סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר


ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים


image
מלא פרטים וקבל מידע על קורס תחזוקאי גז
ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

קורס תחזוקאי גז

תחום הגז מתחלק לקשת רחבה של תפקידים שונים שכולם ככולם מחייבים את העוסקים במלאכה בהכשרה והסמכה מקצועית שתאפשר להם להשתלב באופן מלא במשק עבודות הגפ"מ. אחת מן הסיבות המרכזיות ביותר לצורך בהסמכה רשמית שכזו היא ההשלכות החמורות של ביצוע עבודה לא מקצועית בתחזוקת מכשירים ומכונות צורכי גז, דבר שכזה עלול להוביל לפציעות קשות ביותר, לנזקים ברכוש ואף לאסון כבד מכך. מבין שלל התפקידים השונים של העוסקים בגז, ניתן למנות את תפקידו של תחזוקאי הגז; במסגרת תפקידו, אמון תחזוקאי הגז על תחזוקת מכשירים צורכי גז (משמע עבודות גפ"מ) כשזו כוללת תחזוקת יומיומית וביצוע תיקונים בהתאם לנדרש. הכשרות אלו נלמדות במספר מכללות מקצועיות ברחבי הארץ וכאן באתר הלימודים ToStudy איגדנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת אודות תכנית הלימודים, קהל היעד, תנאי הקבלה, תכני הלימוד, תחומי אחריותו של תחזוקאי הגז ועוד. מרגישים שישנן עוד שאלות שטרם נענו? השאירו פרטי התקשרות במקומות המתאימים לכך שבצידי המאמר ויועצי הלימודים שלנו ישמחו ליצור עמכם קשר בהקדם האפשרי. המשך קריאה מהנה.

גפ"מ הינו ראשי תיבות לגז פחמימני מעובה, ואנו בישראל מכירים או?ו בעיקר בשמו הנפוץ ביותר "גז הבישול". מלבד היותו חשוב עבור צורכי בישול יומיומיים, הגפ"מ משמש גם להתנעתם של הרכבים השונים וגם לצרכי הסקה. מלבד היותו דליק ביותר, הגפ"מ נחשב לגז כבד ולכן דליפה שלו עלולה להתנקז אל קומות נמוכות ולהוביל לחנק. שלל הסיכונים הנובעים מטיפול לא נכון בגז הבישול הובילו לתקנות גז 6478 העוסקות בחובת מתן הסמכה רשמית לעובדים העוסקים בעבודות גפ"מ במסגרת תחזוקה ותיקון ציוד צורך גז. הסמכה זו אמנם נפרשת על גבי מספר ימים בודדים, אך היא נחשבת למקיפה ואינטנסיבית כשביכולתה להעשיר את העוסקים במלאכה בכל המידע הנדרש כדי שיבצעו אותה על הצד הטוב ביותר. כדאי לדעת שתכנית לימודים זו מתחייבת על פי חוק, וכל עובד במפעל או בחברה ש עוסק בגז ללא ההסמכה הנכונה, מועסק בשורה התחתונה שלא על פי החוק.

תפקידו של תחזוקאי גז
כשמו כן הוא ותפקידו של תחזוקאי הגז הוא בעצם לבצע מגוון רחב של עבודות תחזוקה ותיקון לציוד צורך גפ"מ. את תחזוקאי הגז ניתן למצוא במגוון רחב של חברות, תעשיות ומפעלים החל מנותני שירות לציוד גפ"מ ביתי ועד לציודים כבדים ומסחריים. קורס תחזוקאי גז מותאם בדיוק לצרכי המשק ולתקנות הבטיחות השונות ותכניו השונים כולם אושרו ונסרקו בקפידה יתרה על ידי מנהל הדלק והגז של משרד התשתיות. תפקידם של תחזוקאי הגז עשוי להשתנות בצורה כזו או אחרת בהתאם לארגון שבו הם מעוסקים. כך למשל בוגרי הקורס עשוים להיות טכנאי שירות לציוד העוסקים בתחזוקה שוטפת, אבות בית במארגונים גדולים, מפעלים ותעשיות, מפעילי ציוד גז ועוד.

קורס תחזוקאי גז
מטרתו של קורס תחזוקאי גז הוא להשלים עבור העוסקים בתחזוקת ותיקון ציוד צורך גז את המידע המקצועי הנדרש, וזאת בהתאם לתקנות הגז והתחיקות של מדינת ישראל בנושא המחייבות כל אדם העוסק בתחום בהכשרה נאותה. תכניה של תכנית לימודים מרוכזת וייחודית זו נותנים את המענה המקיף לכל העובדים העוסקים בגז שלא קיבלו את ההכשרה הנדרשת ובעצם מיישרת קו עם מחוק ומוודאת שאכן כולם בקיאים בכל המידע הנדרש. הקורס אמנם נפרש על גבי מספר ימים בודדים, אך כדאי לדעת שהוא בנוי על מגוון רחב ביותר של נושאים בתחום הבטיחות ועקרונות העבודה עם גז. התכנים מחולקים לחלק עיוני המועבר באמצעות הרצאות פרונטליות שונות ולחלק פרקטי שמטרתו להטמיע את החומר הנלמד בקרב משתתפי התכנית ולהבטיח שאכן הם ידעו כיצד ליישם את כלל המידע שאליו נחשפו הלכה למעשה במקום עבודתם. מלבד העבודה השוטפת, קורס תחזוקאי גז גם כולל תפעול של אירועי חירום שעשוי לא פעם להפריד בין חיים למוות ולמנוע אסונות כבדים ביותר.

