מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.
על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791
התמחות באימון להתמודדות עם חולי (מתקיים בתל אביב)
מבנה הלימודים | | התמחות באימון להתמודדות עם חולי הקורס נעשה בשיתוף בין עמותת רות ורובל וגומא. זהו קורס הכשרה על פי המודל W.C.C. - Wellness in Chronic Care - רווחה במצבי חולי כרנוי. במהלך הקורס יפגשו המשתתפים את המודל האינטגרטיבי W.C.C. הממזג שלוש גישות: הגישה הרפואית משפחתית, הקוראת לטפל באדם החולה ובני המשפחה מתוך ראייה ביופסיכוסוציאלית. הגישה האימונית המכוונת להעצמה ומספקת כלים להתארגנות והתנהלות עם המחלה, והגישה שפותחה בארצות הברית על ידי הרולד בנג'מין – The Wellness Community העוסקת במאבק להחלמה וביכולת להשיג איכות חיים משמעותית בצל מחלה. בקורס יתנסו המשתתפים בשימוש במיומנויות מתחום האימון והגישה המשפחתית תוך חוויה אישית וקבוצתית. מהו המודל האינטגרטיבי W.C.C. ? המודל שייך לגישה קוגניטיבית התנהגותית ולזרם הפסיכולוגיה החיובית – הומניסטית. המודל מתמקד בזיהוי המימדים החיוביים בחייו של החולה ומשפחתו: כוחות, חוזקות ומיומנויות וגיוסם לטובת התנהלות אפקטיבית יותר בחיים. המודל מאפשר התבוננות פנימה מחד גיסא, וקביעת יעדים ופעילות מכוונת להשגתם מאידך גיסא. ייחודיות המודל טמונה ביכולתו לספק לאיש המקצוע דרך מובנת, ברורה וידידותית, בד בבד עם יכולת לספק לחולה ומשפחתו כלים ואפשרויות לניהול עצמי. המודל ניתן ליישום ברמה פרטנית, משפחתית וקבוצתית.
תכני הקורס: • הנחות היסוד של שלוש הגישות • מודל ההתערבות המשולב • תכני ההתערבות • טכניקות התערבות מתחום האימון והטיפול המשפחתי • כלים להעצמת המטפל והמטופל שיטות הלימוד: הרצאות ודיונים • תרגול וסימולציות • הדרכות דרישות הקורס: • השתתפות פעילה בכל המפגשים (80% נוכחות) • הבאת טיפול פרטני/ משפחתי/ קבוצתי בחולה במחלה כרונית מהשדה המקצועי לתרגול ההתערבות . • השתתפות בקבוצות ההדרכה לשיור הנלמד.
מקום הלימודים תל אביב – בית השחמט
|
|
תנאי קבלה | | קהל היעד: עובדים סוציאליים, אחיות, פסיכולוגים ומאמנים מוסמכים.
|
|
משך הלימודים | | הקורס בן 60 שעות אקדמיות: 15 מפגשים בני 4 שעות. |
|
תעודה / הסמכה | | הקורס מוכר לגמול השתלמות. בסיום הקורס יקבל כל משתתף תעודה. |
|
התמחות | |
|
|