logo
הלימודים מתקיימים באור יהודה
אור יהודה
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

כללי תואר שני בחינוך



מבנה הלימודים

בפקולטה לחינוך אנו מבקשים לפתח תפישה מודרנית של מדעי החינוך הנשענת על מכלול תחומי המדע העוסקים בטבע האדם והידע, ולהכשיר דור חדש של מנהיגים, מקבלי החלטות ומקצוענים מתמחים בהיבטים השונים של הפרקטיקה החינוכית ממינהל מערכות חינוך, תכנון ופיתוח תוכניות לימודים, פדגוגיה של תחומי דעת שונים, ,תכנון לימודים וטכנולוגיות ידע, חינוך חברתי וערכי וטיפול באוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. אנו מחפשים את הסטודנטים שחשוב להם לשפר את האיכות והנגישות של החינוך בישראל.

בפקולטה לחינוך עובדים המרצים והסטודנטים גם יחד כדי לפתור את האתגרים העומדים בפתח תחום החינוך כיום. הסביבה השיתופית והדינאמית מסייעת לסטונדטים לפתח את הכישורים שיצטרכו כדי להפוך לאנשי חינוך מקצועיים במאה ה-21. מסלולי ההתמחות (MA) בחינוך מעודדים מעורבות גבוהה של המשתתפים ללמידה, צמיחה אישית, פיתוח יכולות וסקרנות לימודית. התארים המתקדמים של המרכז ללימודים אקדמיים תוכננו כדי לקדם למידה באמצעות הרצאות, למידה והחלפת רעיונות, מתוך הציפיה שבוגרי התוכנית יהפכו למומחים ומנהיגים בבתי הספר שבהם יעבדו.

הפקולטה לחינוך מציעה 7 מסלולי לימוד לתואר שני:
MA בייעוץ חינוכי
MA בחינוך בהתמחויות :
ניהול וארגון מערכות חינוך בהתמקדויות: ניהול בתי ספר, ניהול מערכות חינוך, ניהול חדשנות בחינוך, ייעוץ ארגוני בחינוך.
חינוך מיוחד בהתמקדויות: שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים - היבטים רב תחומיים, התמודדות עם בעיות התנהגות על רצף ומגוון הלקויות - היבטים רב תחומיים, לקויות למידה ולקויות התפתחותיות מורכבות - היבטים רב תחומיים, נוירוקוגניציה - הבנת תהליכים ויישומים בחינוך המיוחד

  • תקשוב ולמידה
  •  הגיל הרך
  • חינוך חברה ותרבות
  • חינוך סביבתי

פירוט התמחויות

תואר שני בחינוך בהתמחות הגיל הרך בהתמקדות הדרכה ופיקוח בגיל הרך-
תכנית לימודי התואר השני בחינוך עם התמחות בחינוך לגיל הרך פונה לאנשי מקצוע העובדים במערכת החינוך לגיל הרך בישראל, או לכאלו המבקשים להשתלב בתחום: בגני ילדים, במעונות-יום ובמשפחתונים, בתכניות התערבות לילדים בסיכון, וכן במסגרות ותכניות בחינוך הבלתי פורמאלי. בתוכנית הלימודים שני מוקדים:  המוקד ההתפתחותי, אשר שם דגש מיוחד על התפתחות רגשית-חברתית בשנים הראשונות לחיים, והמוקד החינוכי, אשר מתמקד בתהליכי הדרכה ופיקוח במסגרות חינוכיות לגיל הרך.
התוכנית מאפשרת שילוב אופטימלי של עבודה ולימודים ונלמדת במתכונת של יום מרוכז בשבוע.

