סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר


ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים


image
מלא פרטים וקבל מידע על קורס ממונה בטיחות בעבודה
ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

קורס ממונה בטיחות בעבודה

קורס ממונה בטיחות וגיהות בעבודה מכשיר את אותם אנשים שאחראים על הגנה היקפית על כלל הציוד, המכשירים וכמובן האנשים במפעל או בבית העסק הקיים. אל תעשו מאמצים מיותרים ותנו לנו לשדך אתכם עם הבתי הספר המובילים בתחום, השאירו את הפרטים שלנו ואנחנו כבר נדאג לקשר אתכם אל הגורמים הרלוונטיים.
בהכשרתם של ממוני בטיחות במקום העבודה, עוברים הממונים קורס רציני מעמיק ומגוון העוסק בכל נושאי הבטיחות והגיהות הרלוונטים והמותאמים לדרישות התקן. במאמר שלפניכם ריכזנו עבורכם את כל המידע העדכני והרלוונטי אודות מוסדות הלימוד המלמדים ומכשירים ממוני בטיחות, מסלולי הלימוד השונים, תנאי הקבלה ואפשרויות התעסוקה השונות העומדות לרשותכם. כמו כן, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר באמצעות המוקד הטלפוני, או להשאיר פרטי התקשרות ונשמח לסייע לכם בכל שאלה ועניין בנוגע לקורס ממונה בטיחות בעבודה.


הבטיחות כערך עליון

החוק במדינת ישראל מחייב כל בית עסק, מפעל או ארגון יצרני בשמירה על כללי הבטיחות הנדרשים לצורך תפעולו. כפועל יוצא מכך, קיימת דרישה מתמדת להכשרת עובדים הממונים על תחום הבטיחות במקום העבודה. לממונה הבטיחות ב?קום העבודה אחריות רבה ומספר תפקידים שונים:
הדרכת עובדים ומנהלים בכל הנוגע לשמירה על כללי הבטיחות, הערכת סיכונים במקום העבודה, בניית תכנית בטיחות המותאמת לאופי הפעילות היצרנית במקום העבודה ולדרישות התקן, בניית תכנית חירום למטרות תפעול אסונות ואירועי חירום ועוד מגוון רחב של תחומי אחראיות העוסקים במכלול היבטי הבטיחות והגיהות במקום העבודה. מדובר באחד התפקידים החשובים והמרכזיים ביותר בניהולו של כל מפעל ועסק. עיסוק ושמירה על כללי הבטיחות תמנע תאונות מיותרות ותעניק לכלל העובדים סביבת עבודה בטוחה ומצילת חיים.


למי לימודי ממונה בטיחות בעבודה מיועדים ומהם תנאי הקבלה?

קורסי ממונה בטיחות במקום העבודה, מיועדים לכל אחד ואחת מכם המעוניין לרכוש את הידע והכלים הנדרשים לצרכי מילוי תפקיד ממונה בטיחות בעבודה. הקורסים המקצועיים בתחום מיועדים גם לצרכי הכשרת עובדים מתוך הארגון, המפעל או בית העסק וגם לכל אילו מביניכם המעוניינים להשתלב באחד מתחומי העיסוק החשובים, המרכזיים והחיוניים ביותר בשוק העבודה. בחלק ממוסדות הלימוד העוסקים ומתמחים בנושא, תנאי הקבלה כוללים תעודת טכנאי/הנדסאי/מהנדס, ובחלק מהמסלולים תנאי הקבלה הינם: 12 שנות לימוד, אנגלית ברמה בסיסית, היכרות עם סביבת עבודה ממוחשבת וריאיון אישי בפני וועדת קבלה.


מה לומדים בקורס ממונה הבטיחות במקום העבודה?

לצורך הכשרת עובדים לתפקיד ממונה הבטיחות במקום העבודה,  ישנו קורס מקצועי שמשלב בתוכו מסלולי לימוד שונים ומגוונים המקיפים ומותאמים לכל דרישות התקן בתחום הבטיחות והגיהות במקום העבודה. המשתתפים בקורס יפתחו יכולות הדרכה וניהול, ירכשו ידע רחב היקף, כלים ומיומנויות מקצועיות אשר יסייעו להם במילוי תפקידם כממונה בטיחות בעבודה. מסלולי הלימוד השונים כוללים מגוון רחב של נושאי לימוד מרכזיים וביניהם: תחום ניהול הבטיחות במקום העבודה, תחום מערכות הבטיחות במקום העבודה ותחום גורמי הסיכון במקום העבודה. בתוך כל אחד מהתחומים הללו ייפגשו המשתתפים עם עולם תוכן עשיר ומקיף הכולל בין היתר: כללי בטיחות לעבודה נכונה, ציוד מגן וציוד בטיחות, מערכות בטיחות, סיכוני חשמל, בטיחות באש, גורמי סיכון וניהול סיכונים, שינוע חומרים מסוכנים, בטיחות קרינה ועוד. בנוסף, ירכשו הסטודנטים ידע ובקיאות מלאה בחוקי העבודה השונים, סעיפי החוק לבטיחות בעבודה ודרישות התקן בתחום הבטיחות והגיהות במקום העבודה. לאחר קורס ממונה בטיחות בעבודה הסטודנטים יהיו
מוכנים למבחני ההסמכה של משרד הכלכלה.


