מרכז מטר"ה

 

מרכז טיפולי רב-תחומי התנהגותי רגשי

logo
הלימודים מתקיימים ברעננה
רעננה
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

קורס הכשרת תרפיסטים בשיטת ABA (מתקיים ברעננה)



מבנה הלימודים

מחצית מהאנשים אשר מגיעים לקורס הינם מטפלים, מחנכים, מדריכים והורים אשר רוצים לרכוש את הכלי ההתנהגותי לשימוש בעבודתם הנוכחית או לאינטראקציה עם ילדיהם, ומחציתם השני על מנת לעבוד כתרפיסטים בשיטת ABA. השיטה מבוססת על תיאוריות אודות הליך הלמידה אצל בני אדם ועל כן מתאימה לכל אדם, בכל גיל ותפקוד - אך עיקר הדרישה לעבודה כתרפיסטים הינה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים (אוטיזם, פיגור, ליקויי קשב וריכוז). ישנן גם תכניות ABA עבור ילדים בהתפתחות תקינה ועם בעיות התנהגות.
 
איך התכנית נראית?
כמו בשאר העולם, בראש תכנית ABA (ניתוח התנהגות) עומד מנתח התנהגות מוסמך אשר בונה את תכנית הטיפול ומטרותיה, מבצע מעקב ועדכון, ומדריך את ההורים וצוות. מי שמיישם את התכנית ועובד בצורה אינטנסיבית ופרטנית עם הילד/מבוגר הינו התרפיסט, אשר גם קרוי מטפל התנהגותי.
למעשה, באמצעות היכרות עם הילד : העדפותיו, מגבלותיו, יכולתו, והשפעת הסביבה הפיזית והמשפחתית/חינוכית עובד התרפיסט עם הילד על הקניית מיומנויות שונות, לפי תכנית הטיפול ותוך הדרכה ושיתוף פעולה של שאר הגורמים בחייו.

ישנה דרישה לתרפיסטים בכמה מסגרות : תכניות ביתיות בסביבה הטבעית, בתי ספר וגנים, וגם מסגרות שיקומיות כגון בית אקשטיין, אקי"ם, ועוד.  כמו כן, למתאימים תינתן אופציה להשתלב בטיפולים במרכז ברעננה, או בתכניות הביתיות ומסגרתיות הפרוסות של המרכז ברחבי הארץ.

כיצד נראה הקורס?
מטרת הקורס היא ללמד ולתרגל כיצד מקנים מיומנויות לילדים ובוגרים (בדגש על עיכוב התפתחותי ובעיות תקשורת, יינתנו דגשים נוספים בהתאם להרכב הקורס) לפי שיטת הABA: יצירת סביבת למידה מתאימה לכל ילד לפי מצבו וצרכיו, שימוש בגורמי מוטיבציה, איסוף ורישום נתונים ועוד.

ABA היא שיטה עם עקרונות מוגדרים וברורים, ועל כן חלק גדול מהקורס נשען על לימוד עקרון או טכניקה של השיטה, ויישום באמצעות חלוקה לזוגות ותרגול סימולציה - אחד משחק את המטפל והשני את הילד/מבוגר, תחת פיקוחו של המרצה. כמו כן, נעשה שימוש במשחקים וכלים נפוצים בטיפול, וצופים בסרטונים מתול טיפולים להמחשה. לכן, הקבוצות הינן מצומצמות והמרצים הם בעלי שנות נסיון רבות. הרכב התלמידים הוא תמיד מגוון ועל כן עולים דיונים בנושאים רבים, מעולם התוכן של כל תלמיד.


תנאי קבלה



משך הלימודים

- 17 מפגשים, פעם בשבוע

מיקום ומועדים:

  • אשדוד : 10.8.15,  מתנ"ס טנה, בצמוד לקניון לב אשדוד, רחוב שמואל הנגיד 9. ימי שני בין 16:30-19:30.
  • רעננה :8.9.15, מרכז מטר"ה, מול קניון רננים, רחוב הסדנא 13. ימי ג' בין 16:30-19:30/17:00-20:00.
  • חיפה : 9.10.15, המכללה המשותפת, מול לב המפרץ, שדרות ההסתדרות 68. ימי שישי בין 9:00-12:00.

תעודה / הסמכה

מה מקנה הקורס?
לאחר השלמת מבחן תיאורטי ומעשי, ובתנאי של הגעה ל80% מהשיעורים לפחות, תוענק תעודת סיום קורס תרפיסטים בשיטת ABA.  התעודה חתומה על ידי שני מנהלי המרכז: מיכאל בן צבי, מומחה ארצי לניתוח התנהגות מוסמך BCBA , מחלוצי השיטה בארץ, מחבר הספר "אוטיזם - טיפול באמצעות ניתוח התנהגות", ומרצה בסמינר הקיבוצים,  וקרן ארז -  מנתחת התנהגות ותיקה ועו"ס M.A.


התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.