מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג מכון שכטר?

השאר פרטים ונציג מכון שכטר יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים בירושלים
ירושלים

מפת הגעה

מכון שכטר - ירושלים
אברהם גרנות 4 ירושלים
המשך...
strip

תואר שני במדעי היהדות- התמחות בלימודי חינוך חברתי



מבנה הלימודים

חינוך חברתי/ ערכי
ד"ר ברנדה בקון, יועצת אקדמית לתכנית ללימודי חינוך חברתי

חיזוק הזהות היהודית והישראלית של הנוער, שהוא בין המטרות החשובות של החינוך במדינת ישראל, מהווה אתגר מיוחד למדינה יהודית ודמוקרטית בתחום של חינוך לערכים.
הקורסים השונים בתכנית הלימודים לתואר שני בחינוך החברתי מתמודדים עם אתגר זה, בנוסף לאתגרים האוניברסאליים של חינוך לערכים.

התכנית מיועדת לסטודנטים העוסקים בחינוך חברתי/ערכי ובלתי פורמאלי, המעוניינים להרחיב את ידיעותיהם בתחום זה בשילוב לימודי מדעי היהדות, במטרה לרכוש כלים וידע ולמצוא את החיבור בין הידע המחקרי  לבין עבודתם החינוכית.

תכנית זו נלמדת כתחום משני בלבד, בנוסף יש לבחור תחום ראשי (מלבד התחומים חינוך יהודי, ספרות עברית ויהודית ויהדות ספרד וארצות האיסלאם).

בין הקורסים הנלמדים במסגרת התכנית לתואר שני בחינוך חברתי:

בת מצווה: עיצוב זהות מגדרית
ד"ר ברנדה בקון
תכניות הלימודים ביהדות משקפות אידיאולוגיות, הן בהתייחסותן לתפקיד הגבר והאישה בחברה והן בהתייחסותן למקום המסורת בחיי היהודים המודרניים. בקורס נבחן את שתי ההתייחסויות האלה באמצעות ניתוח ביקורתי של תכניות לימודים בנושא בת מצווה ונלמד על תפקידם של טקסי מעבר ועל התפתחות חגיגת בת המצווה בעולם היהודי במאה העשרים.

ספרי שואה לילדים ולנוער
ד"ר רבקה גולדברג
בקורס נעסוק בספרי ילדים ונוער בנושא השואה החל מן התקופה הסמוכה לה, בשנות הארבעים של המאה העשרים ועד לימינו ונבחן את השינויים שחלו בהתייחסות לנושא במשך השנים. נעסוק בספרים שנכתבו ע"י עדים וניצולים, ספרים שנכתבו ע"י אנשים מבחוץ וע"י בני הדור השני, צאצאיהם של הניצולים. נעסוק בייצוגה של השואה בסוגיות כתיבה שונות, בשירה, בסיפורת, בספרות זיכרונות וביומנים. בקורס נבדוק גם כיצד הגיבו עיתוני הילדים בארץ בשואה ומיד אחריה למתרחש בגולה.

"עשיר ורש נפגשו" – על פערים חברתיים ומעמדות כלכליים בספרות חז"ל
ד"ר גילה וכמן
הפערים החברתיים והכלכליים בין בני האדם הזוכים להתייחסות רבה בימים אלו במדינה, העסיקו גם את חכמינו זכרם לברכה, הן בהיבט ההלכתי והן בהיבט הרעיוני. בקורס זה נקרא מדרשים, הלכות וסיפורים העוסקים בעוני ובעושר, בערבות הדדית ובצדק חברתי, וננסה לעמוד על העקרונות המנחים את חכמי המשנה והתלמוד בפסיקתם, כמו גם על השקפת עולמם החברתית.

אלימות בבית הספר ובחברה
גב' סילויה זילברמן
השיעור מכוון להקנות למשתתפים ידע והבנות לגבי הגורמים האישיים, הבין-אישיים, הארגוניים והחברתיים המובילים להגברה או לצמצום של תופעות אלימות במרחב הבית ספרי והחברתי. בהנחה שהאלימות הינה תופעה אנושית מבנית, בחלקה גלויה וברובה סמויה, שמשולבת בנורמות חברתיות ותרבותיות, ננסה לתרגם את ההבנות להתערבויות אשר עשויות לצמצם את התופעה וננתח התערבויות שבפועל מגבירות אותה.

חינוך לערכים בהגות היהודית-המודרנית 
ד"ר עינת רמון    
בקורס זה נתמקד בבחינה לעומק של הגותם של מספר הוגים יהודים מהעת המודרנית ביניהם הרב שמשון רפאל הירש, אחד העם, א"ד גורדון, פרנץ רוזנצווייג וא"י השל, שהתייחסו לשאלת חינוך ודרכי החינוך של הדור הבא בעם היהודי בעקבות השבר ברצף הזהות היהודית. הסוגיות בהן נעסוק נוגעות לשאלות שונות דוגמת היחס הראוי בין התלמיד ובין המורה, היחס בין בית הספר למשפחה, סוגיית החינוך של הילדה היהודייה ומהו התוכן החינוכי היהודי הנדרש בימינו לאוכלוסיות יהודיות שאינן חיות על פי ההלכה לעומת אלו שכן.


תנאי קבלה

א. בעלי תואר ראשון (B.A) עם ממוצע של 80 ומעלה.
ב. תלמידים החסרים רקע במעי היהדות עשויים להתקבל על תנאי של קבלת ממוצע של 80 בקורסי ההשלמה.

משך הלימודים

שנתיים זמני לימוד: לימודי יום

תעודה / הסמכה

M.A תואר שני במדעי היהדות- התמחות בלימודי חינוך חברתי

callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.