מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג גליץ - בית ספר לצילום?

השאר פרטים ונציג גליץ - בית ספר לצילום יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים ברמת גן, חיפה וירושלים
חיפה
ירושלים
רמת גן

מפת הגעה

סניף חיפה
חיפה, העצמאות 65
המשך...
סניף רמת גן
היצירה 26 רמת גן
המשך...
סניף ירושלים
ירושלים, יעקב שריינבום 26
המשך...
strip

קורס צילום תרבויות-גיאוגרפי



מבנה הלימודים

כמעט כולנו גדלנו על הצילומים המופלאים שמופיעים במגזינים של נשיונל גיאוגרפיק או מסע אחר. צילומים בהם אנו הצופים, נחשפים אל העולם המופלא של התרבות והצילום הגיאוגרפי.  הצלם הגיאוגרפי צריך להיות בעל עין של צייד, חשיבה של אנתרופולוג וסקרנות של ילד. תפקידו הוא לצלם באותנטיות וברגישות את תרבות על כל גווניה: פורטרטים אנושיים, נופים מדהימים, פסטיבלים, שווקים, אוכל, ארכיטקטורה, רחוב וכל מה שבעצם מאפיין תרבות ולהביא את הסיפור אל קורא המגזין או העיתון.  בואו להיכנס לעולמו של הצלם הגיאוגרפי ולהבין איך התעשייה הזו עובדת מבפנים. במהלך הקורס נתמקד בתהליך היצירה של הצילום הגיאוגרפי דרך טכניקות שונות מעולם הצילום, האנתרופולוגיה והכתיבה.

מדריך הקורס, עודד וגנשטיין, עיתונאי וצלם גיאוגרפי מנוסה. כתבותיו וצילומיו הופיעו בין השאר ב:  מגזין נשיונל ג'אוגרפיק טרוולר (ישראל ) מגזין מסע אחר , אתר נשיונל גיאוגרפיק העולמי (ארה"ב), מגזין הצילום הישראלי "קומפוזיציה", מגזין מסלול- "ידיעות אחרונות"  ועוד. בעבודתו לרוב מתמקד באוכלוסיות נודדות ותרבויות שבטיות מכל העולם. במהלך הקורס נחשף לאחוריי הקלעים של פרויקטים שונים שצילם במקומות מרתקים בעולם כמו:  גבול טאג'יקיסטן\אפגניסטן, אוזבקיסטן, הודו, לאוס, יפן, סין, קירגיסטן, הרמה הטיבטית, טורקיה, תאילנד ועוד. אתר הבית של עודד -

במהלך הקורס,  נעבור סדנאות עיוניות בכיתה ומעשיות בשטח. בין השאר נלמד: מה הופך תמונה לכזו שיודעת לספר סיפור, על עבודת ההכנה המקדימה של הצלם הגיאוגרפי לפני היציאה אל השטח, כיצד לצלם פורטרטים חזקים ואינטימיים מבלי לשבור את הספונטניות, נלמד על גישות בצילום שבטים ואוכלוסיות מיעוטים. נשמע על צילום במדינות עוינות ועל הדרך להיטמע באוכלוסיה המקומית ונבין את ההבדל המהותי בין "תייר שמצלם, לצלם שמטייל".  בסדנאות השטח נלמד על צילום בשווקים ומקומות דתיים ונבנה סיפור מצולם בסדרת תמונות. נלמד כל מה שצריך לדעת להתפתחות האישית בעתיד: כיצד מתמחרים תמונה, כיצד מוצאים לקוחות, איך מוכרים תמונה ועוד.

 
שיעור ראשון : הכרות עם עולם הצילום הגיאוגרפי – "ההבדל שבין תייר שמצלם, לצלם שמטייל"
 
נתחיל במבוא אל עולם הצילום הגיאוגרפי והז'אנרים השונים הקיימים בו כמו: פוטוג'ורנליזם, Travel Photography והצילום האתנו-גרפי. נלמד מה הופך תמונה לכזו שיודעת לספר סיפור ולמכור את המגזין. נלמד על עבודת ההכנה המקדימה של הצלם הגיאוגרפי לפני היציאה אל השטח:  למידת המנהגים והמסורות המקומיות, הכנת shooting list, סקרי שוק, והתאמת ציוד הצילום הנכון למשימה.  בחלקו השני של השיעור נלמד לעומק על אחד התחומים החשובים והמרתקים בעולם הצילום הגיאוגרפי: צילום פורטרטים אנושיים. כיצד יוצרים צילום פורטרט אינטימי ואוטנטי של אדם בסביבתו הטבעית?, כיצד יוצרים קשר של כבוד עם אדם גם מבלי ידיעת שפתו?, האם נרצה לבקש מהאדם אישור לצלמו?, האם נשלם לו בסוף? נלמד טכניקות שונות בצילום אנשים. מהצילום הספונטני ועד פרויקט צילום ארוך טווח. נלמד על "ארגז הכלים של הצלם הגיאוגרפי" ליצירת פורטרטים חזקים. לסיום נערוך הכנה לקראת יציאת שטח לשוק הפשפשים ביפו ונלמד על הצילום הצבעוני של שווקים.
במהלך השיעור ניכנס לאחוריי הקלעים של מספר פרויקטים מרתקים של עודד כפי שהופיעו במגזינים השונים: תיעוד השבטים הנודדים של הודו, קהילת הצוענים באוזבקיסטן ועוד.

