סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר


ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים

הודעות אחרונות בפורום הנדסאים

הנדסאים
מנהל/ת פורום:ליאת מאור
תפקיד: מנהלת שיווק ופרסום
לאתר הקריה ללימודי הנדסה וטכנולוגיה - למסיימי צבא ובעלי 12 שנות לימוד בפורטל לחץ כאן
הנדסאים
מנהל/ת פורום:אורלי שוורץ
תפקיד: מנהלת מכירות
לאתר הקריה ללימודי הנדסה וטכנולוגיה - למסיימי צבא ובעלי 12 שנות לימוד בפורטל לחץ כאן

מחבר

רועי

תאריך

04/02/2017

ניסיון בדיקה שלום רב, בני סיים את לימודי יב´ עם 7 יחידות בגרות בחשמל: 1. מערכות חשמל 3 יחידות לימוד. 2. פיקוד ובקרה 3 יחידות לימוד. 3. פיזיקה 1 יחידת לימוד. בנוסף סיים בהצלחה בחינות בגרות במקצועות: 1. מתמטיקה 3 יחידות לימוד. 2. אנגלית 3 יחידות לימוד. 3. לשון 1 יחידת לימוד. האם הוא יכול להתקבל ללימודי הנדסאי חשמל של מה"ט ? תודה, רועי

מחבר

יוני81

תאריך

08/06/2016

ניסיון בדיקה האם מישהו יכול להמליץ על קורס טוב? תודה מראש לעונים. :)

image
מלא פרטים וקבל מידע על לימודי הנדסאי אלקטרוניקה
ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

לימודי הנדסאי אלקטרוניקה

חשבתם ללמוד הנדסאי אלקטרוניקה?


העולם הטכנולוגי מתפתח בקצב דינמי ומהיר ועמו גם עולה הצורך המוחשי של משק העבודה באנשי מקצוע מיומנים שידעו כיצד ללוות את ההתפתחות הטכנולוגית הזו ולהוסיף עליה נדבכים חדשים ומורכבים יותר שיעצבו את עתידנו הקרוב והרחוק במגוון רחב של תחומים.

בשל אותו ביקוש גבוה שהולך וממצב את עצמו במקומות העליונים של משק העבודה ובד בבד מתאים עצמו למקומות העליונים של טבלאות השכר בהכשרות המקצועיות, מכללות ומוסדות לימוד מקצועיים רבים פותחים את שעריהם ומציעים לימודי הנדסאי אלקטרוניקה, מסלול לימודי בן שנתיים המחולק למגוון רחב של התמחויות וביניהן: מערכות תקשורת, רשתות, מחשבים, תוכנה, רכיבים אלקטרוניים, תקשורת לווינית ועוד.

רקע מקדים

מרגישים שהתאפיינתם ביכולות טכניות גבוהות? לא מפחדים מטכנולוגיה מתקדמת וריבוי מערכות? עבודת ידיים זורמת באצבעותיכם באופן טבעי? אם עניתם על כל השאלות הללו בחיוב ייתכן מאוד שאת הפוטנציאל הטמון בכם תוכלו למצות באופן המירבי במסגרת מג?ון התכניות שמציעים לימודי הנדסאי אלקטרוניקה, המסלול שייפתח לכם את השער אל עבר העולם המרתק, המאתגר וללא ספק המתגמל של הנדסאות האלקטרוניקה על שלל רבדיה. ככלל תחום זה נגזר מעולם הנדסת החשמל, תחום הנדסי העוסק באופן מעמיק במחקר, בתכנון ובפיתוח של מגוון מוצרים ורכיבים חשמליים ואלקטרוניים שונים. הנדסאי אלקטרוניקה לוקחים חלק בלתי נפרד בליווי ובתרומה לכלל התהליכים הללו ובשל כך משתלבים בהצלחה יתרה בשלל תעשיות במשק החל מענף ההייטק והטכנולוגיה הזעירה ועד לחברות תעשייה כבדה הן במגזר האזרחי הפרטי והן במגזר הציבורי והבטחוני. אם אינכם בטוחים שזהו התחום עבורכם וישנן שאלות שעוד טרם מצאתם להן מענה, להלן המידע המקיף והשלם ביותר אודות לימודי הנדסאות אלקטרוניקה, ואם עדיין לא תמצאו את המענה המקיף במאמר זה, אתם מוזמנים להשאיר פרטי התקשרות ויועצי הלימודים המקצועיים שלנו יישמחו לסייע לכם במתן ייעוץ אישי ומכוון.

