סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר


ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים


image
מלא פרטים וקבל מידע על קורס בקרת איכות
ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

קורס בקרת איכות

לימודי בקרת איכות מעניינים אתכם?

קורס בקרת איכות יעניק לכם את כל הכלים הנדרשים כדי שתדעו כיצד לפקח על איכותם של חומרים ומוצרים וזאת על פי שיטות מדידה מקצועיות ושיטת עבודה סדורה. כאן בפורטל לימודים ToStudy דאגנו להנגיש לכם את כל המידע על התחום מאל"ף עד תי"ו החל ממידע כללי על עולם בקרת האיכות, דרך מידע על תכניות לימוד ועד מוסדות מובילים ואפשרויות תעסוקה.

באפשרותכם להשאיר פרטי התקשרות ויועצינו יצרו עמכם קשר בהקדם. לחילופין, בתחתית המאמר תמצאו רשימת מוסדות מובילים, אליהם ניתן להשאיר פרטי התקשרות לקבלת שיחת ייעוץ והכוונה מנציגיהם.

רקע כללי

המציאות של ימינו מעמידה חברות, מפעלים ותעשיות בפני מגוון רחב של אתגרים. בית העסק מחויב למוצר ברמה הגבוהה ביותר וזאת בשל תקני האיכות השונים המחייבים אותו לעמוד בסנדרטים קבועים. בנוסף, קהל הלקוחות הצורך את המוצר או השירות שאותו מספק בית העסק השתנה באופן ניכר בשנים האחרונות וכיום הצרכנים הם תובעניים יותר ודורשים את המגיע להם מבלי להתפשר. לסיום, השוק כיום רווי בשחקנים מתחרי? אשר יכול?ם בקלות רבה למשוך את קהל הלקוחות עבור אותם השירותים או המוצרים ובכך להוות אלטרנטיבה שאיננה פחותה מרמתו של בית העסק. בשל כל הגורמים הללו, מעסיקים רבים שולחים עובדים מתוך החברה להשתלמות קורס בקרת איכות שבמסגרתה ירכשו ארגז כלים מקצועי ומעמיק שבאמצעותו ידעו כיצד לנטר ולפקח על איכות המוצרים השונים.

עיקר עבודתם של מפקחי בקרת איכות באה לידי ביטוי בחברות יצרניות דוגמת מפעלים ותעשיות שונות. מטרת עבודתם של אנשי מקצוע אלו הוא לבחון, לנטר, לפקח ולהתריע על פגמים או לחילופין חריגות שונות בפסי ייצור. דוגמאות עיקריות לכך ניתן למצוא בתעשיית המזון או התרופות שם איכות ירודה של מוצר מסוים עלולה להוביל אף למקרים של פגיעה בחיי אדם. חובותיהם היומיומיות של מפקחי בקרת איכות עשויות להשתנות בין מקום למקום, אך ככלל כולם ככולם פועלים על פי תבנית עבודה סדורה המבוססת על תקני איכות בינלאומיים הקיימים עבור מגוון רחב של מוצרים. מבקרי האיכות מתעדים את תוצאות הבדיקות שהם עורכים ומכינים דו"ח בדיקה מפורט בו הם מודיעים על הפגמים השונים ומסייעים לבצע אנליזה ותיקון לבעיות הייצור השונות שהם הצליחו להעלות בחקתם במהלך הבדיקה. 

בקרת איכות

כיום תחום בקרת האיכות נחשב לאחד מן המקצועות המבוקשים ביותר בתעשייה והוא מושך אליו אנשי מקצוע רבים המבקשים להתקדם במקום עבודתם ולהעלות את תחומי האחריות שלהם כמו גם את רמות השכר. כאן רצוי לציין שקהל היעד המכוון של תכנית לימודים זו ואי היכולת להירשם ללא רקע קודם נובעים מן האחריות הרבה שתפקיד זה טומן בחובו. אנשי בקרת האיכות אמונים על כל השלבים הלוגיסטיים הפנים ארגוניים השונים החל משלב הרכש דרך אחזקה ועד לייצור.