תואר שני בחינוך בהתמחות ניהול וארגון מערכות חינוך –
מטרת תוכנית לימודי התואר השני בחינוך בהתמחות ניהול וארגון מערכות חינוך היא להצמיח מנהיגות פדגוגית חדשה במערכת החינוך בהתאם לרפורומות והתמורות שחלו בשנים האחרונות במערכת החינוך. תוכנית הלימודים מתרכזת בפיתוח והכשרה של כח אדם מקצועי ומיומן בשלושה אספקטים: אישי, מקצועי וארגוני. בנוסף, מציעה התוכנית לסטודנטים 4 מיקודי למידה:

  • ניהול בתי ספר.
  • ניהול מערכות חינוך.
  • ניהול חדשנות בחינוך.
  • ייעוץ ארגוני בחינוך.

התוכנית מאפשרת שילוב אופטימלי של עבודה ולימודים ונלמדת במתכונת של יום מרוכז בשבוע.

תואר שני בחינוך בהתמחות תקשוב ולמידה–
תכנית ההתמחות מתמקדת בחשיבה הפדגוגית בתפיסה מוטת-עתיד, אשר רואה בסביבת הלמידה הדיגיטלית את המדיום בה היא מתקיימת. תפיסה זו מעודדת את הסטודנט לגבש תפיסה חינוכית שהינה חדשנית, מבוססת ידע מדעי עדכני, יצירתית וגם פרקטית. מתוך הגרעין החינוכי-פדגוגי מתגבשת תפיסת שילוב הסביבה הלימודית הדיגיטלית לקידום הלומד, העשרת תהליך הלמידה וחווית הלמידה.

תכנית הלימודים שומרת בקפדנות על איזון בין בסיס תיאורטי-אקדמי עדכני ביותר לבין יישומים פרקטיים שימושיים, תוך חשיבה מעשית המאפשרת לאיש החינוך להתחשב במגבלות השדה. מטלות הקורסים השונים מאפשרות כל סטודנט לבחור את תחום הביצוע ותוך כדי כך להתחבר לתחום המקצ?עי בו הוא עוסק לאורך כל שנת הלימודים.
התוכנית מאפשרת שילוב אופטימלי של עבודה ולימודים ונלמדת במתכונת של יום מרוכז בשבוע.

תואר שני בחינוך בהתמחות חינוך מיוחד –
תוכנית לימודי התואר השני מיועדת לאנשי חינוך ונושאי תפקידים המבקשים להעשיר ולהעמיק את הידע בתחומי החינוך המיוחד על כל טווח  אוכלוסיות התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים ורמות התפקוד המגוונות.

מטרת תוכנית לימודי תואר שני זו היא להביא את הסטודנטים לגיבוש תפיסה חינוכית –ערכית, תוך העמקה ופיתוח חשיבה יצרתית בתחומי הדעת של החינוך המיוחד.

בנוסף, לתלמידי ההתמחות שאינם בעלי תעודת הוראה או תואר ראשון בחינוך בחינוך מיוחד, מציעה ההתמחות להשתלב בתוכנית יחודית להרחבת רשיוטן ההוראה לחינוך המיוחד.

כמו כן, מציעה ההתמחות ללומדיה 4 התמקדויות :

  • שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים - היבטים רב תחומיים.
  • התמודדות עם בעיות התנהגות על רצף ומגוון הלקויות - היבטים רב תחומיים.
  • לקויות למידה ולקויות התפתחותיות מורכבות - היבטים רב תחומיים.
  • נוירוקוגניציה - הבנת תהליכים ויישומים בחינוך המיוחד

התוכנית מאפשרת שילוב אופטימלי של עבודה ולימודים ונלמדת במתכונת של יום מרוכז בשבוע.

תואר שני בחינוך בהתמחות חינוך חברה ותרבות–
מטרת התוכנית היא פיתוח מנהיגות חינוכית, קהילתית ואזרחית לבניית חברה אזרחית פעילה, הוגנת ודמוקרטית. התוכנית הנה תוכנית ייחודית המשלבת בין תכנים אקדמיים לבין ידע יישומי וניהולי, כולל אסטרטגיות ליצירת שינוי.

