מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג מכון שכטר?

השאר פרטים ונציג מכון שכטר יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים בירושלים
ירושלים

מפת הגעה

מכון שכטר - ירושלים
אברהם גרנות 4 ירושלים
המשך...
strip

תואר שני במדעי היהדות- התמחות בלימודי האישה והיהדות



מבנה הלימודים

לימודי האישה והיהדות 
ד"ר פול שרל פוקס, יועץ אקדמי לתואר שני בלימודי האישה והיהדות

התכנית ללימודי האישה והיהדות במכון שכטר היא תכנית בין-תחומית אשר הייתה הראשונה בתחומה. התכנית מציעה תואר שני במדעי היהדות עם התמחות בלימודי האישה והיהדות ומהווה שילוב ייחודי בין פמיניזם ויהדות. זאת באמצעות לימוד טקסטים מסורתיים ומחקרים חדישים מתחומי דעת מגוונים. התכנית מדגישה את  תרומתן, חוויותיהן והווייתן של הנשים בחברה היהודית, אשר זכו עד כה להתייחסות מועטה הן בחקר תולדות עם ישראל והן בחקר הספרות היהודית המסורתית.

הסטודנטים בתכנית ללימודי האישה ביהדות זוכים להיחשף לגישה של חקר המינים המעלה שאלות הקשורות במיניות, בהגדרות של "נשיות" ו"גבריות", ביחס לגוף האדם, ללידה, להורות וכיוצא באילו. לאור זאת, המחקר וההוראה בתכנית ללימודי האישה והיהדות נחשבים לחדשנות אקדמית ועשויים להעשיר את תחום מדעי היהדות בכלל.
ד"ר בת שבע מרגלית-שטרן, מרצה בתכנית ללימודי האישה והיהדות

ניתן ללמוד תכנית זו כתחום ראשי או כתחום משני.

בין הקורסים הנלמדים במסגרת התכנית ללימודי האישה והיהדות:

מבוא לפמיניזם יהודי
ד"ר עינת רמון
חדירת רעיונות פמיניסטים ותיאוריות פמיניסטיות לעולם היהודי עוררה ומעוררת מהפך בעל השפעות מרחיקות לכת בכל תחומי החיים היהודיים ובעיקר, בדרך פרשנותם של כתביה המכוננים של התרבות היהודית, התורה וספרות חז"ל, וביטוייהם באורח החיים היהודי. מהם מאפייניה וחידושיה של גישה פרשנית זו ומהם הוויכוחים הפנימיים והדעות השונות הקיימים בקרבה? מה השלכותיה על התודעה והזהות היהודית? נתמקד בתמורות שהביא הפמיניזם לוויכוח היהודי-נוצרי, לעיצוב ההיסטוריה והזיכרון של העם היהודי, להבנת מדרשי חז"ל וההלכה, לביקורת תהליכי החיברות (סוציאליזציה) של היהודים, ליצירת טקסים חדשים ולבסוף, לביקורת תפיסת האלוהות ושפת התפילה היהודית.

נשים יהודיות יוצרות 
ד"ר רונית שטיינברג      
בקורס זה נעקוב אחר יצירתן החזותית של נשים יהודיות בתקופה המודרנית. נבחן את המושג "מלאכת יד נשית" ואת הקושי הטמון בו. נכיר את האמניות שהובילו את התנועה הפמיניסטית בארצות הברית בשנות השבעים ואת המקבילה שלהן באמנות ישראלית. בנוסף נעסוק בסוגיות של נשיות דתית מתחדשת כפי שהיא באה לידי ביטוי בתקופה העכשווית באמנות החזותית.  

הסדרת פריון האישה: רפואה, הלכה, ומדינה    
ד"ר אומי לייסנר
הקורס יעסוק בסוגיות שונות הקשורות לפריון ולזכות האישה על גופה כגון מצוות "פרו ורבו", טיפולי פריון, הריון, לידה, הפלות, פונדקאות, בחירת מין הילוד וכן הלאה. בכל סוגיה וסוגיה נבחן את הדרכים השונות בהן בחרו רשויות המדינה מחד והרבנים מאידך להסדירה. בתוך כך, ננסה לאתר אינטרסים נוספים העלולים להיות מעורבים בעניין, כולל אינטרסים לאומיים, כלכליים ולעתים אף אישיים. כמו-כן, נבחן את ההשפעה בפועל של ההסדרים השונים על הנשים השונות המרכיבות את החברה.

נשות המקרא בעיני חז"ל
ד"ר תמר קדרי
האם חז"ל ראו בעין יפה דומיננטיות נשית? הקורס יעסוק בנשים המקראיות כפי שהוצגו בספרות חז"ל. נבחן מה הם התפקידים הציבוריים והחברתיים המיוחסים לנשות המקרא, באלו תחומים באה לידי ביטוי חכמתן ולמדנותן ואלו סמכויות הוענקו להן. נשאל כיצד השפיעו תפקידיה של האישה על תפקודה כרעיה וכאם, ומה היו הקונפליקטים שעימם היא נדרשה להתמודד כתוצאה מחשיפתה לעולם הגברי, ונבחן האם תמונה זו עולה בקנה אחד עם המציאות המשתקפת במקורות הלכתיים והיסטוריים על תקופתם של חז"ל.

מגדר, חינוך וחינוך יהודי
ד"ר ברנדה בקון
מאז עליית והתגברות הפמיניזם בעת המודרנית, התעוררו שאלות רבות בנוגע ליחס שבין מקומן של הנשים בחברה רמת ההשפעה שיש להן, בדגש על החברה היהודית. בקורס נתמודד עם שאלות כגון אילו אתגרים מציב הפמיניזם לחינוך בכלל ולחינוך היהודי בפרט, מה היה מקומן של נשים במפעל של לימוד תורה בעבר, מה הן ההשלכות של המהפכה של לימוד תורה לנשים ואלו מודלים קיימים לחינוך פמיניסטי במערכת החינוך בישראל


תנאי קבלה

א. בעלי תואר ראשון (B.A) עם ממוצע של 80 ומעלה. 
ב. תלמידים החסרים רקע במקצועות היהדות עשויים להתקבל על תנאי של קבלת ממוצע של 80 בקורסי ההשלמה.

משך הלימודים

שנתיים זמני לימוד: לימודי יום

תעודה / הסמכה

M.A במדעי היהדות- התמחות בלימודי האישה

callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.