אורט הרמלין נתניה

 

מכללה טכנולוגית חדשנית

logo
הלימודים מתקיימים בנתניה
נתניה
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

קורס צורפות



מבנה הלימודים

רקע הקורס:
פעמים רבות אנו נמצאים בחנות תכשיטים או בסדנאות אומן ותרים אחרי תכשיט מסוים כמו טבעת, צמיד או שרשרת שיתאימו לנו או לאהובנו ולא תמיד אנו מוצאים את מבוקשנו. לעתים אנו מבינים כי הרעיון העיצובי  עליו אנו חושבים הוא המתאים ביותר לצרכינו. למקרים אלה בדיוק נועדו לימודי צורפות ותכשיטנות. צורפות היא מלאכת מחשבת עתיקת יומין העוסקת בעיבוד מתכות אצילות כמו כסף, זהב, ופלטינה. הצורפות היא גורם מרכזי בכל הקשור ליצירת תכשיטים, המשלבים שיבוץ אבנים יקרות בתכשיט ומשתמשים במתכות כמו אלפקה ופליז.

התלמידים לומדים טכניקות עבודה שונות באמצעות התנסות, תרגול, פיתוח חשיבה יצירתית ומימושה בחומרים המסורתיים של עולם הצורפות. כמו כן הלומדים במכללה יתמקצעו בעבודה עדינה עם מתכות ויכירו את כלי העבודה העומדים לרשות הצורף דרך בניית היכולות הטכניות באופן הדרגתי. התלמידים יסיימו את המסלול כשבידם אוסף תכשיטים  אותו ייצרו בעצמם.

רבים מוצאים עצמם בחנויות, דוכנים או בסדנאות אומן העוסקים בצורפות מתוך רצון עז למצוא את התכשיט המסוים והמיוחד אותו הם מדמיינים. יש המגיעים למסקנה שהרעיונות העולים בראשם מתאימים לא רק להם ולקרובים להם, כי אם גם לאחרים. אך ללא הידע והכלים, הכל נשאר בגדר חלום. עולם התכשיטנות הוא רחב ידיים ומרתק, וכולל תחומים רבים. קורס תכשיטנות כמקצוע מקנה את הכלים הנחוצים על מנת להתקדם מבחינה אישית ומקצועית, ולעסוק בתחום בצורה עצמאית.

מטרות הקורס:
להקנות לסטודנטים הבנה ויכולות בסיסיות ומתקדמות בתחום הצורפות, תוך שימוש בטכנולוגיות מסורתיות מקדמת דנא. הקורס יעסוק ביצירת מבנים מתקדמים, שיטות חיבור חומרים, ושיטות עיטור, כל זאת במקביל ליצירת תכשיטים. בשלב המתקדם של הקורס ילמדו הסטודנטים את תחום השיבוץ של אבני חן יקרות וחצי יקרות, תוך שימוש בטכנולוגיות מסורתיות. חלק זה יעסוק במהות השיבוץ, בסוגי אבנים שונות, בחיתוכים של אבנים המקובלות בעולם עיצוב התכשיטים, ובמספר שיטות שונות לשיבוץ.

נושאי הלימוד:
בטיחות
הכרת הכלים והסדנא
הכרת המתכות
אמצעי מדידה
עיבוד שבבי
הלחמה
עיבוד פני שטח
טבעות
צמיד
שרשרת חוליות
מנגנונים
קופסא 1 – תמרוקים עגולה משני חלקים.
קופסא 2 – טכניקת הניפוח (די-פורמינג).
ציר ומנגנון סגירה לקופסא.
אינלי Inlay)  1)   (שיבוץ)
אינלי 2 (Inlay) (הלחמת שכבות)
סוגי עיטורים
עגילי חרמש הירח (ריקוע בלבד)
סוגי שיבוצים



תנאי קבלה

תנאי קבלה:
12 שנות לימוד
ריאיון קבלה

קהל יעד:
עבודת הצורפות דורשת יכולת לעבודת ידיים עדינה, סבלנות וזיקה לתחום האמנות והעיצוב. התחום הזה מתאים לכם אם יש לכם חוש אסתטי, אם אתם מתעניינים בנושא ואוהבים תכשיטים, אם יש לכם את היכולת לעבוד בעבודת ידיים הדורשת דיוק ואתם רוצים לעבוד במקצוע שיספק לכם אפשרות להוציא לפועל את החזון האמנותי שלכם.


משך הלימודים

משך הלימודים:
הקורס נמשך כ-100 שעות הכוללות פרויקט גמר פרקטי.



תעודה / הסמכה

דרישות הקורס:
80% נוכחות
סיום פרויקט גמר בהצלחה

תעודה:
בסיום הקורס תוענק לסטודנטים תעודה גמר מטעם מכללת אורט הרמלין.

אפשרויות התעסוקה:
בוגרי לימודי תכשיטנות וצורפות יכולים להשתלב בשוק העבודה הן כשכירים בבתי מלאכה ובמפעלים לייצור תכשיטים והן להתפתח לכיוון עצמאי, להקים סטודיו לעיצוב ולפתוח קו אישי משלהם.


התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.