logo
הלימודים מתקיימים בעפולה
עפולה
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

.B.A מדע המדינה



מבנה הלימודים

סגל
ראש החוג
פרופ' גדעון דורון
משנה לראש החוג ד"ר אבי סגל

הלימודים בחוג למדע המדינה חושפים את הסטודנטים לעולמות הפוליטיקה, המנהל, הכלכלה והמשפט. החוג מצליח להעניק לסטודנטים את ההבנה המקיפה ביותר של המציאות בישראל ובעולם.
במסגרת הלימודים בוחנים את המציאות הישראלית במבט השוואתי ומכירים היבטים מגוונים של היחסים הבינלאומיים כגון אסטרטגיה ובטחון, סחר, מלחמות ושיתופי פעולה.

תוכנית הלימודים
תוכנית הלימודים בחוג למדע המדינה באקדמית עמק יזרעאל תואמת את תוכניות הלימודים המקבילות המוצעות באוניברסיטאות בארץ. בנוסף, התוכנית נועדה להקנות לסטודנטים כלים להבנת המציאות בישראל בניתוח השוואתי וגלובלי.

את התחום המבוקש של המינהל והמדיניות הציבורית סטודנטים יוכלו להכיר בהיבטים מגוונים: ביחסים בינלאומיים, באסטרטגיה וביטחון, ברווחה ובאיכות סביבה, בכלכלה ובמסחר, במשפט ובזכויות אזרח.

כמו כן החוג למדע המדינה פיתח התמחות ייחודית בחברה האזרחית ובמגזר השלישי המקנה ידע תיאורטי ויישומי על ארגוני המגזר השלישי, על ניהול פיננסי ומשפטי של עמותות וכד'.

הלימודים מתקיימים במתכונת דו-חוגית וניתן לשלבם עם לימודים באחד מהחוגים הבאים: פסיכולוגיה, קרימינולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, חינוך, כלכלה ולימודים רב תחומיים.

השילוב עם לימודי דיסציפלינה נוספת במתכונת האוניברסיטאית מרחיב את בסיסי הידע של תלמידי החוג ומאפשר להם המשך לימודים לתארים מתקדמים במגוון רחב של מקצועות.

יוצאים להתנסות מעשית במסגרת הלימודים
כל הסטודנטים בשנה ג' מחויבים להשתתף בסדנאות, לצאת לשטח ולרכוש ניסיון מעשי. במסגרת זאת הסטודנטים משתבצים במגוון גדול של רשויות, ארגונים ומוסדות ומקבלים הזדמנות ללמוד על התנהלותם, לפגוש מנהלים, דוברים ומומחים אחרים וליטול חלק בפעילותם. כך, לדוגמא, הסדנאות מפנות סטודנטים לארגונים במגזר השלישי העוסקים בסנגור קהילתי ובלובינג, בקידום זכויות אזרח וזכויות חברתיות, באיכות סביבה ובמדיניות רווחה; לארגונים המקשרים בין חברות עסקיות לקהילה; לעמותות שעוסקות בחינוך ובנוער; לשלטון המקומי ולמגזר הציבורי ולכנסת; לארגוני עולים ולאגודות ספורט.

כיווני התפתחות וקידום מקצועי
בוגרי מדע המדינה מאיישים משרות מגוונות במגזר הציבורי והפרטי:
 ♦   תקשורת: עיתונות, טלוויזיה, אינטרנט, הפקה ומחקר.
 ♦   חברות לייעוץ פוליטי: שיווק וניהול קמפיין.
 ♦   חברות לובינג (שתדלנות)
 ♦   מוסדות מחקר וסקר
 ♦   כנסת: יועצים פרלמנטרים ויועצים אישיים
 ♦   מגזר ציבורי: משרדי ממשלה ורשויות שלטוניות (כולל שירותי הביטחון השונים)
 ♦   שלטון מקומי (עיריות ומועצות מקומיות ואזוריות, ועדות תכנון)
 ♦   מגזר שלישי: עמותות, ארגונים חברתיים, מלכרי"ם
 ♦   חברות השמה

בוגרי מדע המדינה השתלבו בהצלחה בלימודים לתארים מתקדמים בכל האוניברסיטאות. לפני הבוגרים פתוחות תוכניות מיוחדות לתואר שני באוניברסיטאות שונות כגון ביקורת פנים, תקשורת, מנהל כספי, מנהל ציבורי, יחסים בינלאומיים, שלטון מקומי ועוד.


תנאי קבלה

התואר המוענק לבוגרי החוג הוא: .B.A  במדע המדינה (ובחוג נוסף)


callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.