מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג המכללה הטכנולוגית רופין - הנדסאים?

השאר פרטים ונציג המכללה הטכנולוגית רופין - הנדסאים יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים בעמק חפר
עמק חפר

מפת הגעה

קמפוס רופין
שער 1 המכללה הטכנולוגית רופין
המשך...
strip

הנדסאי בקרה ואוטומציה



מבנה הלימודים

מבנה הלימודים
מה תלמדו במגמת בקרה ואוטומציה?
לימודי בקרה ואוטומציה הם רב תחומיים ועוסקים באלקטרוניקה, חשמל, אוטומציה, מערכות בקרה, מחשבים, תקשורת מחשבים, מערכות ממוחשבות, מערכות הנעה אוטומטיות, מערכות לאיסוף נתונים ושליטה, ראייה ממוחשבת ועוד

המאפיין הבולט ביותר והייחודי ביותר של המקצוע, הוא היכולת לבצע אינטגרציה הן בתכנון והן ביישום של כל התחומים הללו ברמה גבוהה

מתוך תפיסת עולם זו וכמענה לצורך הולך וגדל בתעשייה, נגזרו תכנית הלימודים וההכשרה במגמה

אנו נמצאים בתהליך מתמשך ומתעצם שבו אנו מחליפים עבודת אדם במערכות רובוטיות. אנשי המכשור והבקרה הם אלו שלמעט ה"ברזלים" שברובוט אמונים על כל השאר (חיישנים, ראייה ממוחשבת, בקרים, מנועים, אלקטרוניקה, מערכות אוטומציה, מערכות איסוף הנתונים, מערכת השליטה והתקשורת) וכמובן הבקרה על הכל.

באילו כלים תתמקצעו בלימודי הנדסאי בקרה ואוטומציה?

שליטה והבנה ברמה של תכנון ובניית מערכות ממוחשבות לבקרה על טמפרטורה, לחץ, ספיקה, לחות, מפלס, אקלים, בתים ומבנים חכמים, התפלת מים, טיפול במים, השבחת מים, שקילה ומערכות מינון, אנרגיה ואנרגיה מתחדשת, תהליכים אוטומטים, חממות מבוקרות, רובוטים, בקרת      לאיסוף ושליטה על נתונים H.M.Iהנע, מערכות
באמצעות שימוש בבקרי תהליך, בקרים מתוכנתים, מתמרים, מערכות הנעה, תקשורת מחשבים ורכיבי אוטומציה.

מעבדה ייחודית
הסטודנטים במגמת בקרה ואוטומציה מתנסים באופן בלתי אמצעי במכשור מתקדם ובאמצעי בקרה חדישים. לשם כך הוקמה ברופין מעבדה יחידה מסוגה לבקרה תעשייתית. מעבדה זו נחשבת לעדכנית ולמתקדמת ביותר בישראל והיא מתבססת על ציוד תעשייתי חדיש שרובו הגדול נתרם על-ידי החברות המובילות כיום בנושאי הבקרה והאוטומציה בארץ ובעולם.

 


תנאי קבלה


1. מועמדים ללימודים נדרשים לעמוד באחד מתנאי הקבלה הבאים:

 - בגרות מלאה

- בגרות חלקית הכוללת 3 יחידות לימוד במתמטיקה, 3 יחידות לימוד באנגלית ו-2 יחידות לימוד בעברית (ספרות/הבעה/חיבור) בציונים חיוביים

- תעודת מכינה טכנולוגית (קדם הנדסאים)  

 - תעודת מכינה אקדמית הכוללת-
מתמטיקה – 200 שעות לימוד, אנגלית – 200 שעות לימוד
הבעה עברית – 100 שעות לימוד (*)
 
*במקרים בהם נלמד מקצוע אוריינות אקדמית ולא עברית נדרש לצרף תכנית לימודים לבדיקתנו. מסיימי המכינה חייבים ב-12 שנות לימוד מאושר ע”י משרד החינוך.

- מועמד שגילו 35 שנים ומעלה, פטור מתנאי הקבלה שהוזכרו לעיל. המועמד חייב בתעודה המוכיחה 12 שנות לימוד מטעם משרד החינוך.

2. מבחן תיל – מבחן פסיכוטכני מבחן התאמה למגמה הכרוך בתשלום נוסף.

3. מועמד שחסר לו מקצוע אחד מתנאי הקבלה (מתמטיקה, אנגלית, עברית), תיבדק קבלתו ללימודים בבית הספר להנדסאים. קבלתו מותנית בהשלמת המקצוע החסר עד סוף שנת הלימודים הראשונה; הסטודנט לא יוכל להמשיך לשנה ב’ אם לא ישלים את המקצוע החסר. 

מכינות קיץ
כחודש לפני תחילת הלימודים תערך מכינה מקצועית מצומצמת של כשבוע, בסופה מבחן/עבודת הערכה. יש לעבור בציון 55 ומעלה את הערכה שתתבצע על סמך החומרים שילמדו בה.
המעבר משנה א' לשנה ב' מותנה במילוי החובות האקדמיות במגמה.*
הקבלה ללימודים מותנית בסיום הסדר התשלום למכללה*
*יש להתעדכן בדרישות מה”ט מעת לעת.
*פתיחת מגמות הלימוד מותנית במספר הנרשמים.


משך הלימודים


משך הלימודים
4 סמסטרים

תעודה / הסמכה


תעודה/הסמכה
סטודנטים שיסיימו בהצלחה ויעמדו בכל דרישות מסלול הלימודים, יהיו זכאים לקבלת דיפלומת הנדסאי מטעם מה"ט.

התמחות

התמחות
במסגרת פרויקט הגמר הסטודנטים יתכננו ויבנו בהנחיית מהנדס מנוסה, מתקן, מכונה, מערכת או תת-מערכת המבוססים על הידע שנרכש. בעבודה זו יציגו הסטודנטים את כושרם לישם הלכה למעשה את הנלמד בשיעורים ובמעבדות, לרבות שימוש בספרות מקצועית, אינטרנט, קשר עם חברות העוסקות בתחום והתמודדות עם בעיות מעשיות בעת התכנון והביצוע.
במגמה זו חייב הבוגר לתכנן ולממש פיזית את הפרויקט. דרישה זו תורמת לכך שהבוגר יהיה בשל להשתלב בחברות ובתעשייה.


callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.