לכישורים החברתיים משקל רב ביותר בעיצוב דמותו ודימויו העצמי של התלמיד הצעיר, והם ילוו אותו לכל משך ימי חייו. לאנשים הסובבים את הילד במסגרות השונות ישנה השפעה רבה על כישורים אלו
הכישורים החברתיים אמנם מתחילים במעגל הקרוב ביותר – אצל המשפחה, אולם החברה סובבת את הילדים בכל מקום – במסגרות החינוכיות מהגן אל בית הספר ואילך, בחוגי המשפחה המורחבת, במפגשים מול ילדי החוגים, מול מבוגרים אחרים לדוגמה – המטפלים שלו וכן הלאה. מול כל אחד מאלו הוא מעצב את כישוריו החברתיים. היות ולא לכל ילד זה פשוט, מתעוררים ועולים קשיים לביטוי עצמי מול החברה, עד כדי מצבים של בידוד וחוסר שייכות לחברה המקיפה. פעמים רבות מצב זה לא עובר בשתיקה וישנו ביטוי לחוסר האיזון הזה, שהופך למפתח לשינוי.
מהן מטרות קורס פיתוח כישורים חברתיים בקרב ילדים?
הלומדים בקורס יכירו את האיתותים השונים שניתן למצוא בילד כדי להבין כי יש לו קשיים במיומנויות חברתיות, את אפיקי הקשיים החברתיים בהם מתבטאים איתותים אלו. לאחר שיש את המידע הזה, ניתן לפנות להתווית התוכנית לשינוי ולפיתוח הכישורים החברתיים. הלומדים ירכשו כלים להתמודדות מול ילדים מאתגרים, ויתנסו באופן מעשי בהתווית תוכנית התערבות מתאימה תוך כדי ליווי של מדריכים מהתחום.
|
|
מפתחים כישורים חברתיים בקרב ילדים |
|
|
מהם נושאי הלימוד בקורס פיתוח כישורים חברתיים בקרב ילדים?
נושאי הלימוד בקורס פיתוח כישורים חברתיים בקרב ילדים יכולים להיות אפיון של ילדים בעלי התנהגות מאתגרת, בעלי הפרעות ולקויות שונות (ADD, ADHD, OCD, PDD, אוטיזם, אספרגר) והתמודדות בתוך המסגרת החברתית, חרדות, דחייה חברתית, אסרטיביות בילדים, פיתוח יוזמה, שימור קשרים קיימים, מיומנויות שיחה, מיומנויות משחק בחברה ועוד. בין השאר, יתכן שימוש בכלי אומנות כמו דרמה, מוסיקה, אמנות וסרטים.
למי יתאים קורס פיתוח כישורים חברתיים בקרב ילדים?
הקורס יכול להתאים לכל מי שעוסק בתחום החינוך על כל מסגרותיו, ובעיקר למי שעובד מול ילדים החל מהגיל הרך ומבכלל, ועד לגיל הבגרות. על כן הוא יכול להתאים לגננות, למורים, למטפלים, למשלבי ילדים בעלי הפרעות התנהגות או לקויות בהתפתחות, לעוסקים בטיפול באמצעות אמנות ועוד ואפילו להורים שרוצים לקחת חלק פעיל בפיתוח הכישורים החברתיים של הילד.