מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג אוניברסיטת אריאל - מכינות?

השאר פרטים ונציג אוניברסיטת אריאל - מכינות יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים באריאל
אריאל
strip

ביולוגיה מולקולרית (.B.Sc)



מבנה הלימודים

ראש המחלקה: ד"ר אלברט פנחסוב

ביולוגיה מולקולרית - מהי 
השתלת איברים, הכבשה דולי, שכפולים גנטיים, הנדסה גנטית, השתלת מוח עצם לחולי סרטן, שימוש בתאי גזע במחלות שונות, פיתוח חיסונים למחלות שונות למשל החיסון כנגד נגיפי השפעת השונים ובכללם שפעת החזירים- כל אלה הם נושאים בהם עוסקת ביולוגיה מולקולרית.
בביולוגיה מולקולרית מנסים לענות על השאלה - למה: למה יש סרטן? למה לא כולם חולים בסרטן? למה אנשים מתאבדים, מתמכרים לסמים, חולים בסוכרת, חוטפים התקפי לב?
אלו הן חלק מהשאלות אותם שואלים חוקרי ביולוגיה מולקולרית.

הלימודים
בעת הלימודים ננסה להבין איך נוצר גוף שלם מתא אחד בודד, ואיזה תהליכים התפתחותיים גורמים להפרעות מולדות שונות. ניתנים דגשים למקצועות רלוונטיים לעולם הרפואה כגון: ביולוגיה התפתחותית, נוירוביולוגיה, ייעוץ גנטי, פיזיולוגיה, ביוכימיה וקורסים מתקדמים על תאי גזע.

ייחודה של המחלקה הוא במגוון הרב של קורסים מעבדתיים שבהם הסטודנטים מיישמים את הידע התיאורטי הנרכש. בשנה ג' מחויב כל סטודנט בפרויקט מעבדתי באחת ממעבדות המחקר של המחלקה, בליווי מנחה מהסגל הבכיר שלנו.

ולאן הלאה?
ציוד מתקדם ומעבדות מודרניות מאפשרות לבוגרים השתלבות קלה הן באקדמיה והן בתעשיה. בוגרי המחלקה משתלבים בלימודי המשך במיטב האוניברסיטאות בישראל בתחומי מדעי הטבע, החיים ורפואה, ומוצאים תעסוקה בחברות ביו-טק כאנשי מחקר, שיווק וניהול, ובמעבדות קופות החולים ובתי החולים.

חדש - ביולוגיה רפואית
לקראת שנת הלימודים תשע"א, נפתחה ההרשמה למסלול ביולוגיה רפואית. מסלול זה שם את הדגש על הבנת המנגנונים המולקולריים העומדים בבסיס המחלות ובדרכי האבחון והטיפול בהן בעזרת גישות מולקולריות חדשות (ריפוי גנטי, תאי גזע וכו').

המסלול מכשיר את בוגריו ל :
•   לימודי המשך ברפואה לתואר .M.D (בכפוף לתנאי הקבלה של ביה"ס לרפואה)
•   לימודי המשך לתארים מתקדמים לסטודנטים המתעתדים במחקר רפואי וביולוגי
•   המשך לימודי רפואה באוניברסיטאות בחו"ל
•   עבודה בתעשיית הפארמה, ביו-טק, מחקר, פיתוח ושיווק
•   עבודה במערכת הבריאות הציבורית והפרטית ביחידות מחקר ופיתוח

עד 100% מלגת שכר לימוד לבעלי ציון פסיכומטרי גבוה.

מחקרים במחלקה
במחלקה מתקיימים מחקרים בתחומים הבאים:
במעבדה לחקר המוח עוסקים בהבנת מנגנונים האחראיים להתפתחות מחלות נפש;
במעבדה לחקר תעלות נתרן חוקרים את ויסות לחץ הדם בגופנו;
במעבדה לחקר הקנובינואידים חוקרים את השימוש במריחואנה וצמחים נוספים ברפואה;
במעבדה לחקר תאי גזע חוקרים את השימוש בתאי גזע לטיפול בסרטן ובמחלות עצבים;
במעבדה לחקר הסוכרת חוקרים על המנגנונים האחראיים להתפתחות הסוכרת, ואיך ניתן למנוע מחלה זו;
במעבדה לחקר הסרטן מחפשים את האופן המטבי לקטילת תאים סרטניים מבלי לפגוע בתאים בריאים;
במעבדה למבני חלבונים לומדים על המבנה המרחבי ואופן הקישור של חלבונים, לטיפול במחלות שונות; ובמעבדה לתורת המחלות חוקרים האם יש מנגנונים משותפים ברמה המולקולרית להתפתחות מחלות שונות.

לסיכום, מגוון רחב של פיתוחים מדעים נעשה בעזרת המחקר ביולוגי החל מפיתוח תרופות, השבחת צמחים ויבול חקלאי וכלה בתעשיית המזון. לסיכום המחקר הביולוגי היום מעצב את העתיד של חיינו, תהיו שותפים לעשייה זו! 


תנאי קבלה

מסלול הלימודים בביולוגיה רפואית כולל את מקצועות הליבה הנלמדים בשנות הלימודים הפרה-קליניים (PreMed) במסגרת לימודי הרפואה כאנטומיה, פיזיולוגיה, היסטולוגיה, פתולוגיה, ביוכימיה קלינית, פרמקולוגיה וכד'.
מקצועות הלימוד במסלול זה כוללים גם את כל 7 הקורסים הנדרשים כתנאי קדם לקבלה לתוכנית הלימודים ה - 4 שנתית ברפואה באוניברסיטת תל-אביב.

 


משך הלימודים

תוכנית הלימודים במחלקה מותאמת לתוכנית הלימודים המקוצרת (תוכנית בת 4 שנים) ברפואה של אוניברסיטת תל אביב.


callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.