מבנה הלימודים | | אימון לניהול קונפליקטים תהליכי אימון לניהול קונפליקטים החלו באוסטרליה בשנת 1993, והועמקו באוניברסיטת טמפל שבארה"ב. לאורך השנים, הוכר הצורך בפיתוח מודלים ופרקטיקה מקצועית ייחודית לתהליכי התערבות גישורית בליווי צד אחד במחלוקת. תאוריית ופרקטיקת האימון ליישוב סכסוכים קיבלו הכרה כהתמחות משמעותית ונחוצה, בתחומי הפרט והמשפחה, הארגון והפיתוח העסקי, ואף בהיבט הקהילתי. התמחות באימון לניהול קונפליקטים הינה אחת האפשרויות החדשניות והמבטיחות ביותר בתחום הגישור וניהול הסכסוכים. היא טומנת בחובה קשת אפשרויות חדשה ורחבה לפעולה, וכוללת הקניית ידע וכלים לפרקטיקה חדשה של עבודה גישורית- ניהול התערבויות פרטניות (1:1) מבוססות העצמה ותפיסה אימונית.
תהליך האימון מתאים הן כתהליך הכנה מקדים (pre-negotiation) או מקביל לתהליך יישוב סכסוכים (באמצעות גישור, בוררות, מערכת המשפט או אחר) בו הצד לוקח חלק, והן כעומד בפני עצמו, כאשר המודרך אינו מעוניין במעורבות הצד השני, או שהצד השני מסרב לשתף פעולה ואינו מעוניין בגישור. מטרות הקורס: - פיתוח תפיסת עולם והמשגה של תהליכי אימון לניהול קונפליקטים.
- הרחבת ארגז הכלים של המגשר המאמן ויכולתו ללוות צד אחד במחלוקת, תוך שמירה על 5 העקרונות: חקירה, הסבר, הכנה, אבחון ותכנית פעולה.
- פיתוח מיומנויות אימוניות בתהליכי יישוב סכסוכים - הקניית ידע וכלים בניהול תקשורת אפקטיבית
- המגשר המאמן יוכל לסייע למודרך לזהות ולהכיר בקווי ה- WATNA וה- BATNA שלו, כך שיהיה מוכן בצורה מיטבית לכל הליך של יישוב הסכסוך.
תכני הקורס מבוא והיכרות עם אימון לניהול קונפליקטים - גישור, אימון ומה שביניהם ה"אני" – תהליכים פנימיים
- תיאוריות ומודלים בהבנת וניהול מצבי דחק ו- stress
- זיהוי וניהול הקולות הפנימיים – טרילותרפיה על קצה המזלג. מודרך אחד, 3 קולות.
- זיהוי מחשבות אוטומטיות וערעורן, מודל התנהגותי-קוגנטיבי
- חזון אישי והגדרת מטרות – מודל אימוני SMART
- ועוד
אני וה"אחר" – תהליכים ביניאישיים - קצרים בתקשורת ופערי תפיסה: מודל גש"ר מאח"ד ; מודל הטיפוסים ; מודל אפר"ת
- הקנייה ותרגול של כלים פרקטיים בניהול תקשורת אפקטיבית ומטיבה : מודל המגרש בניהול העצמי ; חשיבה ממוקדת מטרה ; העברת מסרים ; ועוד
- טעות הייחוס הבסיסית
- עיוותים קוגניטיביים נפוצים – מה עושים איתם?
- שלילה חיובית – אומרים "לא" ונשארים בחיים
אני ו"הקהילה" – המרקם החברתי - תיאוריית המערכות הכללית והקשרה לאימון בניהול קונפליקטים
- תיאוריית צדק-יושר והקשרה לתהליכים פרטניים, משפחתיים, ארגוניים וקהילתיים
- עקרונות הגישה הנרטיבית ויישומה בתהליך אימון לניהול קונפליקטים
אינטגרציה של החומר הנלמד - מתיאוריה למעשה, מחזון לתכנית פעולה
|