מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג בגרות ערב ליד תיכון דה שליט?

השאר פרטים ונציג בגרות ערב ליד תיכון דה שליט יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים ברחובות
רחובות

מפת הגעה

סניף רחובות
מנוחה ונחלה 58, רחובות
המשך...
strip

גאוגרפיה 5 יח´



מבנה הלימודים

כולם מדברים על הסביבה, כולם רואים את מה שקורה בערים ובמדינות בעולם אבל רק מקצוע אחד מורחב מאפשר לך להבין באמת את מה שמתרחש סביבנו, ונותן לך את התמונה המלאה הנחוצה מאוד לכל אדם בעידן המודרני והגלובלי.

תאריך המבחן:  2.7.15

יחידות הלימוד בגיאוגרפיה לבגרות:

  • כדור הארץ והסביבה - 2 יח"ל - מספר שאלון אקסטרני 576, מספר שאלון אינטרני 057205
  • ארץ ישראל והמזרח התיכון - 2 יח"ל - מספר שאלון אסטרני 573 - מספר שאלון אינטרני 057204
  • נתי"ב (ניתוח תופעות יסוד במרחב) - 1 יח"ל - מספר שאלון אסטרני 574 - מספר שאלון אינטרני 057102

ספרי הלימוד:
אטלס אוניברסיטאי בהוצאת משה ברוור (רצוי לא לחסוך בהוצאה זו ולרכוש אטלס חדש)
אטלס ישראל החדש - הוצאת 2008 ואילך בלבד (ספר בצבע כחול, ניתן ורצוי לרכוש משומש)

ג י א ו ג ר פ י ה

מדע העוסק בחקר פני כדור הארץ והתופעות הטבעיות ואנושיות המתרחשות בו, כמקצוע רב-תחומי, העוסק בחקירת פני כדור הארץ והמרחב שבני אדם חיים בו, מאפשר הכרת העולם בו אנו חיים על רקע המציאות של דחיסת הזמן והמרחב בעולם הגלובלי. גיאוגרפיה ולימודי הסביבה הוא מסלול רב תחומי המשלב בין מדעי הטבע לבין מדעי החברה. בתכנית הלימודים מושם דגש מיוחד על פיתוח הסביבה ושמירתה, וכתוצאה מכך התלמידים הופכים במהלך הלימודים לאזרחים בעלי מודעות סביבתית גבוהה .

מקצוע הגיאוגרפיה הינו מקצוע מחנך ובעל משמעות ערכית, העוסק ביחסים בין מקום לחברה אנושית וביחסים בין האדם והמרחב, תוך כדי הקניית כבוד למקום ולעוצמת הטבע. לימודים במסגרת המסלול מקנים גם חשיבות עליונה ביצירת זיקה וקשר בין האדם למולדתו. האדם הופך להיות "תבנית נוף מולדתו" רק כשהוא לומד להכיר את ארצו  בהבנה של התהליכים המתרחשים סביבו, לצד קבלת כלים שיאפשרו לו לנתח ולהבין תופעות חברתיות, כלכליות וסביבתיות המתרחשות במרחב בו אנחנו חיים החל מרמת המדינה ועד העולם הגלובלי. את תכני המקצוע ניתן להמשיך ללימודים מתקדמים בכל אחת מהאוניברסיטאות בישראל.

תחום הגיאוגרפיה הנו תחום אותו כדאי להכיר באופן כללי כל אדם בוגר כיוון שבכל תחום בו נבחר לעסוק בחיים ישנם היבטים גיאוגרפים: גם בכלכלה ועסקים, גם בעבודה עם אנשים וחברות בינלאומיות, גם בגלל שהגיאוגרפיה משפיעה על התרבות שלנו ובמיוחד כי הגיאוגרפיה היא משהו חי ודינמי ותמיד תמיד רלוונטית לחיים שלנו.


היכן משתלבים אנשי הגיאוגרפיה בישראל?
רשות האוכלוסין, חברות GIS ומידע לוויני, מנהל מקרקעי ישראל, מקורות, ארגונים ירוקים, המכון הגיאולוגי, השירות המטרולוגי, הלמ"ס, המועצה לשימור אתרים, מ.א. ורשויות מקומיות, משרדי ממשלה (הגנת הסביבה, החקלאות, הפנים) בבתי הספר ובאוניברסיטאות.



תנאי קבלה



משך הלימודים



תעודה / הסמכה



התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.