logo
הלימודים מתקיימים בעפולה
עפולה
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

.M.A ייעוץ חינוכי



מבנה הלימודים

סגל
ראש החוג וראש התוכנית
  פרופ' אדיר כהן
מרכזת אקדמית ד"ר אורה פלג
יועצת לענייני סטודנטים  ד"ר אסנת דור

התוכנית ללימודי התואר השני בייעוץ חינוכי היא חלק מן החוג לחינוך. התוכנית מיועדת להכשיר יועצים חינוכיים לעבודה במסגרת בית-ספרית ומשפחתית. התוכנית מעניקה ביסוס והעמקה של הידע התיאורטי והיישומי אצל הלומדים בתחום הייעוץ החינוכי–הפסיכולוגי–ההתפתחותי.

מטרת התוכנית
במישור התיאורטי
העמקת ידע והיכרות עם תהליכים חינוכיים, אישיים, קבוצתיים, משפחתיים ומערכתיים, תוך התבססות על גישה אינטר–דיסיפלינרית המבוססת על תיאוריות חינוכיות, פסיכולוגיות, חברתיות, משפחתיות, מערכתיות ועוד; למידת הגישה המערכתית–סלוטוגנית; התוודעות אל יסודות עיוניים מרכזיים של הייעוץ כבסיס לחקר התחום; רכישת כלים לכתיבה מדעית ולפיתוח חשיבה ביקורתית.
פיתוח עתודה של חוקרים בתחום הייעוץ החינוכי; קידום גוף הידע באמצעות מחקרים משותפים למרצים ולסטודנטים; הכשרת עתודה לייעוץ חינוכי ולתפקידי מנהיגות בכירים במערכת החינוך בישראל.

במישור היישומי
פיתוח כשרים ומיומנויות ייעוץ, כגון, ראיון פרטני, הנחיית קבוצות, טיפול בחרדות ובמצבי לחץ ופיתוח תכניות התערבות. הכשרה לעבודה בייעוץ חינוכי תוך התנסות בשדה והבנת מורכבותו ורב-גוניותו של תפקיד היועץ החינוכי בתקופתנו.
הדרכה מעשית בנושאים ייעוציים העולים בבית הספר: הטיפול בתלמיד, ייעוץ בסוגיות לימודיות וחינוכיות, ייעוץ למערכת הבית-ספרית, הקניית כלים להדרכה בבחירת מקצוע, וכדומה.

במישור החברתי
פיתוח מודעות לבעיות חברתיות עדכניות במערכת החינוך הישראלית ולכלים אבחוניים וטיפוליים המשמשים את עבודת היועץ החינוכי בהתמודדות עם סוגיות חברתיות.

דגשים
דגש על לימודי משפחה והורות
הדגש המושם בתוכנית על לימודי משפחה והורות נועד להוות הרחבה והעמקה במסלול הלימודים, ולהקנות בסיס מקצועי איתן בעבודה עם משפחות. שילוב קורסים מתחום זה מטרתו להעמיק את התנסות היועץ בעבודה עם הורים והדרכתם, תוך העמקת היכרותו את הפן התיאורטי העדכני בעבודה עם משפחות. העמקה כזו יש ביכולתה לתרום לקידום עבודת כלל הצוות החינוכי בבית-הספר ולקידום שיתוף הפעולה וההדדיות בקשר בין ההורים ובית-הספר.

דגש על למידת תהליכים מערכתיים
בתוכנית מושם דגש על עבודה מערכתית תוך התייחסות לקידום הבריאות הנפשית והפיזית. אי לכך מוקנים מושגים מערכתיים, מיומנויות וכישורים להנחיה ולניהול של קבוצות ומערכות. קורסים אלה כוללים התנסות מעשית במסגרת העבודה המעשית בהנחיית קבוצות של תלמידים או צוותים.

התנסות והתמחות מעשית
אחת המטרות המרכזיות בתכנית הינה ליצור קשר הדוק ומעמיק בין הרובד התיאורטי לרובד המעשי, אי לכך, ניתנת הדרכה מרובה בקבוצות קטנות לכל ההתנסויות בשדה. ההתנסות המעשית מתקיימת במהלך שתי שנות הלימוד לתואר, לכל אורך שנת הלימודים הבית-ספרית. במסגרתה מוצמד כל סטודנט ליועץ פעיל במערכת החינוך, אשר מהווה עבורו יועץ-מאמן.

במהלך ההתנסות המעשית מקדיש כל סטודנט יום לימודים אחד בשבוע (בשעות הבוקר) לתצפיות ולעבודה מעשית בבית-הספר. כמו כן, נדרש מהסטודנט להשתתף בחלק מהישיבות ומהפעילויות המתקיימות בבית-הספר בשעות אחר הצהריים או הערב. את ההתנסות המעשית מלווה קורס שבועי אשר מטרתו לסייע בעיבוד התהליכים אותם חווים הסטודנטים במסגרת לימודי הפרקטיקום שלהם ובגיבוש זהות מקצועית ייעוצית.

לימודי השלמה לקראת תואר שני בייעוץ חינוכי
הלימודים מיועדים לבוגרי תואר ראשון שעברו תהליך מיון ראשוני והנדרשים לקורסי השלמה בהיקף העולה על 8 ש"ס. לימודי ההשלמה נועדו להכין את התלמידים לקראת השתלבות בתוכנית ה- .M.A בייעוץ חינוכי.

קורסי ההשלמות כלולים בתוכנית הלימודים לתואר ראשון בחוג למדעי ההתנהגות.

מועמדים אשר יסיימו את תוכנית ההשלמות בהצלחה יתקבלו לתוכנית הלימודים לתואר שני בשנת הלימודים הבאה.

קורסי השלמה:
קורסים מתודולוגיים (סטטיסטיקה ושיטות מחקר), מבוא לפסיכולוגיה, מבוא לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, פסיכולוגיה של האישיות, פסיכולוגיה אבנורמלית, מבוא לייעוץ החינוכי, ליקויי למידה, קביעת מדיניות החינוך, מבוא לראיון ייעוצי.
 


תעודה / הסמכה

התואר המוענק לבוגרי התוכנית הוא: .M.A בייעוץ חינוכי


callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.