עזריאלי לימודי המשך

 

מיסודה של עזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה ירושלים.

מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג עזריאלי לימודי המשך?

השאר פרטים ונציג עזריאלי לימודי המשך יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים בירושלים
ירושלים

מפת הגעה

מכללת עזריאלי
יעקב שרייבום 26 רמת הכרם, ירושלים
המשך...
strip

קורס הנחיית קבוצות הורים



מבנה הלימודים

אתגר הורות

כיום הורות מהווה אתגר ואף קושי לרבים מאיתנו ההורים. בעצם, כשבוחנים לעומק את הנושא אנחנו רואים שמעולם לא למדנו להיות הורים (בינינו – זה המקצוע הכי חשוב בחיים..) אלא התבוננו בהורים שלנו וביחס אליהם גיבשנו הורות משל עצמנו. בתקופה ההיא הכל התבסס על חשיבה סמכותית ואווירה כלל-עולמית של הירארכיה. הכול היה מוגדר – מה מותר ומה אסור.

היה ברור שההורים, ובעיקר האב, הם הסמכות. לילדים לא היו זכויות רבות מידי ובוודאי לא הייתה להם האפשרות לומר את המילה האחרונה. ואילו היום, ברור להורים שאינם רוצים לגדל ילדים בצורה סמכותית כמו שהוריהם גידלו אותם, אבל כלל לא ברור להם מהי הדרך האחרת. המסורת כבר אינה מספיקה, שכן הרצון להשתייך לעולם המודרני מלווה בהתרחקות מודעת ומכוונת מגישות מסורתיות לחינוך ילדים. המעבר ממשפחה מסורתית למשפחה מודרנית מאופיין במעבר כולל, מגישה הורית סמכותית לגישה הורית דמוקרטית. הגישה הדמוקרטית מאפשרת, אמנם, יחסים של שיתוף-פעולה ושיוויוניות, אך גם מעוררת חרדה ובלבול בגלל עמימותה. ככל שגדלה הפתיחות – בד-בבד עם תהליך הדמוקרטיזציה – רבו האי-בהירות והבלבול. ככל שמתרבות ומתגוונות הנורמות החברתיות, כן קשה יותר הבחירה וההחלטה. באין קו מנחה, נוצרת מבוכה.

ומכאן זיהינו את הצורך בבניית תכנית לימודים שנתית המכשירה מנחי קבוצות להורות ומשפחה:

בוגרי התכנית מוסמכים להענקת הדרכה קבוצתית בתחום ההורות והמשפחה. הקורס מקנה כלים ומקצוע מבוקש. התכנית מקיפה את עולמות הידע והתיאוריות השונות בתחום המשפחה ומערכות היחסים שבתוכה – הורים וילדים, הגיל הרך, יחסי אחים.

בקורס נלמד להכיר את עולמו הרגשי של הילד, להבין את האופן בו הוא חווה את העולם, ועל בסיס אלו לעזור לו ולמשפחה. הדגש בקורס הוא על תקשורת נכונה ומערכת היחסים בין הורים וילדים. הידע הנרכש בקורס מאפשר הדרכה וליווי של הורים במסגרת קבוצתית לצורך לימוד תוך כדי שיתוף לאתגרים העולים במשפחה.

הלימודים ייערכו במתכונת חווייתית בה נעבוד על הכנת מערכי שיעור, נתנסה בעמידה מול קבוצה, ונפתח יצירתיות. תוכן הקורס מבוסס על גישת אדלר וכלים מעולם האימון להעצמת מנחים, הורים וילדים.

הלימודים יתקיימו בקמפוס עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה, רח' יעקב שרייבום 26 רמת בית הכרם.

תכנים מרכזיים

הקורס מורכב מ-3 חלקים

הנחיית קבוצות

מיומנויות ההנחיה המשימתית
תקשורת אפקיטיבית בהנחיה וסגנונות תקשורת
כלים לבניית הרצאות והצגה אפקטיבית
טיפול בהתנגדויות
שלבים בהתפתחות קבוצה
בניית מערכים ובניית קורס
בניית תכנית שיווקית והקמת עסק בהנחיית קבוצות הורים
 מודעות הורית

הורות אז והיום
גיבוש התפקיד ההורי
התנהגויות הילד ותגובות ההורים
מעגל חיי משפחה – משברים ומעגלים
ניהול קונפליקטים
דרכי חינוך המשפיעות על עיצוב אישיותו של ילדנו.

פרקטיקום

יועץ אקדמי לקורס
גב' אמה אמר – יועצת ומנחה בכירה להורים זוגות ומשפחה, מנחת קבוצות הורים מוסמכת מטעם מכון אדלר, בעלת תואר שני בחינוך, מדריכה ויועצת משפחתית בשיטת מיכל דליות, מטפלת מוסמכת בגישת הסמכות החדשה במרכז שניידר, יועצת זוגית, מאמנת אישית, בעלת ניסיון רב בעבודה עם הורים.

מייסדת שיטת אמ"ה – אישית, מהירה וממוקדת הצלחה.

מרצים
מר יניב שירי – מנחה בכיר להנחיית קבוצות, סדנאות תקשורת, שיווק ומכירות. בוגר בית הספר להנחיה של מרכז גישות. בעל תואר ראשון ושני במדעי המדינה באונ' בר אילן, מאמן ומלווה מנכ"לים וחברות מובילות במשק להצלחה. מומחה באמנות השיווק העצמי והפרזנטציה, בעל ניסיון רב בהנחיה, פיתוח ובניית סדנאות.

* הקורס איננו שייך לטכניון.


תנאי קבלה

קהל היעד
הורים שבדרך והורים לילדים שמעוניינים לרכוש כלים על מנת לשפר את ההורות שלהם ולהנחות קבוצות הורים לשפר את מערכות היחסים – להעביר את זה הלאה.

תנאי קבלה:
תואר ראשון ומעלה
*במקרים חריגים תישקל קבלתם של מועמדים אשר אינם עומדים בתנאי הקבלה (חייבים קבלת אישור מנהל אקדמי).


משך הלימודים

235 שעות אקדמיות.

44 מפגשים + פרקטיקום.

המפגשים יתקיימו אחת לשבוע בין השעות 17:00-21:00 במשך כ- 11 חודשים.


תעודה / הסמכה



התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.