לימודי הנדסאי אלקטרוניקה

במהלך המסלול ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה נחשפים משתתפי התכנית לערב רב של נושאים מרתקים מעולם האלקטרוניקה הן מבחינה עיונית והן מבחינה פרקטית במסגרת מעבדות מתקדמות וזאת בכדי שיוכלו לרכוש את סך ההכשרה המקצועית, המעמיקה והמקיפה ביותר בתחום. במהלך התכנית, נדרשים משתתפיה לפיתוח, תכנון וייצור שלל מערכות אלקטרוניות פשוטות ומורכבות כשהמטרה היא להפוך אותם לכוח אדם מיומן, מדויק ומקצועי. חשוב לציין שתכניות הלימוד מתעדכנות באופן תכוף וזאת בשל הפיתוחים הטכנולוגיים המהירים המאפיינים את התעשייה העולמית, משמעות הדבר עבורכם היא שבתחום זה לא ניתן לשקוט על השמרים, ועליכם כהנדסאים להיות מעורים בכל ההתפתחויות המאפיינות את התחום הדינמי והמרתק הזה.

אודות המסלול ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה

כמו במגוון רחב של מקצועות הנדסה והנדסאות מקבילים אחרים, גם במסלול ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה ישנה חלוקה למספר תחומי התמחות בהם יכולים הסטודנטים להתמקד ובכך אף להתאים את תכנית הלימודים אל תחום העניין הקרוב ביותר אליהם. מבין תחומי ההתמחות השונים ניתן למנות כדוגמא את המגמות להלן: מגמת מחשבים במסגרתה רוכשים הסטודנטים ידע במיקרו אלקטרוניקה, טכנולוגיה זעירה ובחומרה ותוכנה, מגמת מכשור רפואי שמטרתה להכשיר את הנדסאים למקצועות פיתוח עבור טכנולוגיה רפואית ובשל כך משלבים תכנים מעולם הרפואה דוגמת אנטומיה ופיזיולוגיה ומגמת תקשורת המקנה ידע יישומי במערכות תקשורת מורכבות המושתתות בין היתר על תקשורת סלולורית ולווינית עיבוד נתונים ועוד.

מה לומדים במסגרת התכנית?

אף על פי שייתכנו שינויים מסוימים בין תכני המסלול הבסיסיים של כל מוסד ומוסד, כאן איגדנו עבורכם את הנושאים הכלליים של לימודי הנדסאי אלקטרוניקה המהווים את היסודות בכל אחת מן המכללות ואותם תוכלו לראות ברשימה שלהלן:

  • מתמטיקה
  • פיזיקה
  • כימיה
  • אלקטרוניקה תקבילית
  • בקרה
  • עיבוד אותות
  • תקשורת אנלוגית
  • אנגלית טכנית
  • חומרה
  • תחזוקת מערכות אלקטרוניות מורכבות
  • מעגלים חשמליים
  • יסודות החשמל והאלקטרוניקה
  • ועוד.
בשל הפרקטיות הרבה המאפיינת את התחום, את כלל הנושאים הללו יישמו הסטודנטים הלכה למעשה במהלך תכנית הלימודים במסגרת השתתפות במעבדות מתקדמות בהן יתנסו בניסויים ובפיתוח ובדגש על ההתמחות בה הם בחרו.

איפה לומדים הנדסאות אלקטרוניקה?

בשל היותו תחום נדרש בשוק העבודה, את המסלול ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה ניתן ללמוד במגוון רחב של מכללות המצויות בפריסה ארצית נוחה מן הדרום ועד לצפון. בתל אביב ניתן למצוא את הקריה ללימודי הנדסה וטכנולוגיה, באשדוד שלוחתה של המכללה למינהל מציעה אף היא הכשרה וכמוה גם שלוחתה הנוספת הממוקמת בחיפה שבצפון.

קהל היעד ללימודים

אם אתם אנשים בעלי אוריינטציה טכנולוגית וסקרנות שאיננה יודעת שובע להבנה כיצד נראים הדברים מאחורי הקלעים של עולם הטכנולוגיה הסובב אותנו, בעלי יכולת לשקוד ולהשקיע שעות מרובות בלמידה אינטנסיבית מסביב לשעון ומסוגלים לעבוד בסנכרון מושלם אל מול מגוון רחב של מערכות מורכבות אז מרבית הסיכויים שתוכלו למצוא עניין רב הן בלימודי ההנדסאות והן בשוק העבודה כהנדסאי אלקטרוניקה מן המניין.

