logo
הלימודים מתקיימים בירושלים עבור המגזר החרדי
ירושלים
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

ביוטכנולוגיה לנשים



מבנה הלימודים

ראש החוג :
פרופ’ א. הוניגמן

רקע ומבוא:
מקצוע עתידני, מאתגר ומרתק בעל פוטנציאל כלכלי אדיר, ולכן מושקעים משאבים גדולים לפיתוח התעשייה במקצוע זה. ישראל נחשבת למעצמת ביוטק ומספר מיזמי הסטארט אפ ביחס לאוכלוסייה הוא הגבוה ביותר בעולם, וממוקמת במקום שני בעולם בכמות המיזמים לאחר ארה”ב.

מקצוע זה עוסק במחקר ובפיתוח מדע הביולוגיה לשם יישומים טכנולוגיים מתקדמים, כך למשל, נעשה שימוש באורגניזמים חיים עבור ייצור של תרופות, של מזון עמיד יותר, תוספי מזון, קוסמטיקה, פיתוחים חקלאיים מתקדמים ושיפור איכות הסביבה (ניצול ונטרול פסולת חקלאית ותעשייתית) וכן עבור ייצור מכשור רפואי ומוצרים נוספים המשמשים לתועלת האדם.
המערכות הביולוגיות שבהן משתמש הביו-טכנולוג הן תאים או רקמות של צמחים, בעלי חיים, או מיקרואורגניזמים (חיידקים בעיקר), או חומרים מייצורים אלו (גנים, אנזימים, הורמונים, חלבונים וכד’).

כיום ניתן לשמוע על פיתוחים מדהימים בתחום זה, לדוגמא: DNA מוליך חשמל, מערכת חישוב DNA, אותות עצביים של המוח על צג מחשב, ייצור דלק מתירס, דגים מאירים, מזון מקולקל מאיר, שיטות השקיה חדשניות, מיחזור, קומפוסט, טיהור מי ביוב, טיפול בזיהומי נפט, הפקת אנרגיה מתהליכים ביולוגיים, הנדסת פרות להגברת תנובת החלב וכן להשבחת החלב (הגדלת כמות הקזאין המכיל סידן והוצאת החלבון הגורם לאלרגיה לקטוז), פיתוח אורז מוזהב עם ויטמינים עבור מדינות העולם השלישי (שיש להם מחסור בויטמינים בפרט בויטמיןA  הגורם לעיוורון), החדרת נוגדנים לחיסון מפני מחלות כמו צהבת בתוך עגבניות וכד’, גידול זני כותנה שעמידים יותר בפני תולעים, גידול ירק עלים ללא תולעים,  פיתוח מזון שעמיד בפני מזיקים שונים והארכת חיי מדף, מנגו נטול סיבים, סברס ללא קוצים, פיתוח נגיפים שפוגעים ביעד ממוקד, מניעת סרטן, מניעת שכחה, מניעת הזדקנות ועוד.

בלימודי חוג ייחודי זה משלבים לימודים עיוניים ברמה אקדמית לצד עבודה מעשית במעבדות משוכללות. דגש מיוחד ניתן על התנסות מעשית בכל סוגי העבודות ושיטות העבודה בתוך המעבדה.
על ההערכה הרבה לה זוכה מכללת הדסה מהקהילה הבינלאומית ניתן ללמוד מהעובדה כי המכללה האקדמית הדסה יזמה ומובילה פרויקט ביוטכנולוגי בינלאומי במימון של האיחוד האירופי בהיקף של כ-10 מיליון ₪.
לימודי ביו-טכנולוגיה מסייעים בקבלה ללימודי רפואה ומאפשרים לקבל פטור מקורסים רבים בלימודי הרפואה, לבוגרים בחוג זה מוענק תואר אקדמי B.Sc.  המוכר ע”י המוסד להשכלה גבוהה (מל”ג).
‘קמפוס שטראוס’ הינו המקום היחידי בארץ ובעולם  המאפשר  את לימודי הביו-טכנולגיה באופן נפרד ובאווירה חרדית למהדרין.

תחומי לימוד עיקריים
גנטיקה ובסיס גנטי של מחלות
ביולוגיה מולקולרית
פרמקולוגיה ומטבוליזם של תרופות
תהליכי ייצור בביוטכנולוגיה
סוגיות משפטיות, חברתיות ואתיות בביוטכנולוגיה
הקמה, פיתוח וניהול של סטרט-אפ ביוטכנולוגי
אפליקציה ויישום של הביוטכנולוגיה והביואינפורמטיקה
ביואינפורמטיקה

בין הנושאים הנלמדים:
פרמקוגנומיקה –  מדע דינמי המתפתח במהירות, המחקר מתמקד בשוני הגנטי בין בני אדם ובהשפעתו על אופן הפעולה של תרופות במטרה להסביר מדוע לא תמיד הטיפול אפקטיבי וע”י זה לסייע לרופאים בקביעת הטיפול המומלץ לכל חולה ולהגביר את סיכויי ההחלמה.
תכנון תרופות –  תחום מחקר מוביל בתעשייה הפרמצבטית ליצור מולקולות חדשות או לשנות מולקולות קיימות בעזרת מידול ומחשוב מולקולרי על בסיס הפונקציות הפתולוגיות הנדרשות, נתוני קישור המולקולה ועוד, בכדי ליצור תרופות חדשות לטיפול בסרטן, בטרשת נפוצה, בסוכרת, באלצהיימר ועוד.

כישורים נדרשים :
חשיבה לוגית וכמותית, דייקנות בביצוע מטלות, סבלנות ויכולת התמודדות עם כישלונות.

סביבת העבודה :
ירושלים היא בירת הביו-טכנולוגיה (עשרות אלפי עובדים בתחום) ובהר חוצבים לבד קיימות עשרות רבות של חברות בתחום זה של הביוטק, כמו טבע, רפא, סיגמה אלדריץ’, אומריקס  ועוד,
ניתן להשתלב במגוון תחומי עיסוק: בחברות ביו-טכנולוגיה,  בתעשייה הפרמצבטית, במעבדות בתי חולים, באוניברסיטאות ובמוסדות  מחקר,  בחקלאות ובתעשיית המזון.


תנאי קבלה

תעודת בגרות או סיום מכינה קדם אקדמית בהצלחה
מבחן התאמה, ראיון אישי וועדת קבלה.


משך הלימודים

הלימודים יתפרשו על פני 3 שנים  (כ- 160 נ”ז).



תעודה / הסמכה



התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.