logo
הלימודים מתקיימים בבני ברק, חיפה, באר שבע, רחובות, נתניה, חדרה, אשדוד וצפת
אשדוד
באר שבע
בני ברק
חדרה
חיפה
נתניה
צפת
רחובות
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

עריכת חופות וקידושין



מבנה הלימודים

עתידים קורא לך –לעורך חופות ומסדר קידושין כדת משה וישראל העתידי להצטרף להכשרה על מנת להיות תלמיד חכם ובנוסף להשתלב במקצוע הלכה ולהתפרנס בכבוד.
כל מוסרי השיעורים ואנשי הסגל מאושרים ע"י ועדת פיקוח רבני וממשלתי בעלי תעודת הוראה וגישה מקצועית –בשבילנו כל תלמיד הוא עולם-ומעכשיו כל אחד יכול –הכשרה של עורך חופה וקידושין היא מותאמת לאדם ירא שמים שלא מתפשר על קוצו של יו"ד בכל נושאי העדים הברכות ושאר הדברים שיתלמדו במהלך ההכשרה -ההכשרה של עורך חופות מתקיימת בכל הארץ בפריסה ארצית מרכז-שפלה –דרום-צפון.

הגדרת התפקיד ותיאורו
רשאים לערוך את חופה והקידושין רבנים שאושרו על ידי רב העיר במועצה הדתית בה נפתח תיק הנישואין, או רבנים אשר אושרו ע"י הוועדה המיוחדת למתן אישורים לעריכת חופות מטעם הרבנות הראשית לישראל הנקראת וועדת חריגים .
מח' הנישואין מאפשרת רב לעריכת החופה לכל זוג שיחפוץ בכך,. במקרים מסוימים רשאי הרב המחתן לדרוש תשלום עבור עריכת חופה וקידושין והחזר הוצאות. לפי הנחיה של משרד המשפטים בנושא .
עם זאת בני זוג רשאים לבחור רב מטעמם לעריכת חופה ובלבד שיש לו אישור מהרבנות הראשית לישראל או שרב העיר מאשרו לכך
 
בארץ ישנם מאות של רבנים מוסמכים לעריכת חופה וקידושין והבחירה ביניהם נתונה להחלטת בני הזוג לשכת הנישואין שנרשמו בה בני הזוג מחויבת היא לספק להם רב שמסדר חופה וקידושין ללא תשלום כלל כשירות הכלול באגרת הנישואין ששולמה על ידם בעת הרישום במקרים מסוימים רשאי הרב המקדש לגבות תשלום ושכר עבור הוצאות נסיעה וביטול זמן כמפורט בהנחיות שהוציא משרד המשפטים בנושא במקרים רבים מעדיפים בני הזוג לבחור בעצמם את הרב עורך החופה ולשלם עבור שירותיו כדי להבטיח להם שהחופה תיערך לפי רצונם ולשביעות חפצם על הרב עורך ומסדר החופה לקבל אישור מרב העיר היושב במועצה הדתית בה נפתח תיק של הנישואין, או להחזיק באישור לעריכת חופות מטעם הרבנות הראשית לישראל על הזוג להודיע למועצה הדתית את זהותו של הרב המחתן במקצת מן הרבנויות יתבקש הרב למלא טופס המאשר את הסכמתו לחתן את בני הזוג בתאריך המיוחל לקבלת אישור ארצי גורף לעריכת חופה וקידושין יש לפנות לוועדה למתן אישורים לעריכת חופות ולהגיש בקשה לאישור עריכת חופה וקידושין רב המעוניין לקבל אישור חד-פעמי לעריכת חופה יכול להגיש בקשה למועצה הדתית שבה נרשם הזוג בצירוף מכתב המאשר את הסמכתו לכך

חשיבות הידע ונושאי הלימוד
מסגרת הנישואין הכללית בראי ההלכה
מעמד נישואין אזרחיים ורפורמיים
דיני אישות ויוחסין
כשרות העדים פסולים וכשרים
הכתובה -נוסחי הכתובה ומילוי הכתובה כהלכתה
יחסי ממון והסכמי ממון
חופה עצמה מהי
סדר וצורת הקידושין
חוק רבני צוהר
הלכות הנוגעות לסידור חופה וקידושין
אבן העזר א'.ב.ד.ו.ט.יג.כו.כז.כט.לד.מב.נה.סא.סב.סד.סו.קכו.
חושן משפט לג.לד


תנאי קבלה

ניתן לגשת לבחינות לאחר 4 שנות לימוד מעל גיל 18/המלצה מראש ישיבה /אישור כי הינו מוכן להיבחן בנושא הבחינה /תלמיד ששילם שכר הלימוד

משך הלימודים



תעודה / הסמכה



התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.