תנאי הקבלה

בכדי להתקבל למסלול ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה על המועמדים להציג תעודת בגרות מלאה ולהיות בעלי 3 יח"ל באנגלית ובמתמטיקה. ישנה האפשרות להתקבל גם עם תעודת בגרות חלקית, אך ייתכן וההרשמה תותנה במעבר מכינה קדם אקדמית טכנולוגית שתאפשר למוסד להעריך את מידת ההתאמה למסלול. כמו כן, כל מוסד לימודי שומר לעצמו את הזכות לבצע סינון פנימי ולהתנות את הקבלה במעבר ראיונות אישיים ומבחני התאמה שיסייעו הן למוסד הלימודי הנבחר והן למועמד להבין מהו התחום המתאים ביותר אליו ניתן לשייכו.

משך הלימודים

בדומה למרבית מסלולי ההנדסאות השונים, גם לימודי הנדסאי אלקטרוניקה נפרשים על גבי כשנתיים ונלמדים במשך 4-5 ימים בשבוע. עבור אלו שלימודים מרוכזים אינם מתאפשרים בשל עבודה וחיי משפחה, ישנם מוסדות המציעים מתכונת לימודי ערב ובוקר במסגרתה ניתן לפרוש את השעות הלימודיות בצורה נוחה יותר ולפרוש אותן על גבי מספר ימים מועט. עם זאת חשוב לציין שבכך תכנית הלימודים תתארך וכמוה עשויה להיות השפעה על שכר הלימוד. את כל הפרטים הללו מומלץ לבדוק באופן מדוקדק מול המוסד אליו אתם מתכוונים להירשם. 

תעודה/הסמכה

בוגרים אשר יעמדו בכל המטלות והמבחנים ויסיימו את חובותיהם הלימודיות בהצלחה, יקבלו תעודת הנדסאי מטעם המוסד הלימודי הנבחר ומטעם המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע (המה"ט). עם תעודות הסמכה אלו יוכלו בוגרי התכנית להירשם בפנקס ההנדסאים והטכנאים.

חשוב לציין שבאפשרותם של בוגרי לימודי הנדסאות אלקטרוניקה אשר יבקשו במשך הזמן להתקדם אל עבר תפקידים בכירים יותר, להמשיך אל עבר לימודים אקדמיים ולעשות השלמה לתואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה. את ההבדלים ניתן לראות הן בדרגות השכר והן במידת הסמכויות שיש בידי איש המקצוע. את ההשלמה לתואר מהנדס ניתן למצוא במגוון מוסדות אקדמיים אשר לוקחים בחשבון את הניסיון שהמועמד צבר עד לאותה העת ובשל כך מאפשרים מסלול מקוצר האורך בין שנתיים לשלוש שנים וזאת במקום המסלול המקורי בן הארבע שנים.

אפשרויות תעסוקה

עם תום תכנית הלימודים וקבלת תעודות ההסמכה, יכולים ההנדסאים הטריים להשתלב בתפקידי ייצור, תחזוקה, פיתוח ומחקר של מערכות ומכשורים אלקטרוניים מתקדמים בערב רב של חברות ותעשיות הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי והבטחוני. שכרו של הנדסאי אלקטרוניקה מתחיל נע בין 6,000-10,000 ש"ח, אך עולה במהרה יחד עם הניסיון הנצבר ובהתאם לחברה בה הוא עובד ועשוי להגיע אף לכ-20,000 ש"ח.

קבל מידע על לימודי הנדסאי אלקטרוניקה ב-3 צעדים פשוטים

צור קשר
סמן את מוסדות הלימוד
שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:
סמן את מוסדות הלימוד

סמן את מוסדות הלימוד בהתאם לאיזור בו תרצה ללמוד

-מודעה פרסומית-

קצת מידע על לימודי הנדסאי אלקטרוניקה

הנדסאות אלקטרוניקה מקיפה מגוון תפקידים בתעשיית ההיי טק. אלקטרוניקה היא מרכיב אינטגראלי ומרכזי בתעשייה זו – כאשר מפעלי ההיי טק נחלקים למפעלים המייצרים רכיבים אלקטרוניים, ומפעלים שמפתחים מוצרים משולבי תוכנה וחומרה. בתעשייה זו משתלבים הנדסאי אלקטרוניקה בתפקידי פיתוח, ניהול מחלקות, ניהול צוותים, העברה מפיתוח לייצור, תחזוקה ושירות.

תואר הנדסאי אלקטרוניקה כולל למעשה מספר מגמות משנה והתמחויות ובהן: הנדסאי אלקטרוניקה בהתמחות מחשבים, הנדסאי אלקטרוניקה בהתמחות תוכנה (תכנון, בנייה ואחזקה של רכיבים ומערכות מחשב), מחשוב ובקרה (בקרה ספרתית ואנלוגית במערכות ממוחשבות), הנדסאי אלקטרוניקה בהתמחות מכ?ור רפואי (טיפול, אחזקה ותפעול של ציוד רפואי), תקשורת או תקשורת נתונים (פיתוח ותחזוקה של מערכות תקשורת ורשתות תקשורת נתונים ושמע), אלקטרו אופטיקה (תכנון ואחזקה של מערכות אופטיות) ועוד.

לימודי הנדסאות אלקטרוניקה מקיפים תחומים רבים: בתחילת הלימודים נלמדים קורסי מבוא וקורסי יסוד שמטרתם לרענן ידע בסיסי במקצועות כמו מתמטיקה, פיסיקה, אנגלית, מקצועות בסיס טכנולוגיים כמו תורת החשמל מערכות דיגיטליות ועוד. כל הקורסים נלמדים מרמת הבסיס, ומטרתם להביא את הסטודנט לרמה שתאפשר לו ללמוד בקלות את מקצועות ההתמחות. בשנת הלימודים השנייה נלמדים מקצועות ההתמחות כגון: מעבדים זעירים, שפות תאור חומרה ומעגלים אלקטרוניים, שיכשירו את הסטודנט לעבודה במקצוע.

עם סיום הלימודים הבוגר מקבל תעודת גמר הנדסאי מטעם מוסד הלימוד ומה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע), איתה ניתן להירשם בפנקס ההנדסאים והטכנאים, במגמת אלקטרוניקה ובהתאם להתמחות הנבחרת. הנדסאי אלקטרוניקה משתלבים בתפקידי מפתח רבים, חלקם מקבילים לתפקידי מהנדס, כגון: פיתוח, ייצור, תחזוקה ושרות של מערכות אלקטרוניות, במגוון רחב של חברות גדולות, במגזר הפרטי והציבורי, וכן יוכלו להתפתח כעובדים עצמאים.

הודעות אחרונות בפורום הנדסאים

ליאת

ליאת מאור, מנהלת הפורום היא בת 37 ומזה עשור מנהלת את מחלקת הייעוץ וההרשמה ב"קריה ללימודי הנדסה וטכנולוגיה" בת"א.


אורלי
אורלי שוורץ, מנהלת הפורום היא בת 32 ומזה שנתיים מנהלת מכירות במחלקת הייעוץ וההרשמה ב"קריה ללימודי הנדסה וטכנולוגיה" בת"א.

נושא ההודעה

 

מחבר

תאריך

רועירועיתנאי קבלה להנדסאי חשמל.
רועי03:08 04-02-2017
שלום רב,

בני סיים את לימודי יב' עם 7 יחידות בגרות בחשמל:
1. מערכות חשמל 3 יחידות לימוד.
2. פיקוד ובקרה 3 יחידות לימוד.
3. פיזיקה 1 יחידת לימוד.

בנוסף סיים בהצלחה בחינות בגרות במקצועות:
1. מתמטיקה 3 יחידות לימוד.
2. אנגלית 3 יחידות לימוד.
3. לשון 1 יחידת לימוד.

האם הוא יכול להתקבל ללימודי הנדסאי חשמל של מה"ט ?

תודה,
רועי
יוני81יוני81המלצה לקורס תלת מימד
יוני8109:56 08-06-2016
האם מישהו יכול להמליץ על קורס טוב?
תודה מראש לעונים. :)
עדיעדיטכנולוג רפואי- הסבה
עדי21:55 11-09-2014
סיימתי את לימודיי כטכנולוגית מכשור רפואי
רציתי לדעת אם יש תארים/קורסים או כל דבר אחר שאפשר לעשות הסבה?

מאמרים מקצועיים בנושא לימודי הנדסאי אלקטרוניקה

  • כדאי להיות הנדסאי חשמל?
    כדאי להיות הנדסאי חשמל?
    בעולם שבו הצורך בחשמל רק הולך וגובר, נדמה שאין דבר כזה מספיק הנדסאי חשמל. השכר המפתה ואפשרויות התעסוקה המגוונות מושכות אל התחום יותר ויותר צעירים, שמעדיפים לבחור בקריירה מעניינת ויציבה...המשך

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú