מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג אוניברסיטת אריאל בשומרון?

השאר פרטים ונציג אוניברסיטת אריאל בשומרון יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים באריאל
אריאל
strip

המחלקה לפיזיקה



מבנה הלימודים

הלימודים במחלקה מקיפים מגוון יישומים במדעי הפיזיקה. התוכנית מבוססת על לימודים בסיסיים בפיזיקה, עם דגש בשנים המתקדמות על יישומי הפיזיקה בעולם המודרני. הלימודים מקנים ראייה רחבה ומעמיקה של הפוטנציאל היישומי שלה מחקר העיוני בפיזיקה, תוך התמחות בנושאים וביישומים של אופטיקה מודרנית. בישראל קיים שימוש נרחב בתחומים אלו בתעשייה האזרחית והצבאית. הסטודנט ילמד נושאים באלקטרוניקה ויישומם המהווים בסיס לטכנולוגית התקשורת. כמו כן, ירחיב את ידיעותיו בתחום המחשבים תוך יישום תחום זה במחקר. ויילמד ונושאים בינתחומיים במדעי הפיזיקה, הכימיה והביולוגיה, אשר יאפשרו ראייה רחבה של יישומי הפיזיקה במסגרת מדעי החיים, ויישומי הפיזיקה במדעי הבריאות.
 
* מגמות התמחות:
- יישומים אלקטרוניים
- אופטיקה
- מחשבים
- פיזיקה יישומית
- ביו-פיזיקה
הערות ומידע נוסף:

* מסלול לימוד למצטיינים: כפל תואר בפיזיקה והנדסת חשמל ואלקטרוניקה, בו יכול הסטודנט בתכנית לימודים מותאמת ללמוד את שני המסלולים ולהשלים שני תארים במקביל ב-4 שנים בלבד.

* אושר כפל תואר פיזיקה והנדסת מכונות.

מסלול לימודים חדש וייחודי של פיזיקה ברפואה נפתח במסגרת המחלקה לפיזיקה בפקולטה למדעי הטבע באוניברסיטת אריאל

המסלול כולל את מיטב לימודי הפיזיקה המיועדים ללימודי תואר ראשון, ובנוסף ישנה התמקדות מקצועית בתחומי הדימות הרפואי לסוגיו השונים: רנטגן, CT, רפואה גרעינית (יישום חומרים רדיואקטיביים באבחון וטיפול רפואי), MRI ואולטרה-סאונד, ובתחום הטיפול במחלות ממאירות באמצעות קרינה (רדיותרפיה).
 
המסלול החדש לפיזיקה ברפואה הינו היחיד מסוגו בישראל, ומעניק לתלמיד, מצד אחד, (נוסף ללימודי הפיזיקה הרגילים לתואר ראשון) את הידע הבסיסי הדרוש ליישום מושכל של קרינה מייננת (קרני X וחומרים רדיואקטיביים) באבחון וטיפול רפואי, תוך הדגשת ההיבטים של בטיחות והגנת הצוות והמטופל מקרינה מייננת בדימות רפואי וברדיותרפיה. מצד שני, המסלול מעניק ידע ראשוני הדרוש לבקרת איכות ביצועי מערכות הדימות מסוגים שונים (כולל MRI ואולטרה-סאונד).
 
הסטודנטים מתנסים בעבודה מעשית במרכזים הרפואיים בישראל, במסגרת פרויקטי גמר בתחומים אלה. התואר הראשון מאפשר להשתלב בעבודה מעשית בתחום, ותארים מתקדמים יאפשרו תפקידים בכירים. בוגרי המסלול יוכלו להמשיך לתואר שני בפיזיקה בכל האוניברסיטאות בארץ, עם הכנה עדיפה לממשיכים לתואר שני בפיזיקה רפואית או בקריירה בתחום תעשיות טכנולוגית העילית לפיתוח מערכות דימות ומערכות הקרנה לרדיותרפיה (קיימים בארץ כמה מפעלים גדולים כאלה).
 
כידוע, בצד התועלת הקלינית של יישומי קרינה מייננת באבחון ובטיפול רפואי, חשיפת המטופל לקרינה עלולה להוות סיכון בריאותי. יש לאזן בין הסיכון והתועלת, ולבצע את האבחון או הטיפול תוך שמירה קפדנית על כללי הבטיחות. גם בקרת איכות בכל סוגי הדימות, כולל אלה (כמו MRI ואולטרה-סאונד) שאינם מפעילים קרינה מייננת, היא הכרחית לניצול נכון של המערכות, ולהשגת תועלת קלינית מרבית לנבדקים.




תנאי קבלה

בנוסף לסיפי הקבלה על סמך ממוצע בגרות וציון פסיכומטרי כנהוג במחלקה נדרשות גם 9 יחידות ריאליות

משך הלימודים

3 שנים

תעודה / הסמכה



התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.