logo
הלימודים מתקיימים בבני ברק, חיפה, באר שבע, רחובות, נתניה, חדרה, אשדוד וצפת
אשדוד
באר שבע
בני ברק
חדרה
חיפה
נתניה
צפת
רחובות
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

מפקח כשרות



מבנה הלימודים

עתידים קורא לך –למפקח העתידי להצטרף להכשרה על מנת להיות תלמיד חכם ובנוסף להשתלב במקצוע הלכה ולהתפרנס בכבוד.
כל מוסרי השיעורים ואנשי הסגל מאושרים ע"י ועדת פיקוח רבני וממשלתי בעלי תעודת הוראה וגישה מקצועית –בשבילנו כל תלמיד הוא עולם-ומעכשיו כל אחד יכול –הכשרה של מפקח כשרות היא מותאמת לאדם שמגיח בפועל או חי את מציאות הכשרות -ההכשרה של מפקח כשרות מתקיימת בכל הארץ בפריסה ארצית מרכז-שפלה –דרום-צפון.

הכשרה למפקח כשרות רק בעתידים –למען העתיד שלך

הגדרת התפקיד
"מפקח כשרות" – אדם העוסק בפיקוח על תפקודם של משגיחי כשרות מטעם מי שנתן את תעודת ההכשר כך הוגדר התפקיד או עובד מועצה שתפקידו לפקח על פעולת משגיחי הכשרות תפקידיו של המפקח כוללים בין היתר :
.א ביצוע הנחיותיו של נותן ההכשר .
.ב (ביקורת פיזית ) יזומה או שגרתית בבתי העסקים השונים לבדיקת ביצוע נהלי הכשרות.
.ג מילוי דוחות והגשתם לממונה על ממצאים אותם גילה בביקוריו בהתייחס לתפקוד המשגיח או המושגח
.ד מציאת משגיח חלופי במקרה של היעדרות . בתיאום עם נותן ההכשר
.ה הענקת גיבוי ותמיכה למשגיח המקומי מול בעל העסק , אשר לרוב הינו המעסיק הישיר של
, המשגיח .לגבי יישום ואכיפת הנהלים
.ו פיקוח על נוכחותו של המשגיח במקום ובשעות שנקבעו לו על ידי נותן ההכשר
.ז מתן פתרונות לבעיות המתעוררות וצצות בתהליך ההשגחה בהתייעצות עם נותן ההכשר
.ובהנחיתו
.ח גורם הרתעה: אנו מייחסים לביקוריו התכופים ונוכחותו של המפקח בכל המקומות
המפוקחים על ידו מימד נוסף ומשמעותי של הרתעה ולא רק כגורם מבקר .
.על מה הפיקוח
במסגרת העבודה מתבצע פיקוח מינהלי על המשגיחים מטעם המועצות הדתיות בכל הנוגע להיבטים בתחומי הכשרות. כפועל יוצא מזה פועל המפקח באופן שוטף ובביקורות פתע לבדיקת הליכי עבודת משגיחי כשרות במועצה הדתית, , בדיקת ניהול תיקי משגיחים ובתי עסק תחת השגחה במועצה הדתית, בדיקה של חפיפה בעבודה בגופי כשרות פרטיים, ביקורות פתע בשטח לבדיקת נוכחות המשגיחים במקום עבודתם ועוד.
כמו כן מטפל המפקח בפניות ציבור ובתלונות של בתי עסק ואזרחים על הליכים לא תקינים בהפעלת מערך הכשרות. המפקח בוחן בקפידה את הפניות ובמידת הצורך מעבירה את הפנייה למנהל אגף הכשרות
המפקח עושה את המרב על מנת לדאוג שההליך של מערך הכשרות בעיר יהיה תקין ועל פי ההלכה

חומרי גלם
 בעיות שקימות בתהליך העיבוד של היין בתהליך הייצור המסחרי ביין משתמשים בתוספים שמזרזים את תהליך הייצור כמו גליצרין או אינזימים חלק מהם מקורם מן החי והם אינם כשרים.בעיה נוספת שקיימת במשקאות הטעונים יישון בחביות (וויסקי,כדוגמא ). הפוסקים האחרונים דנים ביחס למשקה שאוחסן בחבית יין של גויים ( ערך סתם יינם), האם קולט את טעם היין שכבר בלוע ונאסר אף הוא. חשוב לדעת , שישנם משקאות שהם חריפים שיש בהם חלב גויים (לא אבקת חלב, אלא חלב ניגר שהוא בעייתי הרבה יותר) או מי גבינת גויים (שמהם מייצרים את האלכוהול), ומלבד שיקול זה, משקאות אלו חלביים לכל דבר!
ישנם מאות של משקאות חריפים שהמפקח חייב לדעת על קיומם ואף ממה הם מורכבים ואיזה בעיות קיימות בכל משקה ומשקה ולתת הוראה למשגיחים בשטח באולמות /במסעדות יוקרתיות להסיר את אותן בקבוקים ישנן כמה בעיות למשל הוויסקי תהליך הייצור שלו התססה/ זיקוק/ ויישון /צריך להיות מודע לכל בעיה כגון היישון של בעיית יין נסך ועוד דוגמאות אין סוף שילמדו בהכשרה לצרף לינק של הרב אברהם קורזוך.

4000 חומרי גלם
המספר הזה הוא אמיתי וכדי לתת השגחה חייבים לדעת או לפחות להתמצאות בבעיות הכשרות למשל גליצרין מהוה בסיס לתעשיית השמנים והנפט מפקח כשרות חייב שתהיה לו המומחיות הדרושה על מנת לאמוד בצורה נכונה את טיבעם של כל חומרי הגלם שבשימוש המפעלים הנמצאים תחת פיקוחו. כמו כן, חשוב למפקח הכשרות לסייע ליצרן למצוא תחליף קביל לחומרי גלם שלא עומדים בסטנדרטים הכשרותיים.

אפליקציות המסיעות
ישנו אתר המסייע רבות הנקרא "כושר מאסטר" של הרב בצלאל שוץ יד ימינו שנים רבות של הגרמי"ל לנדא רבה של העיר בני ברק וראש ארגון כשרות לנדא המעטירה השימוש בידע המקוון עוזר ממנהלי מפעלים ועד המפקח הרוצה לברר על כל חומר גלם בהקשת מקלדת תוך שניות יכול לקבל מידע מקיף עם למעלה מ2500 יצרנים מכל העולם


תנאי קבלה

אדם דתי/ חרדי השומר קלה כבחמורה /עם נסיון של שנתיים בתחום הכשרות / הקובע עיתים לתורה/המקבל על עצמו את תקנון הלימודים/רצינות בזמני הלימוד/חזרה ושינון ההלכות בבית/ ששילם שכר הלימוד

משך הלימודים



תעודה / הסמכה



התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.