מבנה הלימודים | | הכשרת יועצים ארגוניים, ברמה מקצועית גבוהה, שיוכלו לסייע כסוכני שינוי פנימיים וחיצוניים, למערכות ארגוניות, תוך ראייה מערכתית ותהליכית ומחויבות אתית וחברתית על ידי:
גיבוש תפיסה מקצועית וזהות מקצועית ייעוצית. הקניית ידע תיאורטי בתחומי התוכן הרלוונטיים במדעי ההתנהגות, הניהול והארגון. פיתוח מיומנויות להתערבות ייעוצית ברמה האישית, הקבוצתית והארגונית.
תכנית לימודים תוכנית הלימודים כוללת חשיפה למגוון גישות, תיאוריות וכלים עכשוויים תוך התמקדות ב-3 צירים מרכזיים, בשנה הראשונה, ובחיבור ביניהם בשנת הלימודים השנייה; הארגון - התופעה הארגונית, סוגי ארגונים, מבנים ארגוניים, מחזור החיים של ארגון, תרבות ארגונית, חזון ואסטרטגיה, פוליטיקה ארגונית. הכלים והמיומנויות הנלמדות: ניתוח סביבה ארגונית, אבחון ארגוני, ליווי תהליכים אסטרטגים, ליווי תהליכי שינוי. קבוצות בארגונים - שלבים בהתפתחות קבוצה, גלוי וסמוי, מצבים ותופעות בחיי קבוצות, מאפייני עבודת צוות אפקטיבית, תפקידים פורמאליים ולא פורמאליים בצוות. הכלים והמיומנויות הנלמדות; בניית צוות, פיתוח צוות, הנחיית פיתוחי מנהלים, ליווי קבוצות עמיתים. הפרט/המנהל - ליווי בכניסה לתפקיד, תפיסת תפקיד ומושגי ייסוד בהבנה פסיכולוגית: מנגנוני הגנה, הזדהות השלכתית, התנגדות. הכלים והמיומנויות הנלמדות: ייעוץ אישי. שיטת הלימוד : תהליך הלמידה עשיר וכולל מספר רב של מסגרות למידה – מליאה, זוגות, צוותים – תוך שימוש במגוון טכניקות וכלים – ניתוחי אירוע, סימולציות, שאלונים, סרטונים ותרגילים. פרקטיקום – ההתנסות המעשית וקבוצת ההדרכה במהלך הלימודים כל סטודנט יבצע פרקטיקום בארגון שאינו הארגון בו הוא עובד. מטרות הפרקטיקום ברמה המקצועית הינן לאפשר יישום, תרגול ואינטגרציה של הידע שנצבר, דרך שימוש בכלים מקצועיים לאבחון ארגוני והצעת כיווני פעולה, ברמה הפרטנית והמערכתית. ברמה האישית מדובר בתרגול מיומנויות אישיות ובינאישיות בכניסה לארגון ויצירת קשר עם הלקוח. בנוסף, בחינת הזהות המקצועית של הסטודנט כיועץ ארגוני, לאור חיבור התובנות מתהליך ההתפתחות האישית במהלך התוכנית ומהמפגש עם המציאות בשטח. את ההתנסות בשדה מלוות קבוצות הדרכה של 6-8 סטודנטים.
|