אמנם החובות הספציפיות עשויות להשתנות בהתאם לתעשיה בה עובד מומחה בקרת האיכות, אך אם ננסה לתאר את תחומי אחריותו באופן כללי יותר, הרי שהמטרה העיקרית היא לבדוק את המוצר המיועד לשימוש באמצעות מיומנויות ופעולות כגון: קריאת שרטוטים ומפרטים, בדיקת מוצרים על ידי אמצעי מדידה שונים, בדיקת הליך הייצור, ניטור חומרים, כתיבת דו"חות לדיווח פגמים ומתן הצעות ייעול ודגשים.

קורס בקרת איכות

קורס בקרת איכות זמין כיום במגוון מכללות ללימודים מקצועיים. במסגרת תכנית הלימודים נחשפים המשתתפים לכל הגורמים המשפיעים על איכות המוצרים ומתוודעים לתהליכים המאפשרים ניטור ובקרה שישמרו את איכותו הגבוהה של המוצר בכל העת. אלו כוללים מושגי יסוד ותהליכים בסיסיים דוגמת עיצוב מוצר, תקנים בתעשייה, הרכבת מוצר ושירותיות ובנוסף אליהם גם הקניית כלים ושיטות לביצוע בקרת איכות, תהליכי התייעלות ארגונית ותהליכי תפעול פנים ארגוניים. עיקר הקורס אמנם מתמקד בהקניית תכנים עיוניים תיאורטיים רבים, אך לאלו מתלווים מספר לא מבוטל של תרגולים מעשיים וזאת במטרה לצייד את המשתתפים בטכניקות הנכונות באמצעותן יוכלו להבטיח את איכותו של המוצר ולעמוד בדרישות הנוקשות שהשוק מציב. לקראת סיומה של התכנית, יהיה מסוגל כל אחד מן המשתתפים להטמיע את החומר הנלמד בארגונו ולקיים תהליכי בקרה וניטור פנים ארגוניים להבטחת איכות המוצרים אותם החברה מספקת.

נושאי לימוד

מטרתם של התכנים השונים הנלמדים במסגרת קורס בקרת איכות היא להקנות לבוגרי התכנית את סך הידע והכלים המקצועיים הנדרשים אותם הם צריכים להטמיע בארגונם. מרבית התכנים יהיו זהים בין כל המוסדות, אך ייתכנו שינויים מסוימים בין הסילבוסים, דבר המומלץ לבדוק בין מספר מוסדות לימוד אפשריים. כאן בפורטל הלימודים ToStudy דאגנו לאגד עבורכם את נושאי הלימוד העיקריים המהווים את הבסיס במרבית תכניות הלימוד וביניהם ניתן למנות את:

- מושגי יסוד בבקרת איכות
- עקרונות לביצוע בקרת איכות
- מהותה של בקרת האיכות
- תהליכים תפעוליים פנים ארגוניים
- עריכת מדדים וביצוע בקרה סטטיסטית
- עלויות וחומרי גלם
- בקרת תהליכי רכש
- מחזור חייו של מוצר
- טכניקות ושיטות בקרה
- שיפור האיכות
- ביצוע דגימות
- עריכת מבדקי איכות
- בקרת תהליכי רכש
- ועוד.

איפה מלמדים קורס בקרת איכות?

בשל הביקוש הרב הקיים במגוון רחב של תעשיות ומפעלים לאנשי מקצוע שימלאו את תקן בקרת האיכות, מגוון מוסדות לימוד מקצועיים שונים פתחו את שעריהם וכיום ניתן למצוא את תכנית הלימודים בפריסה ארצית נרחבת. בטרם ההרשמה לתכנית הלימודים מומלץ לערוך סקירה מקיפה, לבחון את הסילבוס, להכיר את צוות המרצים והמדריכים ואף לנצל את שיחת הייעוץ והקבלה הפרונטלית בכדי להכיר את הסביבה הלימודית שבה תעבירו את הקורס ולערוך סיור מקיף ברחבי קמפוס המכללה. בין מוסדות הלימוד המקצועיים השונים של פורטל הלימודים ToStudy תוכלו למצוא את:

- המרכז להשתלמויות רופין
- מכון התקנים הישראלי
- כרמל בטיחות
- המכללה הטכנולוגית תל חי – היחידה ללימודי חוץ
- מכללת ליאן
- מכללת ארז בשלומי
- המכללה האזורית אשקלון – היחידה ללימודי חוץ
- המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן – היחידה ללימודי חוץ

קהל היעד

תחום בקרת האיכות פונה לאנשי מקצוע העוסקים בענף האיכות ובעיקר באלו המגיעים מתוך מפעל או תעשייה קיימים ושמטרתם לחזור ולמלא את תקן זה. בין המקצועות השונים המאפיינים אנשי בקרת איכות ניתן למנות מהנדסים והנדסאים, אנשי ייצור, טכנאים, מנהלי איכות ומנהלי תפעול. ייתכנו מוסדות אשר יציעו את התחום גם לאנשים חסרי ניסיון אך מומלץ לבדוק זאת באופן פרטני מול המוסד הרלוונטי הנבחר.