במסגרת התוכנית הסטודנטים ייחשפו לתחומי הידע: חברה ופוליטיקה, אזרחות, חינוך ומנהיגות, פילוסופיה ופסיכולוגיה, חברה אזרחית וארגון קהילתי (כולל יזמות והיבטים ניהוליים), צדק חברתי והקשר בין חברה לכלכלה, מדיניות חינוך ותרבות, זכויות אדם, רב תרבותיות, ועוד.

התכנית משלבת נדבך משמעותי של ידע תיאורטי עם ארגז כלים מעשי.

תוכנית הלימודים תהווה כרטיס כניסה לתפקידי ניהול, ריכוז והדרכה במגוון תפקידי מפתח במשרד החינוך, במרכזים הקהילתיים, בתנועות הנוער, בארגוני הנוער, בעמותות, במגזר השלישי ובמחלקות הנוער ברשויות המקומיות והאזוריות, בארגונים חינוכיים וחברתיים, פורמאליים ולא פורמאליים, מרכזי מקצוע האזרחות, במרכזים קהילתיים, במגזר הציבורי וברשויות המקומיות, רכזי חינוך חברתי בבתי הספר ובחינוך החוץ בית ספרי, מנהלי יחידות נוער, רכזי סל תרבות, רכזים חברתיים בפנימיות, רכזים ומנהלים בעמותות ובארגונים לשינוי חברתי ולהתנדבות, ואף להשתלבות בארגונים עסקיים, שרואים באחריות החברתית ובקשר עם הקהילה מטרה אסטרטגית. התואר מכשיר גם מורים שמעוניינים להתקדם בתחום הוראת האזרחות.

התוכנית מאפשרת שילוב אופטימלי של עבודה ולימודים ונלמדת במתכונת של יום מרוכז בשבוע.

תואר שני בחינוך בהתמחות חינוך סביבתי–
נושא איכות הסביבה הפך להיות אחד ממוקדי השיח, בפעילות והמחקר המרכזיים של המאה ה-21. ביסודו עומדת ההכרה שהפעילות הכלכלית-חברתית והפוליטית של האדם הביאה לתוצאות-לוואי (Externalities)בעלות השלכות כלכליות וחברתיות משמעותיות, אשר איש לא חזה מראש, ושהחברה מתקשה להתמודד איתן. אחת הסיבות לקושי זה היא העובדה שנושא איכות הסביבה וכן חינוך סביבתי" חותך" דיסציפלינות מסורתיות. הבנתו והפתרונות בו מחייבים אינטרדיסציפלינריות, כלומר, יצירת שפה משותפת בתווך שבין תחומי שיח ומחקר שהתמסדו כל אחד בתחומו ומתקשים לדבר אחד עם השני.

תוכנית לימודי התואר השני בחינוך סביבתי בנויה כך שהיא תעניק לסטודנטים ידע תיאורטי ומעשי גם יחד, ותאפשר להם לממש את התכנים שלמדו במערכות שבהן יפעלו לאחר לימודיהם. גם סגל התכנית נבחר ברוח זו, והמרצים הם בעלי ידע ומומחיות תיאורטיים-אקדמיים וניסיון מעשי עשיר בתחום הסביבה, הקהילה, העיר וכמובן החינוך היישומי.
התוכנית מאפשרת שילוב אופטימלי של עבודה ולימודים ונלמדת במתכונת של יום מרוכז בשבוע.


תנאי קבלה

תעודת תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה ממוסד מוכר להשכלה גבוהה - בצירוף גיליון ציונים מלא. 
בוגרי מוסדות מחו"ל חייבים להציג, בנוסף לאמור לעיל, אישור שקילות לתואר מהלשכה להערכת תארים ודיפלומות מחו"ל (משרד החינוך) ותרגום גליון ציונים חתום על ידי נוטריון.

משך הלימודים

תוכנית הלימודים מתפרשת על פני ארבעה סמסטרים רציפים, כולל סמסטר קיץ.
הלימודים ייערכו בין השעות 09:00-19:00.


תעודה / הסמכה



התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.