מבנה הלימודים | | Social Networks, Mobile Applications, Business Analytics and Big Data, Cloud Computing, Artificial Intelligence and Machine Learning, Wearable Computing, Cognitive Computing, Advanced Robotics, Internet of Things, Virtual and Augmented Reality, 3D Printing, and more. כל הטכנולוגיות האלו ועוד רבות אחרות שינו עד ללא הכר את הצורה בה אנו חיים ואת הצורה בה ארגונים עושים עסקים. מנהלים בכל ארגון נדרשים כיום להתמודד עם אתגרים חדשים, שנובעים מהטכנולוגיות הדיגיטליות. טכנולוגיות אלו הביאו להופעת מודלים עסקיים חדשים, כגון כלכלה שיתופית, גיוס המונים, מסחר אלקטרוני, מכירת נתונים ועוד. מכלול השינויים האלה אף זכה בכנס דאבוס האחרון לכינוי "המהפכה התעשייתית הרביעית", מהפכה המשנה את כללי המשחק, מערערת ענפים עסקיים ומטשטשת את הגבולות ביניהם – תופעה שניתן לכנותה בשם טרנספורמציה דיגיטלית. הטרנספורמציה הדיגיטלית מהווה גם הזדמנות וגם סיכון, ולכן ההתמודדות עימה מחייבת את הארגון לאמץ תרבות של גמישות עסקית, מודעות מתמדת לשינויים בסביבה העסקית, יכולת קבלת החלטות על בסיס הבנה של הערך הגלום בנתונים, קידום ועידוד חדשנות ומוכנות לקיחת סיכונים. זהו שינוי עסקי וארגוני עמוק ולכן מחייב את הארגון לנהל את השינוי. כל אלו הפכו לתנאי הכרחי עבור המנהל המודרני הפועל בסביבה דינמית, גלובלית ודיגיטלית. מטרת התכנית: התכנית תכין את המשתתפים למסע לעבר הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון, תוך הקניית ידע לבחינת מכלול הטכנולוגיות וההיבטים לבחינת התאמת הארגון לעידן הדיגיטלי, כמו כן, התכנית תקנה למשתתפים כלים אפקטיביים על מנת לחולל טרנספורמציה דיגיטלית בארגון שלהם, לצורך שיפור ביצועיו העסקיים.
נושאי הלימוד העיקריים: סקירת הטכנולוגיות העיקריות שהציתו את המהפכה התעשייתית הרביעית ? הגדרת הטרנספורמציה הדיגיטלית, המסע הבלתי נמנע של כל ארגון להתאים את עצמו לעידן החדש ? מודל המערבולת הדיגיטלית (Digital Vortex), כלי למדידת המרחק של הארגון מעין הסערה הדיגיטלית ? סוגי הטרנספורמציות הדיגיטליות הנפוצות – מאטומים לביטים, ממקום למרחב, ממוצר לשירות, ממוצר פיזי למוצר משודרג דיגיטלית ? מודל תשעת תחומי ההשפעה של הטרנספורמציה הדיגיטלית, כלי עבודה המאפשר לכל ארגון לבחון את ההתאמה לעידן הדיגיטלי ? קנבס המודל העסקי, כלי לניתוח המודל העסקי הנוכחי ולגיבוש מודלים עסקיים דיגיטליים חדשניים ? מודל החדשנות בעידן החדש N=1, R=G המאפשר לארגון לבחון כיצד הטכנולוגיות הדיגיטליות מסייעות בהצעת ערך חדשנית ללקוח ? מודל הבגרות הדיגיטלית של ארגון, כלי אבחוני חשוב להבנת השלב בו נמצא הארגון מבחינת ההתפתחות הדיגיטלית שלו ? הצגת מתודולוגיה ליישום טרנספורמציה דיגיטלית המבוססת על מודל PIE ומגדירה את השלבים שארגון חייב לעבור במסע הדיגיטלי שלו ? הצגת הקשר הדו סיטרי בין הטכנולוגיות הדיגיטליות לבין המודלים הקלאסיים של אסטרטגיה עסקית: מודל חמשת הכוחות, מודל שרשרת הערך, מודל האסטרטגיות הג'נריות ומודל אוקיינוס כחול. במהלך התכנית יוצגו מגוון של Case Studies מהעולם ומהארץ, ותתבצע עבודה בצוותים במסגרתה יוכלו המשתתפים ליישם את המושגים באופן הרלוונטי לארגונים שלהם, ויוצגו בשיעור האחרון. בין המרצים בתכנית: פרופ' אורלי יחזקאל, סגנית דקאן הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב ? רביב צולר, מנכ"ל חברת ביטוח ישיר, אי.די.אי. חברה לביטוח ? יחיאל גפנר, ראש אגף מחשוב ומערכות מידע, שירותי בריאות כללית ? יקי זנו, סמנכ"ל טכנולוגיות ורשת, בזק ? ליאורה שכטר, מנהלת אגף מחשוב ומערכות מידע, עיריית תל אביב ? עדית שרויטמן, Corporate CIO, החברה המרכזית למשקאות ומרצים נוספים מהאקדמיה ומהשטח.
|