logo
הלימודים מתקיימים בעפולה
עפולה
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

.B.A מדעי ההתנהגות



מבנה הלימודים

סגל
ראש החוג
ד"ר דוד יגיל
יועצת לענייני סטודנטים פרופ´ אורנה צ´שינסקי

לימודי מדעי ההתנהגות עוסקים בהתנהגות האדם: המניעים והביטויים שלה והדרכים להכוונתה ולהשפעה עליה.

תוכנית הלימודים
תוכנית הלימודים בחוג למדעי ההתנהגות באקדמית עמק יזרעאל מקיפה את מגוון תחומי הידע הנדרשים בלימודי מדעי ההתנהגות: פסיכולוגיה, סוציולוגיה, קרימינולוגיה וחינוך. כל אחד מתחומים אלה מיוצג בהיקף דומה.

המטרה של תוכנית הלימודים הינה להעניק לסטודנטים השכלה אקדמית מקיפה, בהיבטים העיקריים הבאים:
 ♦   הענקת בסיס ידע תיאורטי ויישומי.
 ♦   חשיפה למגוון נושאים בכל תחומי-הדעת המרכיבים את מדעי ההתנהגות.
 ♦   פיתוח ראיה כוללת של התפתחותם ותפקודם של הפרט והחברה ומערכות הגומלין ביניהם.

התוכנית מדגישה תפיסה ביו-סוציו-פסיכולוגית, תוך כדי התייחסות לפרט ולקהילה בחברה רב-תרבותית.

יוצאים להתנסות מעשית במסגרת הלימודים
ההתנסות בשדה, "הפרקטיקום", הינה חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים. היא נועדה להבהיר ולהמחיש מושגים מופשטים הנלמדים בתיאוריה ולהצביע על אופן התגלותם בשדה. היא גם מחדדת את התובנות והרגישויות ומקנה מיומנויות ראשוניות שתהיינה חשובות בלימודי המשך ובקידום מקצועי.

הפרקטיקום מתנהל בשני מסלולים – בהתאם לבחירת הסטודנט:
מסלול יזמות חברתית
במהלך הקורס, בהדרכת צוות מנחים מקצועי, הסטודנט בוחר נושא המעניין אותו, וביחד עם צוות ושותפים בקהילה, מתכנן ומבצע "מיזם" – פרויקט, שמטרתו לספק צורך חברתי או להחיל שינוי חברתי. באמצעות המיזם הסטודנט רוכש ידע, מיומנויות, כלים וניסיון מעשי הקשורים לקידום מיזמים (פרויקטים) חברתיים כגון: מיפוי צרכים, חשיבה יצירתית, הגדרת מטרות, תכנון, הערכה ועבודת צוות. המיזם מאפשר לסטודנט לפתח קשרים ושותפויות עם גורמים קהילתיים ומקצועיים בתחום המעניין אותו. בסוף הקורס כל צוות מגיש תלקיט מיזם וכל סטודנט מגיש רפלקציה העוסקת בלמידה האישית שלו מההתנסות.

מסלול טיפול תמיכתי
כל אחד מהסטודנטים משובץ באחת ממסגרות ההתנסות בשדה. במסגרת זו הסטודנט מתבקש להקדיש שש שעות בשבוע, בהן יקיים מפגש אישי עם ילד, נער או מבוגר (כשעתיים), קשר עם גורמים רלוונטיים (מדריכים חברתיים, מדריכי תנועת-נוער, מחנכת הכיתה) ויסייע לשילובו בקהילה ובחברה.
בד בבד, הסטודנט נדרש להשתתף בפגישות הדרכה קבועות, יחידניות או קבוצתיות, עם מדריך (על פי רוב איש מקצוע בתחום מדעי ההתנהגות) במקום ההתנסות.

כיווני התפתחות וקידום מקצועי
בוגרי החוג למדעי ההתנהגות הם בעלי ידע ומיומנויות המאפשרים את שילובם במגוון תפקידים במקומות עבודה שונים, כגון: סוקרים וחוקרים במכוני מחקר, מדריכים במוסדות רווחה, שיקום, תרבות וחינוך לא פורמאלי בקהילה, מרכזי תחומים ופרויקטים במחלקות חינוך, תרבות, רווחה ושירותים לסעד נפשי בקהילה, ברשויות מקומיות ואזוריות, בעיריות ובממשלה, פעילים ביוזמות חברתיות ומרכזים בעמותות ציבוריות למטרות חברתיות ועוד.

כמו כן, יוכלו הבוגרים להשתלב במגוון תוכניות לימודים לתארים מתקדמים במוסדות להשכלה גבוהה.


תעודה / הסמכה

התואר המוענק לבוגרי החוג הוא: .B.A במדעי ההתנהגות


callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.