מכללת רמת גן - אקדמי

 

תואר של אוניברסיטה, הצלחה של מכללה

logo
הלימודים מתקיימים ברמת גן
רמת גן
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

פסיכותרפיה גופנית



מבנה הלימודים

להיות מטפל זהו ייעוד, וכדרכו של ייעוד הוא מוצא את דרכו אליך. אם גם אליך מגיעים שוב ושוב בשביל לשפוך את הלב ולקבל עצה? האם גם לך תמיד אמרו שאת צריכה להיות פסיכולוגית? אם אלו הרגעים הזכורים לך לאורך השנים- כנראה שהגעת לגיל הנכון לממש זאת פסיכותרפיה גופנית מקורה בשלבים הטרום מילוליים (גיל לידה עד 4) בתקופה זו החוויות מאד גופניות ובעלות השפעה עצומה על מי שאנחנו הופכים להיות. זהו זרם בפסיכותרפיה המכוון לטפל במכלול הבעיה גוף ונפש. הטיפול משלב עומק פסיכולוגי עם טכניקות גופניות- תנועה ומגע. פסיכותרפיסטים גופניים הינם חלק מצוות טיפולי הכולל פסיכולוגים ועו"ס- שפת הטיפול הנה זהה.
לימודי פסיכותרפיה גופנית הינם לימודים מעמקים וחוויתיים כאחד. במהלך הלימודים עובר התלמיד תהליך אינטרוספקטיבי אישי. הלימודים הינם תהליך התמקצעות בסופם הבוגר הנו מטפל פסיכותרפיסט מוסמך.
הטיפול מיועד לכל סוגי הבעיות וההפרעות כגון: הפרעות בקשר, קשב וריכוז, קשיי למידה ותיפקוד,לחץ וחרדות,מיניות ותפקוד מיני, התמכרויות למיניהן,הפרעות אכילה, טראומות ובעיות פסיכוסומטיות. המתמחים משתלבים בהתמחות בצוות טיפולי רב-תחומי ויכולים להתמקד בעבודה בילדים, נוער ומבוגרים. עם סיום הלימודים ניתן לעבוד במרכזים טיפוליים ורשויות מקומיות ו/או לפתוח קליניקות עצמאיות. חלק  מבוגרינו נשארו לעבוד בתשלום במרכזים בהם עשו את ההתמחות.
ביה"ס לפסיכותרפיה גופנית מתקיים במכללת רמת-גן ובמכללת רחובות. עשרות בוגרים סיימו עד כה את הסטאג´, וחלקם ממשיכים עבודה באותם מוסדות.
מייסדת והמנהלת האקדמית של ביה"ס לפסיכותרפיה גופנית, היא ד"ר רונית אסקרוב,.בעלת ד"ר בתחום מארה"ב, הקימה את המגמה באלבאום, תחת הכשרתה עברו מאות בוגרים והיא עצמה מטפלת מנוסה ומבוקשת בתחום.

התנאים לקבלת תעודה
עמידה בבחינות ועבודות הקורסים בהצלחה.
הגשת עבודת אמצע ופרויקט סיום.
סיום שעות הסטאג´ בהצלחה.

מבנה המסלול
שנה א´:
השנה הראשונה מוקדשת לבניית תשתית שמטרתה התוודעות אל הגוף ומערכותיו דרך תנועה, מגע, עיסוי ואנרגיה והבנת הבסיס לקשיי למידה ותיפקוד. בשנה זו נתחיל להבין את קשרי הגוף-נפש, נשלב דמיון מודרך, תהליכי התבוננות, לימודי פסיכולוגיה ואנטומיה ונעמיק את התהליך דרך דינמיקה התפתחותית של הקבוצה.
הקורסים הנלמדים:
תנועה וקישוריות גופנית-בסיסית.
יסודות הפסיכותרפיה הגופנית.
עיסוי על-פי אזורי גוף.
מגע- מכיל, מחזיק, מגדיר.
פסיכולוגיה התפתחותית וסנסומוטוריקה.   יסודות התנועה המודעת ע"פ רייך
אנטומיה,עיסוי ומגע.
התוודעות ומודעות דרך תהליך קבוצתי.
שנה ב:
השנה השנייה מוקדשת להעמקת ההתוודעות עם הגוף והרגש והעמקת תחומי הלמידה וקשרי גוף-נפש. אנחנו נוגעים בתחומי החיים השונים: משפחה, סביבה, אני, עולם תוך-אישי ועולם בינאישי, כל זאת דרך תנועה,, מגע ואנרגיה. בשנה זו נתחיל להבין איך מעצבים שינוי ונחשף לתהליכים רגשיים ולסיפור הגוף שלנו.נתמקד בהבנת התהליכים העוברים על ילדים ונוער בביה"ס ונלמד איך להשתמש ב-focusing, התמקדות ככלי בטיפול.
הקורסים הנלמדים:
תיאוריות אישיות בפסיכולוגיה
המשחק בטיפול-א´
תנועה וקישוריות גופנית- ניתוח לאבאן ברטנייף
גישת יחסי אובייקט והתקשרות
המשך טכניקות מגע
פסיכותרפיה גופנית ב´- אמבריולוגיה ואנטומיה רגשית
תהליכי ויסות
התמקדות ו- Mindfulness
 
שנה ג´:
השנה השלישית מוקדשת למעבר אל ההתבוננות על המטפל והמטופל. הסטודנט יבין איך הקשר הדיאדי אם-תינוק משפיע על התארגנות הגוף-נפש וילמד טכניקות התערבות בכאן ועכשיו של הטיפול. הסטודנט יבין מהו שינוי בטיפול.
חלק גדול מהתהליך יתבצע בשלשות מטפל-מטופל-צופה, תוך כדי עיגון במאמרים מתקדמים והבנת הרסוננס הגופני. ההתנסויות בכיתה יכללו תירגול של הטכניקות והבנתן בדגש על עבודה עם ילדים ונוער ועבודה עם הורים.

הקורסים הנלמדים:
גישת יחסי אובייקט, תצפית אם-תינוק, אנליזה של האישיות על-פי הפסיכותרפיה הגופני, יחסי מטפל-מטופל, שילוב אמנות וקלפים בעבודה עם ילדים, המשחק בטיפול, תרפיית הגשטאל, בניית התהליך הטיפולי, התנסות קלינית והצגת מקרים פרקטיקום.


תנאי קבלה

למסלול הדו שנתי לאקדמאים:
1. אקדמאים בתחומי הפסיכולוגיה מדעי התנהגות,חינוך עו"ס ותחום טיפולי אחר, הרוצים לרכוש מקצוע מרתק ונדרש.
2. מטפלים ובעלי מקצועות מתחום הפיזיותרפיה, אחיות, מתחומי הטיפול באמנות, מורים מתחום החינוך המיוחד, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עו"ס ועוד יכולים להשתלב  במסלולים ייעודים.
למסלול התלת שנתי:
בעלי תואר ראשון ושני שאינם מתחום מדעי ההתנהגות ומעונינים לרכוש מקצוע בתחום הטיפול*.  בעלי לימודים אקדמאיים חלקיים, או בעלי תעודות בגרות וחריגים שיגישו קו"ח ויעברו ראיון אישי שמטרתו בחינת יכולת השתלבות ולמידה בקבוצה, ויכולת ביצירת קשר.
* מועמדים בעלי תואר אקדמי שלא מהתחום, אשר יציגו קו"ח ורקע רלוונטים יוכלו להשתלב במסלול הדו שנתי בתוספת השלמות ידע, בהתאם לאישור והנחיות ועדת הקבלה של ביה"ס.
המסלול מאפשר הסבה לסטודנטים שלמדו קורסים בתחומי התנועה והתקשורת הבינאישית, יוגה, שיאצו, אלבאום, עיסוי, פלדנקרייז, מחול, קאוצ´ינג ועוד, הרוצים לרכוש מקצוע אטרקטיבי המשלב ידע וניסיון שלהם.
בעלי השכלה אקדמית מלאה או חלקית יזכו בהכרה בלימודים הקודמים ויקבלו פטור מקורסים בהתאם להחלטות הועדה להכרה בלימודים קודמים.

משך הלימודים

מסלול דו שנתי לבעלי תואר רלוונטי ובעלי רקע טיפולי הנמשך 600 שעות אקדמיות
מסלול תלת שנתי הנמשך 1,150 שעות לבעלי בגרויות ותארים אקדמיים אחרים.


תעודה / הסמכה

תעודת מטפל מוסמך בפסיכותרפיה גופנית, מעם מכללת רמת-גן ומכללת רחובות.
בשני המסלולים סיום סטאג´ של 100 שעות (+300 שעות עבודה עצמאיות) והתעודה מביה"ס לפסיכותרפיה במכללת רחובות מקנים את האפשרות להגיש חברות לאיגוד האירופאי של פסיכותרפיה גופנית EABP.

התמחות

הכולל 100 שעות טיפול כתיבת דו"ח אמצע על מטופל אחד ע"פ הדו"ח הקליני של המסלול ועבודת סיום.
מקומות ההתמחות הם: בתי ספר לחינוך מיוחד,מרכזי נוער, מרכזי הורים וילדים, יחידות לטיפול במכורים, פנימיות נוער וילדים שונות, מרכזים לטיפול באלימות במשפחה, יחידות לנפגעי תקיפה מינית ועוד.
המתמחים משתלבים בהתמחות בצוות טיפולי רב-תחומי ויכולים להתמקד בעבודה בילדים, נוער ומבוגרים.

callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.