logo
הלימודים מתקיימים בקיבוץ הראל, בסמוך למודיעין
לוד
מודיעין
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

קורס צילום מתחילים קבוצתי



מבנה הלימודים

כיום בהתפתחות הטכנולוגיה, התרבות והחברה שלנו,כל חיינו עוברים דרך סוגים שונים של מצלמות - הן מקצועיות יותר והן פחות.החלום של כולנו הוא לנסות ולהעביר את התחושות, הצבעים, הריחות והרגעים המיוחדים דרך תמונה אחת.

קורס צילום זה בא להגשים חלומות !

אנו שואפים להעניק לסטודנט אחיזה בידע הסובב את אומנות הצילום תוך התנסות בצילום שטח בשעות היום והלילה בסיטואציות שונות ובתחומי צילום מגוונים.

הסטודנט נחשף לסוגי צילום שונים : צילום רחוב, צילום פורטרטים, צילום אומנותי,

צילום אדריכלות, צילום טבע ונוף, צילום תעשייה, צילום סטודיו, ועוד.

המרכז ללימודי צילום נמצא בקיבוץ הראל כרבע שעה נסיעה משדה התעופה בן גוריון.

הקורס מורכב מ50% עיוני 50% מעשי, מתקיים באחד מימי השבוע בשעות אחר הצהריים וביום שישי בבוקר אחת לכמה מפגשים.

העבודה קבוצתית המעניקה לכל סטודנט כלים לדבר ולחשוב בשפה הצילומים .

עלות הקורס :

1550 ₪

תכנית קורס הצילום כוללת את הנושאים הבאים:

שיעור מס' 1 :
הכרת המצלמה - סוגי המצלמות, מבנה המצלמה וחלקיה
הכרות עם הסטודנטים והמרצה. נמשיך לסקירה קלילה אודות ההיסטוריה של הצילום, הכרת מושגי צילום בסיסיים, סוגי מצלמות ומבנה המצלמה.

שיעור מס' 2:
החשיפה - הצמצם והמהירות ויחסי הגומלים ביניהם
הכרת מושגי היסוד החשובים ביותר- חשיפה ומדידת אור, תריס, צמצם, ISO, הבנת עומק שדה. הכרת מבנה המצלמה, עדשות ואופן העבודה עם המצלמה. הבנת מדידת האור במצלמת SLR . התמודדות עם נושאים בעלי החזרי אור שונה, הבדל בין אור נופל לאור מוחזר. התמודדות עם הפרשי תאורה בצילום, והשלמת תאורה.

שיעור מס' 3:
צילום בשטח
יציאה לצילומים באזור (בית ''טוביאנסקי'' –מבנה אבן ישן באזור חורש מדהים) ליישום החומר הנלמד בשיעורים העיוניים. תרגול חשיפה, עומק שדה, מדידת אור, תפעול המצלמה, ראייה צילומית ועוד.

שיעור מס' 4:
ביקורת עבודות. עדשות – איך בוחרים עדשה, האם הגודל אכן קובע?
ביקורת עבודות מהצילום בשטח. מהו אורך מוקד? איך משפיע קוטרה של העדשה על תוצאות הצילום? מהו קוטר אפקטיבי? והאם הגודל אכן קובע? התאמת עדשות למשימות הצילום.
עדשות רחבות (Wide Angle) ועדשות טלה (Telephoto).

שיעור מס' 5:
צילום בשטח – אורבני
יציאה לצילומים באזור המרכזי של ת''א ( עזריאלי שכונת מונטפיורי ואזור הסוהו החדש של ת''א) התמודדות עם צילום ארכיטקטוני, מעברי תאורה, זוויות צילום -הגדלה/העצמת אובייקטים, הבלטת טקסטורות והצנעתם .

שיעור מס' 6:
ביקורת עבודות, קומפוזיציה בצילום
ביקורת עבודות מהצילום האורבני. חשיבה צילומית או- מה גורם לתמונה להיות תמונה למעניינת? איך בונים תמונה בצורה טובה, איך ''מוליכים'' את עין הצופה, מהי קומפוזיציה וכיצד ניישם אותה בצילומים השונים. סקירת עבודות של צלמים מישראל והעולם ובחינת אופן עבודתם.

שיעור מס' 7:
צילום שטח – צילומי שוק
יציאה לצילומים בשוק רמלה או הכרמל ת''א. צילומים בסביבה משתנה, העברת התחושות לכדי תמונה, התמודדות עם צילומי רחוב, פורטרט מזדמן, צבעוניות והפרדת צבע (בידול בתמונה). תרגול של עומק שדה שינוי תאורה והבדלי תאורה.


שיעור מס' 8:
ביקורת עבודות - שימוש בפילטרים וצילום בפורמטים שונים
ביקורת עבודות מצילומי השוק. הכרת נושא הפילטרים (מסננים), כיצד משפיעים על הצילום ומתי נשתמש ובאיזה פילטר.
פורמט צילום- מתי כדאי לצלם בפורמטRAW ומתי ניתן להסתפק בפורמט JPEG ? מה ההבדלים ומהן אפשריות התיקון? מה זה WB ואיך ניתן לטפל בו לפני ואחרי הצילום?
הכנה לצילומי הלילה שימוש בפלאש, הבנת מהירות הסנכרון , פיצוי חשיפה ועוד.

שיעור מס' 9:
צילום שטח – צילומי לילה בת''א יפו

יציאה לצילומי חוץ באזור יפו. צילומי דמדומים ושקיעה באזור הנמל הישן, צילום בחשיפות ארוכות בסמטאות יפו העתיקה, תוך שימוש בפלאשים בצורה יצירתית בחשיפות מרובות (multiple exposure).

שיעור מס' 10:
מפגש סיכום
ביקורת עבודות של צילומי הלילה וסיכום של הקורס. מענה על שאלות והשלמות. נסקור את אפשרויות ההמשך בלימודי צילום מתקדמים או בסדנאות נושאיות שונות חלוקת תעודות גמר .


תנאי קבלה

דרישות קדם :

בעלות על מצלמת SLR או דמוי SLR

(אם אין במועד הקורס מצלמה אישית יש אפשרות לקבל מידע והמלצות לרכישת מצלמה מהמפגש השני של קורס)


משך הלימודים

10 מפגשים , כל מפגש שלוש שעות .


תעודה / הסמכה

עמידה בכל המטלות ונוכחות מלאה מעניקה בסוף הקורס תעודה של המרכז לצילום סטודיו הראל – בוגר/ ת קורס צילום מתחילים .

callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.