מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן?

השאר פרטים ונציג המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים בכנרת
טבריה
strip

.B.Sc בהנדסת תעשיות מים



מבנה הלימודים

  • תואר חדשני שפותח בסיוע ובשיתוף פעולה נרחב עם תעשיית המים הישראלית
  • תוכנית הלימודים משלבת התנסות מעשית רחבה במעבדות מים מתקדמות במכללה ובמפעלים, וחברות מסקטור המים
  • אפשרות להשתלב בתעשיית המים הישראלית והבינלאומית, במגוון רחב של תפקידים

על התואר
המחסור במים הינו כבר מזמן בעיה כלל עולמית, אשר עשויה להחריף עם התרבות האוכלוסייה ועלייה בצריכת המים, עם העלייה ברמת החיים מחד ועם השינויים באקלים העולמי מאידך. ישראל היא מדינה שבה בעיית המחסור במים ידועה מזה שנים, אך יש בה תרבות של התפתחות, יזמות ויצירה. במשך שנים התפתחה במדינתנו תעשיית המים העוסקת בייצור של מגוון מוצרים לשימוש בתחומים הרבים של סקטור המים, ביניהם: הולכה, השקיה, בקרה, טיפול באיכות המים, טיפול בשפכים, מיחזור מים, התפלת מים ועוד.

תוכנית לימודי הנדסת מים של מכללת כנרת מותאמת לצרכים הנוכחיים והעתידיים של תעשיית המים הישראלית, החותרת להרחיב את פעילותה בחו”ל תוך הבנת הצרכים השונים במדינות המפותחות והמתפתחות, ואשר עושה שימוש בניסיון שנצבר בישראל כמנוף לחדירה לשווקים העולמיים.

מבנה תוכנית הלימוד

  • קורסי יסוד – בעיקר מתמטיקה ופיסיקה, הנותנים תשתית ידע יציבה וקבועה בזמן. חלק זה הוא נכס חשוב המהווה בסיס לכל הכשרה הנדסית, עם התאמות לפי הדרישות הספציפיות של כל מקצוע.
  • קורסי הנדסה בסיסיים – המקנים ידע בסיסי רחב בדיסציפלינות השונות המהוות את הבסיס ו/או המשיקות להנדסת המים, ומכינים את הסטודנט לפעילות בכל ענף מקצועי הקשור בתעשיית המים.
  • קורסי התמחות – הכוללים נושאים העומדים והעשויים לעמוד במרכז עיסוקו של מהנדס בתעשיות המים, כגון: מערכות הולכת מים ושפכים, הנדסת השקיה וניקוז, טיפול במים ושפכים, תהליכים ממברנליים לשיפור מי קולחין והתפלה, מכשור ובקרה של מערכות מים ושפכים.
  • פרויקט מסכם – בו מיישם הסטודנט את הידע שצבר במהלך הלימודים לפתרון בעיה הנדסית משמעותית.

כיווני התפתחות וקידום מקצועי
תוכנית הלימודים במחלקה ללימודי הנדסת מים נותנת למהנדסים, בוגרי הנדסת תעשיות מים, אפשרות להשתלב בתעשיית המים המקומית בתפקידים של מהנדסי מפעל העוסקים, בין השאר, בתהליכי פיתוח ואינטגרציה של מוצרים הקשורים בהנדסת מים, יישום ושיווק של מוצרי התעשייה השונים בארץ ובעולם. כן מעניקה התוכנית ללימודי הנדסת מים אפשרות שילוב בסקטור המים הישראלי במגוון רחב של תפקידים, כמו: מהנדס מים בתאגידי המים, מהנדסי תפעול של מתקני טיפול במים ושפכים ובמתקני התפלה וכן בתחומי הייזום, התכנון והתפעול של פרויקטים בתחום הנדסת מים.

לימודי הנדסת אגרו-טק: הפקולטה להנדסה באמצעות המחלקה להנדסת תעשיות מים, השיקה מסלול התמחות בהנדסת אגרו-טק (הנדסה חקלאית). בנוסף להכשרתו כמהנדס מים, בוגר המסלול להנדסת אגרו-טק, לומד להפעיל כלי תכנון ולשלב ידע וטכנולוגיות מתחומי ידע שונים במערכות חקלאיות, במטרה לשפר את התנובה והניצולת החקלאית בתחומי החקלאות השונים וכן, לעסוק בפיתוח מערכות חישה, מיכון אוטונומי, מערכות איסוף, ניתוח והפצה של נתונים, פיתוח גישות טיפול ביולוגיות בתחומי ההדברה והדישון והנדסת פולימרים לשחרור מושהה ומבוקר של חומרי הזנה וחומרים שונים הדרושים לגידולים החקלאיים. התמחויות אלו מרחיבות את אפשרויות התעסוקה של בוגרי המסלול בסקטור החקלאי והמסחרי (חברות הזנק, חברות טכנולוגיות).


תנאי קבלה



משך הלימודים



תעודה / הסמכה



התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.