מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג המכללה האקדמית נתניה?

השאר פרטים ונציג המכללה האקדמית נתניה יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים בנתניה
נתניה

תואר שני במנהל עסקים במכללה האקדמית נתניה

תכנית הלימודים לתואר שני במנהל עסקים (M.B.A) של בית הספר למינהל עסקים של המכללה האקדמית נתניה, היא אחת מתכניות הלימודים האיכותיות והמגוונות ביותר בעולם האקדמי בישראל. התכנית מזכה את מסיימיה בתואר שני המוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה. מטרת התכנית, בראשותו של פרופ´ יהושע ליברמן, היא להקנות השכלה מתקדמת במינהל עסקים במסגרת מספר התמחויות מוגדרות כדוגמת מימון, שיווק, ניהול רב תחומי וניהול מערכות מידע וטכנולוגיה.

מגוון התמחויות מרתקות

ההתמחות במימון נועדה להכשיר את הסטודנטים לתפקידי ניהול פיננסי בחברות מובילות ולעבודה בענפי המגזר הבנקאי והפיננסי בישראל. תכנית הלימודים מורכבת ממגוון גדול של נושאים, בין היתר - תורת ההשקעות, מימון הפירמה, ניהול הון חוזר, מימון וניתוח כדאיות פרויקטים, הערכת חברות ועוד. ראש ההתמחות: פרופ´ עלי קריזברג.

מטרתה של ההתמחות בשיווק היא להכשיר את הבוגרים לקראת תפקידים מגוונים בתחום השיווק בחברות מובילות בארץ ובעולם. התכנית מורכבת מנושאים המצויים בחזית המחקר והמעשה בענף השיווק המודרני, בין היתר - אסטרטגיה שיווקית, שיטות מחקר בשיווק, מערכות הפצה, שיווק מוצרים עתירי טכנולוגיה ועוד. ראש ההתמחות: פרופ´ יעקב פיקאר.

ההתמחות בניהול רב תחומי  מעניקה לבוגרים ידע במגוון רחב של נושאים אשר מספקים ראיה רוחבית של תחום מינהל העסקים ומאפשרת גמישות ניכרת בבחירת תפקידים ניהוליים בחברות וארגונים. הלימודים כוללים לימודי חובה ובחירה בשיווק, מימון, ניהול מערכות מידע וטכנולוגיה וניהול ומערכות מידע. ראש ההתמחות: ד"ר גדי רביד.

אחת ההתמחויות המעניינות והמגוונות של התכנית היא ההתמחות בניהול מערכות מידע וטכנולוגיה. בשנים האחרונות, הפכו מערכות טכנולוגיות מתקדמות, ובמיוחד מערכות מידע, למרכיב מרכזי בכל ארגון עסקי בישראל ובעולם. משרדי ממשלה, בנקים, חברות ביטוח, אוניברסיטאות, מפעלי תעשיה  - בכל הגופים הללו נדרש ידע נרחב בתחום מערכות המידע. התמחות זו מכסה את ההיבטים הטכניים והארגוניים של התחום ומכילה מגוון קורסים מרתקים בנושא מערכות מידע - יסודות מדעי המחשב ותכנות, ניהול טכנולוגיה, מסדי נתונים, ניהול פרויקטים ועוד. לצדה קורסים הטכניים, ילמדו הסטודנטים גם קורסים בעלי אוריינטציה ניהולית - מדיניות מערכות מידע, ניתוח ותכנון מערכות מידע, כלכלת מערכות מידע ועוד. ראש ההתמחות: פרופ´ אלי שניידר.

ראש התכנית, פרופ´ יהושע ליברמן, מציין כי התכנית דוגלת בשילוב בין התיאוריה לפרקטיקה.
פרופ´ ליברמן: "אנחנו מאמינים בשילוב של לימודים תיאורטיים ברמה הגבוהה ביותר, אך לא פחות חשוב - לימודים מעשיים עם התנסות בשטח. אחד הדגלים שלנו הוא פרויקט המצוינות המשלב בצורה אידיאלית תיאוריה ופרקטיקה. בפרויקט זה יוצאים צוותים של סטודנטים מצטיינים לשטח, ומצטרפים לכמה מן החברות הגדולות במשק. לסטודנטים הללו, ניתנת הזדמנות נדירה לעבודה בתוך ארגון עסקי חי, בהנחיה משותפת של איש אקדמיה מטעם המכללה, ואיש שטח מטעם הארגון. העבודה מתבצעת בצוותים, אשר מתמודדים עם בעיות עסקיות בארגונים שונים, במטרה ללמוד אותן לעומקן, לחקור אותן ולבסוף - למצוא להן פתרון. הסטודנטים שנבחרים להשתתף בפרויקט המצוינות זוכים במילגת שכר לימוד סמסטריאלית".

ה- Net Working מתחיל במהלך הלימודים

ליאור גרמן (33) מנהל שיווק ומכירות מנתניה, סיים את התואר הראשון שלו במנהל עסקים במכללת נתניה בשנת 2000 וחזר למכללה פעם נוספת על מנת לרכוש גם תואר שני. ליאור מספר: "נהניתי מאוד במהלך התואר הראשון וכשהחלטתי לעשות תואר שני, ידעתי שאחזור למכללה. ההתמחות של התואר הראשון שלי היתה במערכות מידע, ולאחריה עבדתי מספר שנים כמנהל פרויקטים בחברת הייטק גדולה. המגע שלי עם אנשי שיווק ומכירות ועם הלקוחות, חיבר אותי לעולם השיווק והחלטתי לעשות תואר שני עם התמחות בשיווק. במכללת נתניה הסטודנטים הם ברמה גבוהה, הסביבה היא נעימה, האווירה מיוחדת והמרצים הם מצוינים. הראש של המרצים במכללה הוא פתוח ולא מקובע ומכיוון שהם באים בעיקר מהשטח ולאו דווקא מהאקדמיה הם מביאים עמם ערכים מוספים וזהו יתרון גדול. התואר עצמו היה מעניין ומגוון והחוויה שלי היתה מצוינת. תואר שני מעניק יתרון גדול בשוק העבודה, במיוחד בימים כאלה, בהם התחרות היא כה גדולה. הלימודים במכללה גם שימשו למטרת Net Working. במהלך הלימודים נבנים קשרים שאפשר למנף אותם בהמשך הדרך בעולם העסקי".

אחד מהפרויקטים הייחודיים לתכנית הוא השתתפות במשלחות לימודיות לסין במסגרת סמסטרים מרוכזים. המשלחות מיועדות לסטודנטים מצטיינים. פרופ´ ליברמן מספר: "המשלחת האחרונה שכללה 33 סטודנטים לתואר M.B.A יצאה בשנת 2008 לאוניברסיטת Tongji בשנחאי לתקופה מרוכזת של לימודים פרונטאליים המשולבים עם סיורים בשטח. במהלך התקופה נחשפו  הסטודנטים מדי בוקר להרצאות מפי מרצים המובילים בתחומיהם, ולמנכ"לים וסמנכ"לים בארגונים שונים ומגוונים במסגרת סיורים בשעות אחה"צ.  הסיורים התקיימו בחברות  היי טק, תעשייה כבדה, בנקאות, סחר ושירותים . המפגשים תרמו להיכרות קרובה מאוד  עם עולם העסקים הסיני, על היבטיו העסקיים והתרבותיים כאחד והביאו ליצירת קשרים עם ממלאי תפקידים בכירים בו".

בתכנית ה- M.B.A לומדים כ- 450 תלמידים. חלק מהם מגיע מחברות מובילות במשק כמו חברת חשמל לישראל, סלקום, כלל ביטוח ועוד.

ריכוז הלימודים ביומיים בשבוע בשעות הערב (ד´ ו - ה´) ובימי ו´ בבוקר מאפשר שילוב של לימודים עם עבודה. התוכנית נמשכת 4 סמסטרים, (39 שעות לימוד בתכנית) אך יש אפשרות גם לסיים את התכנית בפחות משנה וחצי באמצעות השתתפות בסימסטרים בקיץ. לתכנית מתקבלים בוגרי תואר ראשון במנהל עסקים או בתחומים אחרים בעלי ציון ממוצע של 83 לפחות בתואר הראשון. תלמידים שלא למדו מנהל עסקים בתואר הראשון ויעמדו בתנאי הקבלה, ילמדו קורסי השלמה רלוונטיים.

callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.