תנאי קבלה

במסגרת תהליך ההרשמה על המועמדים המבקשים ללמוד את התחום להגיע לראיון קבלה לצורך התרשמות ראשונית ובדיקת מידת ההתאמה לתפקיד ולהציג את הרקע וההכשרות הקיימות שלהם הרלוונטיות לתחום.

משך הלימודים

היקפו של קורס בקרת איכות עשוי להשתנות במידה מסוימת בין מוסד למוסד ונע בין 50 ל-80 שעות לימודיות בממוצע המתפרשות על גבי מפגשים חד שבועיים של כ-4-5 שעות. הרוב המוחלט של המוסדות מציע את תכנית הלימודים במתכונת של לימודי ערב נוחים ומקלים וזאת בשל העובדה שמרבית קהל היעד מגיע מתוך מקום עבודה קיים.

תעודות והסמכה

לבוגרי הקורס אשר יעמדו בכל חובותיהם הלימודיות ובמטלות השונות, תוענק תעודת גמר המעידה על הסמכתם הרשמית בבקרת איכות.

אפשרויות תעסוקה

במרבית המקרים בוגרי הקורס יחזרו וישתלבו בהצלחה בארגון שבו הם הועסקו קודם לכן וימלאו את תקן בקרת האיכות. תחומים אלו נדרשים בעיקר במפעלים יצרניים ובתעשיות וגמת תעשיית המזון, אלקטרוניקה ותרופות.

קבל מידע על קורס בקרת איכות ב-3 צעדים פשוטים

צור קשר
סמן את מוסדות הלימוד
שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:
סמן את מוסדות הלימוד

סמן את מוסדות הלימוד בהתאם לאיזור בו תרצה ללמוד

-מודעה פרסומית-

מאמרים מקצועיים בנושא קורס בקרת איכות

  • לימודי בקרת איכות
    לימודי בקרת איכות
    תפקידם של העוסקים בבקרת איכות הוא לדגום ולבחון מוצרים וחומרים, בכדי למצוא פגמים או סטיות. תפקיד זה, נחשב לאחד מן החשובים במפעלים והאירגונים היצרניים השונים. מעוניינים בקורס? הכנסו, וגלו את כל הפרטים!...המשך
  • קורס בקרת איכות
    קורס בקרת איכות
    בפני מומחי בקרת איכות האפשרות לעבוד במגוון רחב של תעשיות החל מייצור מזון ואז ייצור ממוכן. באחריותם לבדוק את המוצרים לפני, במהלך ולאחר תהליך הייצור וזאת כחלק מן השאיפה למצוינות בכל ארגון....המשך
  • מחסור ב-21,000 עובדים
    מחסור ב-21,000 עובדים
    בדיון שנערך שלשום בוועדת החינוך של הכנסת, הציג יו"ר התאחדות התעשיינים תמונה עגומה למדי בכל הקשור למצב העובדים המקצועיים במשק. מסתבר שלמשק התעשייתי חסרים 21.5 אלף עובדים מקצועיים. היום ...המשך
  • מבקר איכות תעשייתי- תכנים
    מבקר איכות תעשייתי- תכנים
    מערכות איכות בתעשייה נועדו כדי לקיים מדיניות של השגת איכות של פעילות הארגון, בהתאם לאופיו. מערכת זו תהיה קשורה לאיכות המוצר או השירות בארגון, והיא תלווה את כל שלבי החיים של אותו מוצר – מזיהוי...המשך
  •  CMM לעומת ISO
    CMM לעומת ISO
    CMM ו- ISO אלו תקנים המדרגים רמות איכות בתעשייה. למעשה, ה- ISO הוא קיצור של International Organization Standardization, כלומר – גוף בין לאומי שקובע ומתקן תקנים. תקנים אלו משמשים הן בתעשייה ...המשך

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú