סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר


ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים


image
מלא פרטים וקבל מידע על קורס הבטחת איכות
ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

קורס הבטחת איכות

לימודי הבטחת איכות מעניינים אתכם?

באפשרותכם בכל שלב לגלול מטה ולמצוא את מוסדות הלימוד המובילים המציעים קורס הבטחת איכות באתר הלימודים ToStudy. כל שעליכם לעשות הוא להשאיר את פרטיכם לצד המוסדות שסימנתם, ונציגיהם כבר יצרו איתכם קשר במקום שאתם תקדישו זמן יקר לחיפוש.

רקע כללי

הלקוחות של היום הם בהחלט לא הלקוחות של פעם, ובניגוד לימים עברו, כיום הם מודעים לזכויותיהם ומחזיקים בדרישות תובעניות יותר, כאלו שאף יכולות לגרום להם לנדוד אל נותני שירות מתחרים. המציאות המאתגרת הזו לא חמקה מעיניהם של ארגונים וחברות שונים וכך כפועל יוצא, רבים מן הארגונים מקפידים על תקן של הבטחת איכות גם אם אינם מחוייבים לו על פי חוק.

את הבטחת האיכות שידועה גם בשם בקרת איכות (ובאנגלית QA, Quality Assurance) ניתן לתאר בפשטות כמתודולוגיה ניהולית באמצעותה מקפיד הארגון לעמוד בתקנים המחמירים ביותר על כך שהשירות או המוצר שהם מספקים הוא ברמה גבוהה וללא פשרות. הבטחת האיכות החלה את דרכה במפעלים ובפסי ייצור תעשייתיים, אך בעשורים האחרונים עשתה את דרכה גם לחברות נוספות בקשת רחבה של נושאים כשכיום ניתן לראותה בתעשיית המזון, התרופות, האלקטרוניקה ועוד.

בשל החשיבות הרבה והיוקרה של התחום, קהלי היעד עבור ענף האיכות הם נקודתיים ביותר ופונים בעיקר למנהלי מוצר, מנהלי תפעול, מהנדסים ודומיהם שלרוב מגיעים כבר מתוך החברה ממנה נשלחו. רוצים לדעת יותר על תנאי הקבלה? תכני הלימוד? משך הלימודים? ומוסדות מקצועיים המציעים את התחום? כאן בפורטל הלימודים ToStudy איגדנו עבורכם את כל המידע הנחוץ כדי שלא תצטרכו להתרוצץ ולחפש אחר פיסות מידע שונות. כמו כן, באפשרותכם להשאיר לנו פרטי התקשרות כך שיועצינו יצרו עמכם קשר בהקדם, או לחילופין לגלול מטה, לסמן אחד או יותר מבין המוסדות המופיעים ברשימה ולהשאיר פרטים ישירות לנציגי המכללות.

רקע כללי

הבטחת איכות נתפשת היום כחלק בלתי נפרד מכלל הגישה הארגונית של כל חברה גדולה המספקת מוצרים או שירותי לקוחות שונים. מטרתה של מתודת הבטחת האיכות היא שהארגון מתחייב להשריש תבנית של ניטור איכותי ובקרה מתמדת באמצעותם ימדוד בכל עת ועת את יכולותיו השירותיות או לחילופין היצרניות וזאת בהתאם לתקני איכות מחמירים שונים דוגמת ISO9010 ודומיו. אל תתנו לפשטותו של תיאור זה להטעות אתכם, שכן תחום הבטחת האיכות הפך למקצוע של ממש וכרוך בקורס הבטחת איכות במסגרתו לומדים ומתרגלים את כל שיטות העבודה הנהוגות בתעשייה.

במסגרת תפקידם, מנהלי הבטחת האיכות עוסקים בתכנון התהליכים הפנים ארגוניים ומימוש הבקרה באמצעות ניטור ופיקוח על כל שלבי הייצור ומתן השירות באמצעות לקיחת מדדים, עיבודם והסקת מסקנות. כל אלו משתקללים בסופו של יום לכדי ביקורת פנים ארגונית המאגדת בתוכה את כלל ההליכים התפעוליים של הארגון שמטרתה להצעיד את החברה אל עבר מצוינות.

הבטחת איכות

קורס הבטחת איכות מתבסס על העברת ידע תיאורטי נרחב לצד מתן הכשרה וידע מעשיים שיחדיו מקנים למשתתפי התכנית את סך הכלים הנדרשים בכדי להנהיג את ניהול בקרת האיכות של החברה או הארגון בו הם עובדים. משמעות הדבר היא היכולת לבצע הערכה מקצועית של המוצר או השירות המוצעים מנקודת מבטו של הלקוח ולהתוות את הקווים האסטרטגיים המנחים באמצעותם ניתן יהיה להתגבר על המכשולים והאתגרים השונים. אם אתם אנשים שאוהבים לעבוד עם מספרים, היו סמוכים ובטוחים שמאפייין זה יעמוד לטובתכם במקצוע, וזאת כיוון שהבנת הנתונים השונים והיכולת להפכם לכדי מסקנה היא אחד מאבני היסוד של התחום. את הרקע התיאורטי כבר תוכלו לרכוש באופן מעמיק ויסודי בעזרת קורס מקצועי.

קורס הבטחת איכות

תכנית הלימודים של קורס הבטחת איכות נחשבת למקיפה ומעמיקה במיוחד ומתבססת על ידע תיאורטי הבא לידי ביטוי במגוון כלים מעשיים אותם רוכשים המשתתפים לאורך מפגשי הקורס. בחלקו הראשון ייחשפו המשתתפים למבואות בסיסיים שונים שנועדו להכין את הקרקע לקראת הנושאים המתקדמים כגון: עקרונות בהבטחת איכות, מתודולוגיות בסיסיות ומושגי יסוד. בהדרגה יחל הקורס להעמיק בתקני האיכות הנהוגים כיום ובטכניקות לביצוע סטטיסטיקות מורכבות, ביצוע מעבר על נהלים פנים ארגוניים, כתיבת נהלים חדשים, הבנתן של תכניות שרטוט שונות, הכנת מדגמים ועוד.

כדאי לדעת שמשך הלימודים של התכנית עשוי להתקצר בהתאם לרקע המקצועי שממנו מגיעים הסטודנטים. עם זאת מומלץ להיערך לתכנית לימודית תובענית גם אם היא קצרה במידה מסוימת במסגרת תידרשו ללמידה ממושכת ושינון החומר הנלמד.

נושאי לימוד

כיום ישנם מוסדות רבים המציעים קורס הבטחת איכות כשהרמה בין תכנית לתכנית נשמרת אחידה למדי. עם זאת, כדאי לדעת ששינויים מזעריים עשויים לצוץ מפעם לפעם וזאת בשך השוני הרב במשך הלימודים המושפע מן הרקע המקצועי שממנו הגיע הסטודנט. מבין נושאי הלימוד הנלמדים לרוב בכל הקורסים ושמהווים את הבסיס להכשרתו של מנהל הבטחת איכות, ניתן למנות את התכנים שלהלן:

- עקרונות בסיסיים בהבטחת איכות
- מושגי יסוד
- מתודולוגיות ניהוליות
- גישות להבטחת איכות
- ניהול וניתוב צוותים
- סטטיסטיקה ומדידה
- תקני איכות שירות ISO
- מחזור החיים של מוצר
- כתיבת והתווית נהלים
- ביקורת פנים ארגונית
- מבואות בהנדסת איכות
- בקרה סטטיסטית
- מדדי איכות
- שימור לקוחות
- ועוד.

איפה ניתן ללמוד קורס הבטחת איכות?

כאמור, כיום ארגונים רבים מבקשים להשריש את נוהל הבטחת האיכות גם בקרבם וזאת גם במקרים בהם הם אינם מחויבים לתקני איכות. מוסדות הלימוד המקצועיים השונים זיהו את המגמה הזו שהלכה וגדלה עם השנים וכיום ניתן למצוא מגוון רחב של מכללות המעבירות קורס הבטחת איכות ובפריסה ארצית רחבה למדי. מבין רשימת מוסדות הלימוד השונים ניתן לציין את:

- מכללת מסד
- מכון התקנים הישראלי
- חנן מלין
- המכללה הטכנולוגית תל חי – היחידה ללימודי חוץ
- כרמל בטיחות
- מכללת ליאן
- מכללת עתיד
- מכללת ארז
- המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן – היחידה ללימודי חוץ
- המכללה האזורית אשקלון – היחידה ללימודי חוץ
- מרכז להשתלמויות רופין

* שימו לב: רשימה זו הינה חלקית, מומלץ לגלול לסוף המאמר לקבלת הרשימה העדכנית והמלאה של מוסדות הלימוד.

קהל יעד

כפי שנאמר לעיל, קהל היעד עבור קורס הבטחת איכות הינו ממוקד ומצומצם כשההכשרה מכוונת לאנשי מקצוע נקודתיים וביניהם: מנהלי פרויקטים, מהנדסים, מנהלי מוצר, מנהלי איכות, מנהלי תפעול, טכנולוגים ומנהלי משאבי אנוש. ככלל תכנית הלימודים מכוונת לבעלי יכולות אנליטיות גבוהות המסוגלים לתרגם נתונים סטטיסטיים שונים לכדי הסקת מסקנות והתווית קווים אסטרטגיים לייעול ושיפור התהליכים הפנים ארגוניים.