איפה כדאי ללמוד?

ברחבי הארץ קיימים מוסדות לימוד רבים העוסקים ומתמחים בכל נושא הבטיחות במקום העבודה.
הקורסים במכללות ובבתי הספר המקצועיים מועברים על ידי אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים בתחום, שרובם משמשים כממוני בטיחות בעצמם במקום עבודתם. ברשימה שלפניכם תוכלו למצוא חלק ממוסדות הלימוד המעבירים קורסי ממונה בטיחות בעבודה:
- בית הספר המקצועי "הנדסה בגובה" –הלימודים מתקיים בלוד
- בית הספר המקצועי "כרמל בטיחות" הלימודים מתקיימים בחיפה
- מכללת ליאן-המרכז הישראלי לפיתוח מקצועי- הלימודים מתקיימים באשדוד
- מכללת עתיד –הלימודים מתקיימים ברחבי הארץ
- מכללת יוזמות-הלימודים מתקיימים בבאר שבע
- מכללת אתגר- הלימודים מתקיימים בחיפה


למי מיועד קורס ממונה בטיחות בעבודה?

נהוג לחשוב שלקורסי ממונה בטיחות בעבודה מגיעים רק אנשים אשר עובדים במפעלים, ארגונים ובתי עסק והאחרונים שלחו אותם על מנת שיוכשרו לתפקיד וימלאו אותו במקום עבודתם. אך נתון זה נכון רק בחלק מן המקרים והוא איננו הכרחי. קורס ממונה בטיחות בעבודה מיועד לכל אחד ואחת מכם שמתעניין בתחום הבטיחות ורוצה לרכוש ידע, כלים ומיומנויות מקצועיות. כלומר, גם אנשים עצמאיים שיבחרו ללמוד את הקורס הנ"ל באופן עצמאי, יוכלו להשתלב בתחום הבטיחות והגיהות מייד לאחר סיום לימודיהם. בדרך כלל תינתן עדיפות לבעלי ניסיון והכשרה בתחום התעשייה והייצור.
הדרישות כוללות בין היתר: תעודת טכנאי/הנדסאי/מהנדס, ניסיון תעסוקתי, אנגלית ברמה בסיסית, היכרות עם סביבת העבודה וריאיון אישי בפני מוסד הלימודים הספציפי.


כמה זמן אורך הקורס?

קורס ממונה הבטיחות בעבודה כולל בתוכו היקף נרחב של חומר לימוד מקצועי והוא אורך בדרך כלל בין 200-300 שעות לימוד אקדמיות. הקורס מתקיים לרוב במסגרת לימודי ערב הנמשכים בין תשעה ל-12 חודשים. שעות הלימוד מתחלקות לשעות לימוד פרונטאליות הכוללות תכנים עיוניים והרצאות, ולשעות לימוד מעשיות שבהם מתנסים הסטודנטים באופן פרקטי בתפקיד ממונה הבטיחות (סיורים לימודיים, עריכת ניסוים לימודיים, מפגשים עם ממוני בטיחות מנוסים ועוד.
ישנה אפשרות נוספת שמיועדת בעיקר לעובדים אשר נשלחו על ידי מקומות עבודתם לצורך הכשרתם כממונה בטיחות, והיא לקחת חלק בקורסים קצרים יותר האורכים בדרך כלל כ-180 עד 200 שעות לימוד ונמשכים כשלושה עד חמישה חודשי לימוד.


אז מה עושים עם זה בתכלס?

סטודנטים אשר יסיימו את קורס ממונה בטיחות בעבודה ויעמדו בכל הדרישות, יהיו זכאים לקבל תעודת גמר מטעם מוסד הלימודים בו הם למדו. בנוסף, בסיום הקורס רשאים הבוגרים לגשת למבחני ההסמכה של משרד הכלכלה, ובמידה ויעברו את המבחן, יקבלו "אישור כשירות" המסמיך אותם לעבוד כממונה בטיחות בעבודה.
כיום, על פי חוקי העבודה המונהגים במדינת ישראל, כל בית עסק/מפעל המעסיק מעל 50 עובדים מחויב בהעסקת ממונה בטיחות האחראי על מגוון כל נושא הבטיחות והגיהות במקום העבודה.
סטודנטים אשר יסיימו את הקורס בהצלחה יוכלו לעבוד כשכירים בכל אחד מבתי העסק/המפעלים/הארגונים המחוייבים בהעסקתם על פי חוק. בנוסף, בוגרי קורס ממונה בטיחות בעבודה יוכלו להשתלב כשכירים באחת מהחברות המקצועיות העוסקות ומתמחות במן שירותי בטיחות וגיהות לבתי עסק/מפעלים/ארגוניים יצרניים שונים  ומגוונים במשק.
אפשרות נוספת היא לפתח מסלול קריירה עצמאי בתחום זה. כלומר, בוגר קורס ממונה בטיחות בעבודה יכול לספק שירותי בטיחות וגיהות לעסקים קטנים בתור התחלה ולאחר מכן להתקדם לעסקים גדולים יותר ואף לפתוח חברות מקצועיות אשר יעסקו במתן שירותי בטיחות וגיהות לארגונים יצרניים, בתי עסק ומפעלים שונים במשק.
הנתונים הבאים מציגים את השכר הממוצע במשק לממונה בטיחות בעבודה:
בשנתיים הראשונות כאשר אתה עובד מתחיל בלי ניסיון השכר עומד על כ-7,500 שקלים.
לאחר מכן, לעובד עם 3-5 שנות ניסיון השכר נע בין 8,000 ל- 12,000 שקלים, והחל מ-5 שנות ניסיון ואילך השכר ההתחלתי עומד על כ-12,000 שקלים ויכול להגיע עד ל-20,000 שקלים.

קבל מידע על קורס ממונה בטיחות בעבודה ב-3 צעדים פשוטים

צור קשר
סמן את מוסדות הלימוד
שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:
סמן את מוסדות הלימוד

סמן את מוסדות הלימוד בהתאם לאיזור בו תרצה ללמוד

-מודעה פרסומית-

קצת מידע על קורס ממונה בטיחות בעבודה

אחראי על בטיחות וגהות בעבודה הוא תפקיד מקצועי שנתפס בשנים האחרונות כחלק חיוני ומרכזי מהניהול התקין של מפעלים וארגונים. תחום הבטיחות והגהות מתייחס לבטיחות אישית של כל עובד ועובד וגם לגיהות - שמירה על הגיינה, ניקיון ובריאות העובדים. כיום, כמעט כל ארגון ועסק מפעילים מערך בטיחות הכולל אנשי מקצוע מומחים לבטיחות שיתפקדו בתעשייה המתקדמת. תפקידי אנשי הבטיחות בארגונים השונים הוא קשה ומורכב והם נדרשים לידע רב תחומי עדכני.

הקורס עשיר מאד בתחומים ונושאים, כאשר בקורס נלמדים סה"כ 70 נושאים ונושאי משנה. תוכנית הלימודים כוללת תרגילים סדנאות, סיורים, מבחני ביניים ופרויקט גמר. הל?מו?ים כוללים מגוון גדול של קורסים ונושאי לימוד ביניהם: ניהול מערך בטיחות, ניהול הבטיחות בתעשייה, דיני עבודה ופקודת הבטיחות, חקירת תאונות עבודה, ניהול סיכונים, ניהול בטיחות במפעל. קורסים בנושאי בריאות וארגונומיה: פיזיולוגיה של עבודה, ארגונומיה, גהות תעשייתית, מערכות אדם ומכונה. קורסים בנושא בטיחות במדעי ההנדסה: הנדסת בטיחות בתעשייה הכימית, תכנון מערכות לבטיחות, בטיחות במערכות חשמל, עקרונות דינאמיקת אש, בטיחות אש וגורמי אנוש בבטיחות בדרכים ועוד.

בישראל הדרישה למינוי ממונה על בטיחות וגהות במקום עבודה מעוגנת בחוק ובתקנות ארגון הפיקוח. כך שכיום, כמעט כל מפעל או עסק מחויב בהעסקת אחראי מקצועי על תחום הבטיחות והגהות. בוגרי לימודי בטיחות וגהות יוכלו להשתלב במגוון תפקידים במגזר הפרטי במפעלי תעשייה, ארגונים או חברות וכן במגזר הציבורי.

מאמרים מקצועיים בנושא קורס ממונה בטיחות בעבודה

  • ממונה בטיחות-תנאי קבלה
    ממונה בטיחות-תנאי קבלה
    מאז ומתמיד במפעלי התעשייה השונים, העבודה השוטפת כרוכה בסיכון מסויים. לכן, הקפדה על נהלי בטיחות הינה חובה! כיום כל מפעל שמעסיק מעל 50 עובדים מחייב העסקת ממונה בטיחות. חושבים שאתם מתאימים? הכנסו!...המשך
  • הכשרת ממונה בטיחות עבודה
    הכשרת ממונה בטיחות עבודה
    ממונה בטיחות בעבודה הוא חלק אינטגרלי ממערך הבטיחות בארגונים בעלי סיכון גבוה וזאת בהתאם לתחיקות המשפטיות שנקבעו בנושא בטיחות תעסוקתית. מחפשים תפקיד יוקרתי וחשוב כחלק מהנהלתן של חברות עסקיות?...המשך
  • ממונה בטיחות במוסך
    ממונה בטיחות במוסך
    המוסך הינו מקום שבו ישנו מגוון נרחב של עוסקים וציוד, טמונים בו סיכונים רבים בהתאם – בין אם מתוודעים אליהם באופן ישיר או עקיף. העבודה במוסך מחייבת עבודה לפי תקנים ונהלים ברורים, שעל ידיעתם, ביצועם וידו...המשך

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú