תפנית

 

בית ספר למנהלים

logo
הלימודים מתקיימים און ליין (בZoom)

מפת הגעה

מרכז ארצי
רבוצקי 108 רעננה
המשך...
קמפוס חיפה
שדרות אבא חושי 15, חיפה
המשך...
קמפוס רמת אביב
קלאוזנר 16, תל אביב
המשך...
קמפוס ראשון לציון
אבני החושן 2, ראשון לציון
המשך...
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

ייעוץ ארגוני



מבנה הלימודים

ייעוץ ארגוני

מלווה אקדמי: ד"ר ישראל כ"ץ, יועץ ארגוני בכיר, מנכ"ל "צפנת" ומרצה בכיר באוניברסיטה העברית בירושלים
ועדת היגוי: ד"ר אביעד בר־חיים, האוניברסיטה הפתוחה, ד"ר רלי בריקנר, האוניברסיטה הפתוחה,
ד"ר נילי סוקניק, מנהלת אגף ההדרכה, רכבת ישראל
 
רקע
הנסיבות התובעניות של העולם הארגוני בעידן שלנו, הכולל שינויים מהירים, מורכבויות ואי־ודאות, מציבות בפני ארגונים ומנהלים אתגרים עצומים. במציאות זו גובר והולך הצורך להסתייע ביועצים ארגוניים. האוניברסיטה הפתוחה, במסגרת תפנית, מציעה מסלול לימודים להכשרת יועצים ארגוניים. התכנית מזמנת לימוד על המתרחש בארגונים בד בבד עם הכרת תפיסות היסוד והכלים העדכניים בתחום הייעוץ הארגוני. התכנית מיועדת לבעלי תואר שני המבקשים לבסס לעצמם מקצוע של יועץ ארגוני, או לרכוש ידע בתחום זה במטרה להעשיר את תחום עיסוקם (מנהלים, ממ"א, מנהלי הדרכה, אלה העוסקים בתכנון ובאסטרטגיה, ועוד). הלימודים משלבים מימד תיאורטי לצד מרכיב יישומי־פרקטי מובהק, ומקנים הכשרה מקצועית יחד עם העצמה אישית, התפתחות אישית וצמיחה.

מטרות התכנית
התכנית מיועדת להקנות למשתתפים בה יֶדע יסודי ועדכני כאחת שפוּתח בתחום הייעוץ הארגוני, להכשיר אותם לפעול כיועצים ארגוניים וכאנשי מקצוע מבוססים, וכן ליישם ידע רלבנטי בתחום זה גם בעיסוקים קרובים אחרים ובמעגלי חיים נוספים.

קהל היעד
קורס ייעוץ ארגוני מיועד לבעלי תואר שני המבקשים לרכוש או לבסס מקצוע של ייעוץ ארגוני (כעצמאיים או במסגרת ארגונים רלבנטיים), או של ניהול פיתוח ארגוני, וכן לעוסקים בתחומים המקצועיים הרלבנטיים בארגונים (בעיקר תפקידים במערך משאבי אנוש, תכנון, פיתוח ארגוני והדרכה).

תיאור התכנית
הלימוד במסגרת התכנית מתקיים בקבוצה קטנה, ותוך ניהול דיאלוג שוטף עם הלומדים, מתן תשומת לב לצרכים שונים בתוך קבוצת המשתתפים, ואפשרות להתאמה אישית. התכנית כוללת מיגוון אמצעי לימוד: קריאת חומר עיוני; הרצאות; תירגול כלים תוך התנסות; ניתוח מקרים; סיורים מקצועיים; מפגש עם תהליכים קבוצתיים והנחיה שלהם; סימולציות ומשחקי תפקידים; חקר דוגמאות ואירועים מהשדה בזיקה לעבודת הייעוץ — כל זאת תוך קישור בין הלכה למעשה, ותוך מתן ביטוי עדכני לכיווני התפתחותה של עבודת הייעוץ בעת הזאת.
התכנית היא הראשונה מסוגה בישראל (היא מתקיימת ברציפות מאז 1993, תוך עדכון והתחדשות מתמידים). היא נבנתה יחד עם מכון "צפנת", אשר עוסק בייעוץ ארגוני ובהכשרת אנשי מקצוע כבר יותר מ־27 שנים.


נושאי הלימוד העיקריים
1. מבואות להתנהגות ארגונית, להנחיית קבוצות ולייעוץ ארגוני — תוך שילוב של לימוד עיוני, חווייתי ומעשי. לצד תיאוריות קאנוניות (ניהול מדעי, תיאוריות מוסדיות ועוד) יפגשו המשתתפים גם פרקים בפסיכואנליזה בארגונים, תיאוריות של מורכבות, גישות נרטיביות ועוד.
2. עיסוק בנושאים שונים הנוגעים ללב עבודת הייעוץ, ובהם: הובלת שינוי, תהליכים קבוצתיים, הלא־מודע בארגונים, עידוד שותפויות פנים־ארגוניות ובין־ארגוניות, ועוד.
3. היכרות עם מתודות עבודה מרכזיות בעבודת היועץ הארגוני: אבחון ארגוני, ייעוץ אישי, ליווי קבוצתי, כתיבת דוח ארגוני, הכנת תכנית הדרכה, פיתוח מנהלים ומנהיגות; ליווי צוותים בעבודתם, ליווי שינויים לנוכח אתגרים ובמגמת חידוש, ועוד.
4. המשתתפים ילמדו על תפקיד היועץ ועל האפשרויות להתמחויות במסגרתו, וכן יעסקו בממשק בין יועץ ארגוני לבין מערכות משאבי אנוש, ובין ייעוץ לבין ניהול.
5. כחלק מהלימוד גם יתארגנו המשתתפים במסגרת קבוצות משנה מתמחות (לפי מגזרי פעולה; לפי מוקדים מועדפים בעבודה), בליווי סגל התכנית.

סגל המרצים
המרצים הם בעיקר אנשי מקצוע בכירים המשלבים הוראה במסגרת האקדמיה וניסיון פעיל כיועצים ארגוניים. בין המרצים: ד"ר ישראל כ"ץ, ד"ר חן גרץ־שמואלי, ד"ר ברוס אופנהימר, תמר בליץ, עמית ערפלי.

פרקטיקום
הפרקטיקום יתקיים במסגרת ארגון לפי בחירת המשתתף, בהיקף של 100 שעות התנסות לפחות. שעות אלה יוקדשו ליצירת קשר עם הארגון, קיום מהלך אבחון שיטתי, זיהוי כיווני התערבות, וקידום מהלכי ייעוץ. לפרקטיקום ניתן ליווי במסגרת הדרכה אישית וקבוצתית.

דרישות הקורס
1. נוכחות ב־80% מהמפגשים; הגשת מטלות שוטפות בפרקי הלימוד, וכן מטלות סוף סמסטר
2. קריאה עצמית מודרכת במהלך הקורס
3. פרויקט גמר בעקבות פרקטיקום סדיר שיתועד ויוצג במסגרת מתאימה ויוגש כעבודה מסכמת.

הערות
1. תכנית הלימודים של הקורס מתאימה לבעלי יכולת קריאה והבנה טובה של טקסטים, בהם גם באנגלית.
2. הנהלת התכנית שומרת לעצמה את הזכות להפסיק את לימודיו של משתתף במהלך
התכנית אם לא עמד בדרישות ההשתתפות הפעילה, בלוח הזמנים להגשת המטלות,  או ברמת המטלות הנדרשת; או אם אינו מתאים לתפקיד יועץ ארגוני.
3. קבלת התעודה מותנית בעמידה בכל משימות התכנית ובהחלטת ועדת הייעוץ האקדמית של התכנית לגבי התאמתו של המשתתף לתפקיד יועץ ארגוני.


תנאי קבלה

1. תואר שני מלא ותעודות רלבנטיות
2. ריאיון קבלה מקדים


משך הלימודים

הקורס הוא תלת־סמסטריאלי, בהיקף של 460 שעות לימוד אקדמיות, מתוכן כ־40 שעות פרויקט סמסטריאלי וכ־100 שעות פרקטיקום

callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.