logo
הלימודים מתקיימים בעפולה
עפולה
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

M.A פיתוח וייעוץ ארגוני



מבנה הלימודים

סגל
ראש התכנית
פרופ' מיכל פלגי
 
התכנית ללימודי תואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני מתמקדת בהיבטים תיאורטיים ומעשיים של פיתוח ויעוץ ארגוני, הכולל גם פיתוח משאבי אנוש בארגונים. התוכנית מעניקה ידע וכלים בסיסיים בתחום הניהול והמחקר, אשר נדרשים בתפקידי הפיתוח והייעוץ הארגוני. סגל התוכנית כולל חוקרות/ים המתמחות/ים בתחום הניהול וההתנהגות הארגונית וכן יועצות/ים ארגוניות/ים עם ניסיון מעשי עשיר.
 
מטרת התוכנית
מטרתה המרכזית של התוכנית היא להכשיר את בוגריה לעבודה במסגרת ארגונים מסוגים שונים (במגזר הפרטי, במגזר הציבורי ובמגזר השלישי) בתפקידי אבחון, פיתוח ויעוץ ארגוני, ניהול משאבי אנוש ומחקר יישומי בסיסי תוך התייחסות לתיאוריות, גישות ושיטות עדכניות.

התוכנית נועדה להקנות לבוגריה את היכולות והמיומנויות הבאות:
 ♦   לפתח יכולת ניתוח של התנהגות אנושית בארגונים, כולל הכרת מגוון שיטות וכלים לעריכת אבחון הארגון וסביבתו.
 ♦   לפתח יכולת הבנה וחשיבה מערכתית בתנאים של שינוי וחוסר וודאות.
 ♦   לפתח יכולת, להקנות ידע ומיומנויות בפיתוח וטיפוח ההון האנושי בארגון, תוך הכרה בשונות ובייחודיות תרומתו של כל אחד מעובדי/חברי הארגון/הקהילה.
 ♦   להכשיר לקראת ייעוץ והובלת תהליכים מערכתיים בארגון ליצירת שינויים הנדרשים במצב של התפתחות טכנולוגית מואצת, עלייה בתחרותיות ושינויים חברתיים-ערכיים המשפיעים על פרטים, ארגונים וקהילות.
 ♦   להקנות ידע ומיומנויות לתכנון התערבות ומימושה בארגון.

דגשים חדשניים וייחודיים בתוכנית
 ♦   התוכנית היא בין-תחומית ומאגדת בתוכה גישות ודגשים מתוך התחומים השונים במדעי החברה וההתנהגות (סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, פסיכולוגיה, מדעי הניהול, לימודי רווחה ועוד).
 ♦   תוכנית הלימודים משלבת בין חשיבה מדעית תיאורטית לבין פיתוח מיומנויות ליישום תהליכי שינוי ופיתוח ארגוני וניהול.
 ♦   דגש על הגישה המערכתית המתבססת על הבנת כל הגורמים במערכת הארגונית  והקהילתית.
 ♦   קיום קשר רצוף עם האזור בו נמצאת המכללה.
 ♦   התנסות והתמחות בפועל בארגונים וקהילות.

התנסות והתמחות מעשית
הסדנאות: ההתנסות של הסטודנטים תחל כבר בשנה הראשונה במסגרת של סדנאות. הסדנאות יתבססו על שילוב בין למידה תיאורטית-עיונית לבין למידה חוויתית באמצעות משחקי תפקידים, תרגילים מודרכים, ניתוח מקרים ותהליך רפלקציה על ההתנסות.

הפרקטיקום: בתחילת שנת הלימודים השנייה של התכנית, יתנסו התלמידים בעבודה מעשית, בכל שלבי האבחון והייעוץ הארגוני, שתלווה בהדרכה אישית וקבוצתית של יועצים ארגוניים.

פרויקט הגמר: פרויקט הגמר ילווה באופן אישי וקבוצתי על ידי הצוות האקדמי הבכיר של התכנית וייבחר על ידי הסטודנטים על פי זיהוי צרכי האזור והארגון. הפרויקט יאפשר לסטודנטים להפגין את יכולתם בעבודה עצמאית ויצירתית תוך שימוש בספרות אקדמית ומקצועית רלוונטית לנושא העבודה. נושאים אפשריים לפרויקטים יכללו: תכנון התערבות לצורך הכנסת שיטת עבודה חדשה, הצעת תהליכים להתמודדות עם קונפליקטים בארגון, הכנסת שינויים במבנה הארגוני, התייעלות ארגונית, ועוד.

לימודי השלמה לקראת תואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני
הלימודים מיועדים לבוגרי תואר ראשון, שעברו תהליך מיון ראשוני והנדרשים לקורסי השלמה. לימודי ההשלמה נועדו להכין את התלמידים לקראת השתלבות בתוכנית ה- .M.A בפיתוח וייעוץ ארגוני.

קורסי ההשלמות כלולים בתוכנית הלימודים לתואר הראשון בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה.

מועמדים אשר סיימו את תוכנית ההשלמות בהצלחה יתקבלו לתוכנית הלימודים לתואר שני בשנת הלימודים הבאה.

קורסי השלמה:
תורת הארגונים, פסיכולוגיה חברתית ו/או התנהגות ארגונית/מבוא לניהול, מבוא לסוציולוגיה, כלכלה ללא כלכלנים א' וב' (ניתן להשלים במהלך השנה הראשונה ללימודים בתוכנית), סטטיסטיקה תיאורית, סטטיסטיקה הסקתית, שיטות מחקר כמותיות ואיכותניות.


תעודה / הסמכה

התואר המוענק לבוגרי התוכנית הוא: .M.A בפיתוח וייעוץ ארגוני


callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.