שיעור שני:  סדנת שטח ראשונה - יפו ושוק הפשפשים -
בסדנת שטח מרתקת זו נצא לצלם בשטח וניישם את הידע שלמדנו בכיתה בסמטאות יפו העתיקה. נלמד כיצד לצלם תמונה שמוכרת את הסיפור, כיצד תופסים את הרגע, נצלם את האלמנטים השונים של הסיפור הגיאוגרפי: סמטאות העיר העתיקה, הנמל והדייגים המקומיים, בתי הקפה האותנטיים והאוכל המקומי ולסיום נתמקד בצילום שווקים בשוק הפשפשים.

שיעור שלישי – צילום גיאוגרפי – טכניקות מתקדמות ועבודה עם מגזינים–
בחלקו הראשון של השיעור: ביקורת עבודות מיפו.
בחלקו השני של השיעור: נלמד על טכניקות מתקדמות בעולם הצילום הגיאוגרפי: הטמעות באוכלוסיה המקומית, שימוש בפיקסר (Fixer), צילום במדינות עוינות, צילום שבטים ואוכלוסיות מיעוטים. נלמד כיצד לבנות סיפור בסדרת תמונות עבור כתבת מגזין דרך צילום המאפיינים השונים שמרכיבים מקום: הנופים, האנשים וכמובן לא נדלג על צילומי אוכל מדהימים. נקנח בהכנה מקדימה לפרויקט הסיום. הכנת סיפור מצולם בירושלים העתיקה. השיעור יכלול הכנה על צילום במקומות דתיים וצילומי אווירה (details).

שיעור רביעי- סדנת שטח שנייה- העיר העתיקה ירושלים.
קטורת ותבלינים בשוק המוסלמי, עולים לרגל וצליינים אדוקים לאור נרות בכנסיית הקבר, פורטרטים מרגשים של הנזירים האתיופים בכנסיה האתיופית, המסעדות הקטנות והסודיות של הרובע הארמני וכמובן התפילות של יום השישי בכותל המערבי. בסדנה זו נערוך פרוייקט צילומים של "סיפור מצולם"- סדרת תמונות המספרת סיפור, אליה נצרף מלל. את הפרוייקט נציג בשיעור הסיום.
(המיקום והתוכנית ליציאת השטח עלולים להשתנות)

שיעור 5 – ביקורת עבודות והתפתחות בתחום.
בחלקו הראשון של השיעור התלמידים יציגו את הפרוייקט המסכם ויקבלו טיפים לשיפור. בחלקו השני של השיעור נלמד את כל הטיפים על המשך הדרך המקצועית והאישית. על פיתוח נישה עצמאית, על כיצד ניתן להרוויח כסף מצילום גיאוגרפי, מה לקוחות מחפשים ואיך למצוא אותם? נלמד על חוזים, זכויות בעולם הצילום ועל כיצד לתמחר תמונה. נלמד על בניית פורטפוליו נכון ונקבל טיפים על הדרכים בהם נגרום לתמונות שלנו להגיע אל הקהל הרחב. בסיום השיעור נקבל תעודות.

סדרות הצילומים המצטיינות ישלחו למגזינים או אתרי אינטרנט מובילים בישראל.

מועד פתיחת המחזור הקרוב –  30.10 - יום ג' - ההרשמה בעיצומה

הערות חשובות:

· השיעורים התיאורטיים מתקיימים במתחם הבורסה ברמת גן, סמוך לרכבת מרכז ועם חניה חינם. השיעורים מועברים בחדר דיונים נוח עם מסך באיכות גבוהה מאוד לאיכות הקורס. משך כל שיעור הינו 3 שעות בשעות הערב 18:30 – 21:30.
· זהו קורס צילום למתקדמים ב-"גליץ בית הספר לצילום". בתור כזה, יש לוודא כי קיים ברשות הנרשמים ידע קודם מספק לרמת הקורס. במהלך הקורס לא יועבר חומר בסיסי בנוגע לתפעול המצלמה, יסודות הצילום וכיו"ב, אלא נתמקד אך ורק בחומר המתקדם. אינכם בטוחים כי קיים ברשותכם הידע הנדרש? פנו אלינו על מנת לוודא זאת.
•  מספר המקומות מוגבל מאוד. הזדרזו להרשם!
· בסיום הקורס תוענק למשתתפים תעודה מטעם "גליץ בית הספר לצילום"


callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.