נושאי לימוד נבחרים
כאמור, כיום קורס תחזוקאי גז נלמד במספר מכללות ברחבי הארץ העוסקות בהכשרת והסמכת עובדים העוסקים במקצועות הגז. בטרם ההרשמה לתכנית הלימודים, מומלץ כמובן לערוך בדיקה בין שלל המוסדות הקיימים בתחום, להתרשם מסביבת הלימודים ומן הסילבוס של הקורס. בשל העובדה שתכנית זו כפופה לתחיקותיה של מדינת ישראל בנושא ההסמכה ותחזוקת ציוד הגפ"מ, נושאי הליבה אינם משתנים וזהים בין מוסד למוסד. מלבד השינויים המזעריים שייתכנו בין הקורסים, כאן באתר הלימודים ToStudy קיבצנו עבורכם את התכנים העיקריים:
- מבואות בסיסיים בכימיה ופיסיקה
- עקרונות עבודה עם מערכות גז
- אבזורים וציוד למערכות גז
- תיקון והתקנת מכשירים צורכי גפ"מ
- תכונותיו גל הגפ"מ: מאפיינים, תכונות והרכב
- אמצעי ניטור ובקרה
- תפעול אירועי חירום
- תיקון תקלות שוטפות
- ביצוע תחזוקה
- מבנה ציוד גפ"מ ביתי ומסחרי
- תחיקות ונהלים בנושאי ציוד גפ"מ
- מעבר סדנה מעשית להטמעת החומר הנלמד
- ועוד.

איפה מלמדים קורס תחזוקאי גז?
תכנית הלימודים זו נלמדת במספר מכללות ברחבי הארץ. כאן באתר הלימודים ToStudy איגדנו עבורכם את מכללות אלו אליהן תוכלו לפנות בתחתית המאמר. כל שעליכם לעשות הוא למלא פרטי התקשרות, לסמן את המוסדות הרצויים ולשלוח את הפרטים. נציגי המוסדות ייצרו עמכם קשר בהקדם האפשרי. אם אתם מעוניינים במידע נוסף, ניתן להשאיר פרטי התקשרות כלליים ויועצי הלימודים של ToStudy ייצרו עמכם קשר ויכווינו אתכם לתכנית הרצויה. בין המוסדות אשר מעבירים לימודי תחזוקאי גז ניתן למנות את: המכללה הטכנית לאנרגיה ובטיחות בראשון לציון ואת מכון התקנים הישראלי. בנוסף לכך, מומלץ לבדוק מול המוסד הלימודי הנבחר אם ניתן להעביר את תכנית הלימודים בארגון עצמו כקורס פנים ארגוני.

מיהו קהל היעד?
תכנית הלימודים זו מתאימה לאנשים המגיעים ממקצועות הגז, אך אינם בעלי הסמכה רשמית בנושא. בין נושאי התפקידים המתאימים לתחום זה ניתן למנות: טכנאי שירות גפ"מ, אנשי תחזוקה בגז, אבות בית ומנהלים ועצמאיים בעלי ארגונים העוסקים בתחום הגז.

תנאי קבלה
מלבד קהל היעד המכוון שאליו מיועדת תכנית לימודים זו, ייתכן והמוסד הלימודי הנבחר יתנה את ההרשמה לתכנית הלימודים במעבר ראיון קבלה קצר לצורך בדיקת מידת ההתאמה והצורך בקורס. את התנאים המדויקים מומלץ לבדוק מול המכללה.

היקף המסלול ללימודי תחזוקאי גז
קורס תחזוקאי גז נמשך על פי רוב כיומיים בלבד, כל מפגש כ-8 שעות מרוכזות. עם זאת יש לציין כי ייתכנו שינויים במשך תכנית הלימודים וזאת בהתאם להתקדמותם של התלמידים בחומר הנלמד.

תעודות והסמכה
לבוגרים אשר יעמדו בכל חובותיהם הלימודיות ובמטלות הנדרשות במסגרת הקורס תוענק תעודת הסמכה רשמית מטעם המוסד הלימודי הנבחר המסמיכה אותו כבוגר לימודי תחזוקאי גז. בשיחת הייעוץ מול המכללה הנבחרת, רצוי לוודא כי התכנית עברה את אישורו של מנהל הדלק והגז של משרד התשתיות.

אפשרויות תעסוקה
במרבית המקרים, בוגרי לימודי תחזוקאי גז הינם אנשים העוסקים בתחום הגז ואשר זקוקים להסמכה רשמית כדי לעסוק בו בהתאם לחוקיה של מדינת ישראל. עבור אלו העוסקים במקצועות הגז, הסמכה רשמית זו יכולה לפתוח דלתות נוספות ולקדם אותם בהמשך הדרך.

לצערנו לא נמצא באינדקס ToStudy אף מכללה אשר מלמדת את מה שחיפשת

השאר פרטיך ואנו נחזור אליך במידה ונמצא מכללה מתאימה

שם:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:

-מודעה פרסומית-

קצת מידע על קורס תחזוקאי גז

 

מאמרים מקצועיים בנושא קורס תחזוקאי גז

  • תחזוקאי מכשירים צורכי גפ"מ
    תחזוקאי מכשירים צורכי גפ"מ
    הגפ"מ הוא גז פחמימני מעובה שמכונה גם גז בישול. הגפ"מ הוא תערובת של גזים פחמימניים שמשתמשים בהם כדלק, הסקה, ולצורך הנעת כלי רכב. הגפ"מ מתעבה תחת לחץ נמוך יחסית, ולכן קל מאוד לאחסן ולשנע אותו ...המשך

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú