logo
הלימודים מתקיימים באור יהודה
אור יהודה

מפת הגעה

מנהל הסטודנטים
החרושת 32 אור יהודה
המשך...
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

קורס ניהול משאבי אנוש



מבנה הלימודים

הקורס שיסמיך אותך לנהל את ההון הכי חשוב בארגון

תחום ניהול המשאב האנושי הנוגע בשימור, טיפוח, פיתוח וקידום ההון האנושי בעידן המודרני הוא בעל חשיבות גבוהה במיוחד לאור התפתחות הקדמה, צמיחת הארגונים הבין לאומיים והתנהגויות העבודה השונות בעולם.
כל אלו יוצרים עולם רווי במשאב אנושי מגוון ומעניין ומהווה מרכיב עיקרי בהשפעה על ארגונים וחברות.

מטרת הקורס:
בעידן של סביבה עסקית דינמית, תחום משאבי אנוש הופך לציר מרכזי בניהול הארגון. מנהל משאבי האנוש אינו עוסק רק בגיוס כ"א, כי אם גם בהתמודדות עם שינויים. עקב כך קיים ביקוש רב למנהלי מש"א במגזרים השונים בארגונים וחברות. הקורס מקנה ידע, מיומנויות וארגז כלים לניהול משאבי האנוש בארגון.

מרצים מובילים בקורס:
רויטל לב - מנחה ומאמנת במגזר העסקי והפרטי, מובילת תהליכים בארגונים גדולים ומובילים במשק
ליאת תבל – עו"ד העוסקת בתחום יחסי העבודה והביטוח הפנסיוני, בעלת ניסיון רב בייצוג עובדים ומעסיקים בבית הדין לעבודה.
רועי תירם – מנחה, מאמן אישי ועסקי ויועץ ארגוני בארגונים ממשלתיים

דרישות הקורס:
נוכחות של 85%
השתתפות פעילה
עבודת ביניים (דיני עבודה)
הגשת פרויקט סיום והצגתו בכיתה

הנושאים הנלמדים:
• ניתוח עיסוקים
כלי לניתוח כלל התפקידים בארגון, העוזר למגייס לבצע אבחון מדויק ולהפחית את טעיות הגיוס בארגון. הניתוח מאפשר לקבוע מדדים להצלחת גיוס העובד. במהלך השיעורים ילמדו כיצד לבנות ניתוח עיסוקים איכותי ויתנסו בבניית ניתוח עיסוקים איכותי בארגונם. 

• גיוס ומיון עובדים
הקניית מיומנויות לאיתור ומיון מועמדים, לריאיון מועמדים ולגיוסם, כלים לאבחון לשם קביעת התאמה של מועמדים לתפקיד מיועד, תיאור תפקיד ככלי משמעותי בגיוס עובדים מתאימים, כלים לאיתור ומיון עובדים ראויים, סינון קורות חיים, ביצוע ראיונות, אבחון ושימוש בכלי מיון, וקליטת עובדים.
• תרבות ארגונית והיבטי תרבות אורגנית
ארגונים מצליחים ושורדים מבדלים את עצמם באמצעות תרבות ארגונית חזקה, נלמד מה הם ההיבטים של תרבות זו, איך מזהים את התרבות הגלויה לעומת הסמויה, כיצד מזהים פערים בתרבות ארגונית. ממה בנויה תרבות ארגונית והאם ניתן לשנותה ולהתאימה לפי צרכי החברה.
• הערכת עובדים
הערכת העובד היא כלי מדידה עוצמתי בארגון המאפשר לראות את תמונת המצב הארגונית האמתית בנקודת זמן אחת ע"י ביצוע תהליך חוצה ארגון. נלמד מה הוא ההבדל בין הערכת עובד למשוב עובד, כיצד להעביר את העובד תהליך הערכה ומשוב איכותיים, אילו נתונים אנו יכולים לקבל ממשוב עובדים , במה יכולים לעזור לנו נתונים אלו לאורך כל השנה. כיצד הערכת עובדים קשורה לשיפור משמעותי בתפקוד העובדים ובתפוקות הארגון ומועדים עדיפים להערכת עובדים.

• הנעת עובדים
למה חשוב כל כך להניע עובדים ? מהי הנעת עובדים איכותית? כיצד מניעים עובדים- דרכים לביצוע? האם לצורך הנעת עובדים דרושה עלות כספית לעובד? מה הוא ההבדל בין הנעת עובדים לרווחת עובד?
• הדרכת עובדים ובניית תכנית הדרכה
כיצד בנוי תקציב הדרכה, סוגי הדרכה שעומדים לרשות הארגון, הכרות עם ההדרכות השונות ODT,OTJT,OFFTJT, הדרכות מסוג פיתוח מנהלים, כיצד יודעים אלו הדרכות רצויות לארגון? כיצד מעריכים שהדרכה שביצענו תביא לתוצאות הרצויות. תרגול בבניית הדרכה תואמת אבחון ארגוני.
• ניהול קריירה ארגונית
למה חשוב לנהל קריירה ארגונית? האם בכול ארגון גם בארגון קטן ניתן לנהל תהליכי קרירה? מה גורם לעובד לבחור בקריירה? מה מיקומו של הארגון בתהליך של בניית קריירה לעובד? למה חשוב לארגון להיכנס לתהליך של בניית קריירה לעובד?
• דיני עבודה – חוקי עבודה ,יחסי עבודה והסכמים קיבוציים
התנהלות נכונה בדיני עבודה, חוקי מגן והעסקה נכונה של עובדים, קליטת עובד, העסקה נכונה, סיום יחסי עבודה, חוק למניעת הטרדה מינית,  משפט העבודה הקיבוצי והאישי.
• ביטוח פנסיוני
חוק חובה בו עובד צריך לקבל פנסיה, מהי פנסיה? הגדרות מסלולי חסכון פנסיוני, חוקים והסכמים.
פנסיה תקציבית צוברת וחדשה, הפקדות עובד ומעביד – בגדר חובה, רשות, זיכוי ממס.
פנסיית חובה – למי וכמה? השלמת פיצויים ועוד.

• סדנת- שפת גוף ותקשורת בינאישית:
כולנו מתקשרים ברמת היום יום אך האם אנו יודעים, איך לתקשר עם כל אדם/עובד/מנהל בהתאם לסגנון התקשורת שלו? האם אנו בטוחים כי התקשורת שלנו עם אנשים מסביבנו היא תקשורת אפקטיבית ? מהו תפקיד התקשורת בחיינו הארגוניים? תקשורת בינאישית בלתי מילולית שפת גוף-  גופנו מעביר מסרים לסובבים אותנו באמצעות מחוות ותנועות גוף, האם אנו יודעים לפענח מסרים אלו? כיצד מסרים אלו יכולים לעזור לנו לנהל יותר טוב את העובדים שלנו?
• סדנת- לחץ ושחיקה
האם לחץ מוריד או מעלה תפוקה? כיצד מזהים לחץ בעובדים? למה חשוב לזהות את הלחץ? איך מגיבים ללחץ של עובדים בארגון? מה הם הכלים העומדים לרשות הארגון בכדי לעזור לעובדים להתמודד עם הלחץ?

• עבודת צוות
מה הוא ההבדל בין קבוצה לצוות מאפיינים של צוות, הכרה והבנת הדינאמיקה המתרחשת בקבוצת עובדים, הקניית כלים ומיומנויות להובלת צוותי עבודה אפקטיביים.מימוש עצמי של הפרט בקבוצה.

• סדנא בניהול תהליכי פרישה
פרידה איכותית מעובדים, דרכים להתמודדות של עובדים עם עזיבה, למה חשוב לדעת כיצד להיפרד מעובד. הכנת העובד לעזיבה בארגון.

• סדנא בשינוי ופוליטיקה ארגונית
הכרות עם הכוחות הבולמים ומקדמים שינויים, תפקיד הפוליטיקה ביצירת שינוי, האם פוליטיקה היא תהליך חיובי או שלילי בארגון, תפקיד מש"א בתהליכי שינוי ופוליטיקה בארגון. איך מבצעים שינוי איכותי עם כמה שפחות נפגעים. כיצד יוזמים שינוי שמצליח.


קורס ניהול משאבי אנוש יועבר במבנה פרקטי המותאם לחזון האקדמיה היישומית בקריה האקדמית אונו, לימודי תעודה והמשך ויכלול בין השאר הרצאות, סדנאות, ניתוח אירועים ופרויקט גמר.


תנאי קבלה

קורס ניהול משאבי אנוש מתאים לעוסקים בניהול בכל היבטי משאבי אנוש בארגון ובחברות. בנוסף, לימודי ניהול משאבי אנוש מתאימים למנהלים ברמות שונות אשר מעוניינים לקבל ארגזי כלים לתחום, לאנשי חברות ציבוריות וממשלתיות ולמחפשים שינוי מקצועי ורוצים לעסוק בהון האנושי בארגונים.


משך הלימודים

משך הלימודים: כ-180 שעות אקדמיות (מתוכם 25 שעות פרויקט)
תאריך פתיחת הקורס: 17.5.17, ימי רביעי בין השעות 17:00-21:00


תעודה / הסמכה

מטעם היחידה ללימודי תעודה והמשך הקריה האקדמית אונו


התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.