תנאי קבלה

מלבד העובדה שמוסדות הלימוד השונים מתנים את הקבלה בבעלי מקצועות נקודתיים שונים, כל מוסד ומוסד שומר לעצמו את הזכות להתנות את ההרשמה במעבר ראיונות קבלה לצורך התרשמות ראשונית ובדיקת התאמתו של המועמד אל התכנית הלימודית.

משך הלימודים

בבדיקה של היקפי הקורסים ניתן לראות הבדלים משמעותיים בין תכנית לתכנית כאשר ישנן כאלו העומדות על כ-50 שעות לימודיות וישנן תכניות ארוכות המתפרשות על גבי כ-200 שעות. המקור להבדלים המשמעותיים הללו בהיקף שעות הלימוד נובע מן התכניות המותאמות לרקע המקצועי ממנו מגיעים הסטודנטים. מומלץ לבדוק זאת באופן פרטני מול מספר מוסדות בטרם ההרשמה.

תעודה

בוגרי לימודי הבטחת איכות אשר יעמדו בכל המטלות הלימודיות ושיסיימו את כל הבחינות הנדרשות בהצלחה, יקבלו תעודת סיום המאשרת את הסמכתו כאיש הבטחת איכות. חלק מן המוסדות אף מעניקים תעודה מטעם משרד הכלכלה, אך מומלץ לבדוק זאת קודם מול המוסד בו אתם מעוניינים ללמוד.

אפשרויות תעסוקה

את הדרישה לאנשי הבטחת איכות ניתן לראות בקשת רחבה ביותר של חברות ותעשיות החל ממפעלים לכלים הנדסיים כבדים ועד לחברות אלקטרוניקה. במרבית המקרים בוגרי התכנית חוזרים אל הארגון שבו הועסקו וממלאים את תקן הבטחת האיכות.
סנן מוסדות לימוד לפי איזור גיאוגרפי:

קבל מידע על קורס הבטחת איכות ב-3 צעדים פשוטים

צור קשר
סמן את מוסדות הלימוד
שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:
סמן את מוסדות הלימוד

סמן את מוסדות הלימוד בהתאם לאיזור בו תרצה ללמוד

-מודעה פרסומית-

מאמרים מקצועיים בנושא קורס הבטחת איכות

  • לימודי הבטחת איכות בצפון
    לימודי הבטחת איכות בצפון
    כיום בצפון יש מספר מוסדות לימוד בולטים שמציעים תכנית לימודים עשירה בתחום הבטחת האיכות – אחד מתחומי הליבה בתעשייה הישראלית והעולמית. התחום שעומד על טיב התנהלות החברה, על פס הייצור שלה ועוד. ...המשך
  • קורס הנדסת איכות או BA?
    קורס הנדסת איכות או BA?
    הבטחת איכות אינה עוד פעולה שיש לנקוט בארגון מתקדם וטכנולוגי, אלא תהליך שמפוקח על פי תקנים. מטרת קיומו של מקצוע הבטחת האיכות היא להבטיח כי המוצרים במפעל מיוצרים להלכה ועל פי תקנים, וכן שהתהליכים...המשך
  • מע´ הבטחת איכות בארגון
    מע´ הבטחת איכות בארגון
    המערכת לאבטחת איכות הינה סידור המשאבים, התהליכים בארגון, הנהלים, האחריות והמבנה הארגוני שלו שמשמש לניהול האיכות. מדובר על מושג כללי שנגזר משיטות כמו הנדסה וניהול של מערכות ובקרת איכות. ...המשך
  • בחירת מנהל למערכות איכות
    בחירת מנהל למערכות איכות
    בחירת איש מקצוע נעשית בקפדנות תוך התייחסות להתאמת האדם לאחריות התפקיד ובהתאם לתכונות האישיות של המנהל, ההשכלה והניסיון הקודם בתחום. בישראל אין חוק שדורש השכלה רשמית וניסיון קודם ...המשך
  • קורסים ברכש ולוגיסטיקה
    קורסים ברכש ולוגיסטיקה
    היות והתפתחו שינויים משמעותיים בתחום הרכש והלוגיסטיקה, מגוון המקצועות אשר מאפיינים מקצוע זה, גדלו משמעותית. כך למשל ניתן למצוא היום במסגרת זו תחומים כמו הבטחת איכות, התמחות בייבוא וייצוא ועוד. היופי ב...המשך

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú