סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר

ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים
îçùáåï áâøåéåú
חושבים על תואר ראשון בהנדסת בניין? מוזמנים לשמוע על הענף, על מסלול הלימודים, על תנאי הקבלה והתעסוקה בהמשך הדרך.>
מגזין הנדסה Article Image

הנדסת בניין – נעים להכיר

עם תכניות כמו "מחיר למשתכן" ו"מחיר מטרה", ניתן לומר שתחום הבנייה הוא התחום הבולט והמשמעותי במשק הישראלי בעשורים הקרובים, כאשר חוד החנית של הענף המוביל הוא מהנדסי הבניין. בואו ללמוד הכל אודות התואר.
  • |
  • |
  • 16:04
  • |
  • 6963 צפיות
ענף הבנייה הינו רחב מאוד וחולש על פני תוצרים שונים בשטח, ביניהם תשתיות, מבני מגורים, מתחמים עסקיים, מוסדות ממשלתיים, פארקים וכדומה. לשם הצלחת פרוייקטים בתחומי הבנייה, יש צורך בתכנון נכון, וביצוע הכולל פיקוח צמוד ובקרת איכות לכל אורך שלבי הבנייה. מי שאמונים על התכנון, הפיקוח והבקרה מתחילת הפרוייקט ועד לסיומו הם מהנדסי הבניין. בשל הפריחה בבנייה הישראלית בשנים האחרונות, הביקוש למהנדסי בניין שיעמדו מאחורי הפרוייקטים השונים עולה יותר ויותר. באופן שטבעי לכוחות השוק, כשהביקוש למקצוע הוא כה גבוה – הנגזרת הישירה היא שכר גבוה. 

מסלול הלימודים
במרבית מוסדות הלימוד שמאפשרים לימודי תואר ראשון בהנדסת בניין, מדובר בתואר של 4 שנות לימוד, הכוללות בעיקר את הנושאים: פיסיקה, מתמטיקה, יישומי מחשב והיכרות עם חומרים וקונסטרוקטציות. מדובר במסלול לימודים אינטנסיבי הכולל מצד אחד קורסים פרונטליים תיאורתיים ומצד שני עבודה פרקטית במעבדות או בהתנסויות מעשיות במסגרת פרוייקטים. 

עם קבלת התואר ניתן יהיה להשתלב במגוון תפקידי ליבה במשק
עם קבלת התואר ניתן יהיה להשתלב במגוון תפקידי ליבה במשק

לרשימת מוסדות הלימוד המובילים המציעים לימודי תואר ראשון בהנדסת בניין, באתר ToStudy לחצו כאן.

נושאי הליבה בתחום
תחומי ההתמחות בלימודי הנדסת הבניין הינם מגוונים ומרתקים, וביניהם ניתן להתמקצע בעמידות הבנייה בפני רעידות אדמה, בתחומי העמסה וקריסה, בבנייה ירוקה, בחיזוק ושימור של מבנים, בחיזוי סביבתי, בתחומי התחבורה (שדות תעופה, תכנון דרכים, נמלים וכו'), בשיטות ייצור ושיווק במפעלי הייצור בתחום הבניין. 

תנאי הקבלה
תנאי הקבלה משתנים ממוסד למוסד, אך ניתן לומר שבגדול הדרישה כוללת תעודת בגרות מלאה, מתמטיקה ברמת 5 יחידות, פיזיקה ברמת 5 יחידות, פסיכומטרי ואנגלית ברמת ציון 88 בפסיכומטרי. יצויין, שבכלל מוסדות הלימודים ישנן מכינות קדם אקדמיות, שמאפשרות לאלו שלא עומדים בכל תנאי הקבלה הזדמנות להתחיל בלימודי התואר. 

התעסוקה עם קבלת התואר
בתם מסלול הלימודים, בפני בוגרי התואר ישנו מצע שלם של תפקידי ליבה בהם יוכלו להשתלב, כמנהלי פרוייקטים, כמפקחי בנייה, בקונסטרוקטרים במשרדי תכנון או כמובן כעצמאיים בתחום התכנון וניהול הפרוייקטים. אחת האלטרנטיבות הנוספות לתעסוקה של מהנדסי הבניין היא להמשיך במחקר האקדמי בתחום, שנמצא בעלייה מתמדת ובפיתוחים נרחבים. 

הנדסאי בניין לא מספיק לכל זה?
ההבחנה בין מהנדס בניין להנדסאי בניין מגיעה במספר רמות – החל מתנאי הקבלה ועלות שכר הלימוד, דרך תכני הלימוד ועד לתעודת הסיום והתעסוקה בהמשך. בסופו של דבר, מי שיהיה חתום על תכנית בנייה ועל הפיקוח הצמוד כי תכניתו מתבצעת כראוי יהיה מהנדס הבניין בלבד. הנדסאי הבניין יוכל להשתלב בתחומי הצד בענף, לצד המהנדסים. 

לסיכום
כעת, עם כל המידע הזה, כל שנותר לכם לעשות הוא להחליט האם אתם הולכים על זה בכל הכוח ומוכנים להשקיע לטווח הארוך, בידיעה שבתם התהליך יש לכם עבודה מובטחת, בליבת העשייה הכלכלית הפועמת במשק.
 
כתבות מומלצות נוספות
>>> תואר בהנדסה אזרחית
>>> למה כדאי להיות מהנדס?
>>> הנדסאי ומהנדס בניין - הבדלים
>>> חשיבות שימור המבנים

מוסדות המלמדים תואר ראשון בהנדסה אזרחית ובניין

סנן מוסדות לימוד לפי אזורים:

קבל מידע על תואר ראשון בהנדסה אזרחית ובניין ב-3 צעדים פשוטים

צור קשר
סמן את מוסדות הלימוד
שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:
סמן את מוסדות הלימוד mark mosadot

מוסדות המלמדים תואר ראשון בהנדסה אזרחית ובניין

תגובות הגולשים למאמר

רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת? הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם

addtguva

הודעות אחרונות בפורום הנדסה

מנהל/ת פורום:עופר אטלס

תפקיד:מנהל תוכן- פורטל הלימודים ToStudy

פורטל הלימודים TOSTUDY
עופר
עופר אטלס, עורך התוכן ומנהל פורטל הלימודים ToStudy. אשמח לענות על כל שאלה.

נושא ההודעה

 

מחבר

תאריך

אייל טיגרןאייל טיגרןמישהו אולי יודע
אייל טיגרן10:18 07-04-2014
אני מתעניין בלימודי הנדסה אזרחית, מישהו יודע מתי הימים הפתוחים של הטכניון ושל אוניברסיטת אריאל?
מנימנימכללת עזריאלי
מני14:18 31-03-2014
יש למישהו את הסילבוס של שנה א הנדסת תוכנה

תנאי קבלה להנדסת חשמל

תנאי קבלה להנדסת חשמל

הנדסת חשמל ואלקטרוניקה נחשבת לתחום ההנדסה היוקרתי ביותר בקרב מוסדות הלימוד בישראל. אז אם אתם רוצים להשתלב במיטב הגופים בתעשייה המשך...

תואר בהנדסה כימית

תואר בהנדסה כימית

תפקיד המהנדסים הכימים הוא ליישם עקרונות כימיה, ביולוגיה, פיזיקה ומתמטיקה בכדי לפתור בעיות הקשורות לייצור או שימוש בכימיקלים, תהמשך...

פרטים על הנדסת מכונות

פרטים על הנדסת מכונות

הנדסת מכונות נחשבת לאחת מהדיסציפלינות ההנדסיות הרחבות ביותר. היא כוללת מחקר, עיצוב, פיתוח, בניה ובדיקה של חיישנים ומכשירים מכניהמשך...

תואר בהנדסה אזרחית

תואר בהנדסה אזרחית

תפקידם של מהנדסים אזרחיים לבנות, לפקח, להפעיל ולתחזק פרויקטים של בניה ומערכות במגזר הציבורי שכוללים: כבישים, בניינים, שדות תעופהמשך...

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú