מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג המרכז האקדמי רופין?

השאר פרטים ונציג המרכז האקדמי רופין יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים בעמק חפר
עמק חפר

מפת הגעה

קמפוס רופין
המרכז האקדמי רופין
המשך...
קמפוס מכמורת
קמפוס מכמורת, המרכז האקדמי רופין
המשך...
strip

תואר שני בניהול משאבי ים



מבנה הלימודים

בשנת 2016 הסמיכה המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) את המרכז האקדמי רופין להעניק תואר מוסמך בניהול משאבי ים. מתן ההסמכה מעיד על שביעות הרצון הרבה מהרמה האקדמית הגבוהה של התכנית, ומהתאמתה לצרכים החיוניים ההולכים ומתפתחים בכלכלת ישראל לניצול משאבי הים והחוף שלה וניהולם באופן מושכל למען הדורות הבאים.

מיקום הלימודים:

קמפוס בית הספר למדעי הים במכמורת וקמפוס רופין.

על התכנית:

בשנים האחרונות, עם פיתוחן המואץ של תעשיות ימיות חדשות לצד תעשיות מסורתיות כמו ספנות ודיג, התגבר מאוד הלחץ על מערכות הסביבה הטבעית במרחבי האוקיינוסים, בימים ולאורך החופים. תעשיות שונות מתפשטות אל מרחבי הים הפתוח: הפקת גז טבעי ונפט במים עמוקים, כריית חול במדף היבשת, כריית מתכות ומינרלים יקרים אחרים באוקיינוסים העמוקים, הפקת אנרגיה מתחדשת מרוח, מגלים ומשמש ופיתוח טכנולוגיות מתקדמות של חקלאות ימית. התרחבות העיסוק בים והגדלת היקף הפעילות האנושית בו הובילו מדינות רבות, ובהן ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, גרמניה, צרפת והולנד, ליזום תהלכי תכנון חדשניים של המרחב הימי שלהן כדי לנהלו באופן מושכל, לנצל ביעילות רבה יותר את משאביו ולשמור על הסביבה הימית למען הדורות הבאים.

משום כך נוצרו תכניות אקדמיות המכשירות את בוגריהן לניהול משאבי ים (MRM – Marine Resources Management) ולהתמודדות עם האתגר המורכב של ניהול משאבי הים וניצולם. תכניות כאלה קיימות למשל באוניברסיטאות אורגון וסנטה ברברה שבארצות הברית, באוניברסיטת קוויבק שבקנדה, באוניברסיטת הריוט-ואט שבסקוטלנד ובאוניברסיטת פורטסמות' שבאנגליה.

מטרת התכנית:

מטרת התכנית היא להעניק לבוגריה תשתית מדעית במגוון רחב של נושאים מדעיים, ניהוליים וכלכליים הקשורים למשאבי הים והחוף, ובפרט למרחב הימי של ישראל. תכנית לימודים ייחודית ורב-תחומית זו מסמיכה אנשי ניהול המבינים את המרחב הימי של ישראל, מכירים את חופיו ואת סביבותיו ומצוידים ביכולות תכנון וקבלת החלטות בכל הנוגע לשימוש מושכל במשאבי הים של המדינה.

למי מתאימה התכנית:

התכנית מיועדת למי שמבקשים להרחיב את השכלתם בתחום החדשני והיישומי של ניהול משאבי ים. מרבית הסטודנטים בתכנית הם בעלי תואר ראשון במדעים או בהנדסה (אך לא רק) ואחדים מהם בעלי תואר שני ושלישי. מאחר שנושאי הלימוד עוסקים ישירות בליבת העשייה הימית והחופית של ישראל, רבים מהסטודנטים הם בעלי רקע וניסיון ימי. הסינרגיה הייחודית המתקיימת בתכנית בין מהנדסים, בוגרי תארים מדעיים, כלכלנים ומנהלים בעלי ניסיון ימי עשיר מאפשרת לסטודנטים להכיר טוב יותר את המתרחש כיום במרחב הימי של ישראל וליצור מערכת קשרים מקצועיים רבי ערך שמשפרת מאוד את סיכויי השתלבותם בעתיד במשרות ובתפקידי ניהול משמעותיים בתחום.

התכנית לניהול משאבי ים מתאימה לבעלי רקע ימי מוכח המעוניינים להרחיב ולהעמיק את ידיעותיהם ברמה אקדמית גבוהה כדי לנהל פרויקטים ומיזמים ימיים וחופיים, לעסוק בתכנון במרחב הימי והחופי, לשפר את יכולת הפיקוד והניהול המקצועי בים, להבין היבטים משפטיים הקשורים למרחב הימי וסביבותיו, לשפר את יכולת הניתוח הכלכלי בנושאים הקשורים למרחב ימי מורכב זה.

מיתרונות התכנית:

תכנית חדשנית ובלעדית בישראל, הפועלת בהצלחה מאז שנת 2014 ומותאמת למנהלים, עובדים בתפקידים בכירים, ועצמאים המעוניינים לשלב לימודים גבוהים ועבודה.

מרבית הסטודנטים בתכנית הנם בעלי תואר ראשון בהנדסה או במדעים, ויש אף בעלי תואר שני ושלישי שבחרו להרחיב את השכלתם הגבוהה לתחום החדשני והיישומי של ניהול משאבי ים. מאחר ונושאי הלימוד בתכנית עוסקים באופן ישיר בליבת העשייה הימית והחופית של ישראל, רבים מאלה שבחרו ללמוד בתכנית הנם בעלי רקע וניסיון ימי. הסינרגיה הייחודית המתקיימת בתכנית בין מהנדסים, בוגרי תארים מדעיים, כלכלנים ומנהלים בדרגים שונים בעלי ני?סיון ימי עשיר, מאפשרת לסטודנטים להכיר טוב יותר את הפעילות הרבה המתרחשת כיום במרחב הימי של ישראל וליצור מערכת קשרים מקצועיים רבת ערך שמשפרת מאוד את סיכויי הצלחתם להשתלב בעתיד במשרות ותפקידי ניהול משמעותיים.

הזדמנות ללימודי המשך גבוהים:

לסטודנטים מצטיינים בוגרי התוכנית, קיימת האפשרות להשלים תוך שנה תזה (מחקר) במוסד אוניברסיטאי ולהמשיך ללימודי דוקטורט. ראוי לציין כי בוגר מחזור א' של התוכנית התקבל למסלול זה בחוג לגיאוגרפיה ולימודי סביבה שבאוניברסיטת חיפה.


תנאי קבלה



משך הלימודים

שנתיים אקדמיות (4 סמסטרים).

פעמיים בשבוע לימודים: בימי רביעי בערב (21:15-16:00) ובימי שישי בבוקר (13:15-8:30). מספר קורסים ייחודיים יתקיימו במתכונת של מפגשים מרוכזים נוסף על ימי הלימוד הקבועים.


תעודה / הסמכה



התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.