סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר


ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים


image
מלא פרטים וקבל מידע על לימודי גרפולוגיה
ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

לימודי גרפולוגיה

קורס גרפולוגיה מעניין אותך?


לימודי גרפולוגיה יסמיכו אתכם לנתח כתבי יד על סמך שיטות אבחון ומחקר הנפוצות כיום במגוון ארגונים ובתי עסק, אגפי כוח אדם והשמה, מכוני אבחון וגופים המספקים ייעוץ והכוונה. תכנית לימודים מרתקת זו מושכת אליה מטפלים המבקשים לשכלל את מיומנויותיהם הקיימות, וחסרי רקע מקצועי המעוניינים להעשיר את עולמם הפנימי או לחילופין להשתלב בתחום בצורה מקצועית.

כאן בפורטל הלימודים ToStudy נוכחנו לראות שלרבים מן המתעניינים בתחום ישנן לא מעט שאלות אודות קורס גרפולוגיה ושמנו לעצמנו למטרה לרכז את כל התשובות במקום אחד החל ממידע כללי על התחום, דרך פרטים על תכניות הלימוד ומוסדות מומלצים ועד לאפשרויות התעסוקה ולימודי המשך. לקבלת ייעוץ טלפוני ניתן להשאיר פרטי התקשרות ונציגינו יצרו עמכם קשר בהקדם האפשרי. לחילופין, בתחתית המאמר תמצאו את רשימת המוסדות המלאה – באפשרותכם להשאיר להם ישירות פרטי התקשרות לצורך קבלת פרטים נוספים דוגמת שכר לימוד, סילבוס ותיאום פגישת ייעוץ והכוונה.

גרפולוגיה – תחום מדעי או מיסטיקה?

הגרפולוגיה היא החקר המתמקד בניתוח תכונות האופי והמאפיינים מתוך כתב ידו של האדם. הנחת היסוד היא שכתב היד (שגם יכול להתבטא בציורים ולא באותיות בלבד) מספק מאפיינים פיזיים שונים עמם מסוגל איש המקצוע לזהות מצבים פסיכולוגיים שונים וביניהם גם תכונות אישיות.

השימוש בגרפולוגיה נפוץ כיום במגוון ארגונים ומרכזי הערכה הרואים בו ככלי לגיטימי להערכת עובד ולבדיקת מידת התאמתו לאופיין של משרות כאלו ואחרות. מסיבה זו גרפולוגים נהנים משפע של אפשרויות תעסוקה בתחומים אלו בעיקר.

חשוב לציין כי ישנה מחלוקת עמוקה בנושא: מן הצד האחד ניתן לשמוע קולות הקוראים להפחתה במידת החשיבות שמייחסים לאבחון זה בשל מחקרים שונים שהראו כי הגרפולוגיה אכן איננה מדע מדויק. עם זאת, מן הצד השני הקולות הקוראים לשימור טכניקת מיון מחזקים את טענתם בכך שכתב היד מבוסס בעצם על פעילותה של מערכת העצבים ולכן עדיין הוא נחשב ללגיטימי ממש כמו תנועות גוף המרמזות של ביטחון עצמי, פתיחות וכדומה. כתב יד חזק תחת לחץ גבוהה מסמל לצורך הדוגמה על עצבנות.

לסיכום, כולם מסכימים שהגרפולוגיה היא לחלוטין איננה מדע מדויק ועם זאת, עדיין בכוחה לספק לנו תובנות לגבי האדם היושב מולנו. אי לכך, ארגונים רבים מעסיקים גרפולוגים באופן פרטי או דרך מרכזי הערכה ורואים בעבודתם ככלי הכרחי למיון עובדים.

מטרת ומתכונת תכנית הלימודים

העובדה שהגרפולוגיה הצליחה לשמר את מעמדה מראשיתה (הדעה הרווחת מצביעה על ניצניה באירופה של המאה ה-17) ועד לימינו אלה, הפכה אותה לכלי הכרחי בקרב מגוון ארגונים וחברות ולתחום מסקרן שמושך אליו אנשים ממקצועות הטיפול והאבחון וחסרי רקע כאחד. כיום ניתן להירשם ללימודי גרפולוגיה במגוון בתי ספר מקצועיים וביחידות ללימודי חוץ של מכללות ומוסדות אקדמיים.

מטרתה של תכנית הלימודים היא להקנות למשתתפיה את תיאוריות המחקר הפופולריות ביותר כיום בעולם המערבי, זאת לצד תרגולים וסדנאות מעשיים המקיפים את חומר הנלמד. במהלך הקורס תיחשפו למחקרים פסיכולוגיים שונים ותלמדו על סוגי כתב, גודלו, מהירות כתיבתו ושלל מאפיינים נוספים שיש לקחת בחשבון לצורך מתן אבחון מלא. עם תום הלימודים תהיו מסוגלים לפענח כתב יד ולספק חוות דעת מקצועית עבור לקוחות דוגמת חברות גדולות, מעסיקים לבתי עסק קטנים ובינוניים ועבור לקוחות המבקשים לקבל הכוונה אישית במגוון נושאים כמו זוגיות והכוונה תעסוקתית.

לרשימת מוסדות המלמדים גרפולוגיה לחצו כאן

נושאי לימוד עיקריים

הקורס מקיף מגוון עשיר של תכנים ונושאי לימוד. יש לציין כי ייתכנו שינויים מסוימים בין תכניות הלימוד המוצעות על ידי כל מוסד ומוסד, עם זאת תכני הליבה הינם זהים ומותאמים לרוב לדרישות השוק והאגודה המדעית לגרפולוגיה בישראל:

  • מבוא לגרפולוגיה והתפתחותה
  • תיאוריות פסיכולוגיות פופולריות בחקר כתב היד
  • מודלים התנהגותיים
  • סוגי כתב יד נפוצים
  • חתימות
  • סדר הכתב וגודלו
  • מרווחים בין אותיות, בין מילים ובין שורתו
  • כתיבה מהירה אל מול כתיבה איטית
  • מידת הלחץ המופעל בעת כתיבה
  • פענוח ציורים (נפוץ אך איננו נלמד בכל המוסדות)
  • השפעות רגשיות על צורת הכתב
  • תבניות אישיות שונות
  • ועוד.
למתקדמים ישנם מספר מוסדות בארץ המכשירים גרפולוגים במקצועם. תכנית זו דורשת ניסיון תעסוקתי קודם והצגת תעודת הסמכה. במסגרת קורסים אלו יעמיקו המשתתפים את מיומנויותיהם בתחום עם תיאוריות התנהגותיות נוספות, מבחני ציורים, אבחון תעסוקתי מקיף ועוד.

תנאי קבלה

קורס גרפולוגיה פונה לקהל הרחב ומציב תנאי קבלה נוחים למדי. על מועמד או מועמדת המבקשים להירשם לתכנית לעבור ראיון קבלה אישי ווועדת קבלה מול נציגי הסגל הלימודי. חשוב לציין כי אין צורך ברקע תעסוקתי קודם דוגמת עיסוק במקצועות טיפוליים או אבחוניים.

קהל יעד

תכנית הלימודים מתאימה למטפלים המחפשים אחר שיטת אבחון וטיפול נוספת שתפתח בפניהם דלתות במרכזי הערכה והכוון תעסוקתי ובארגונים גדולים. גם אלו המבקשים להעשיר את ידיעתם או להשתלב בתחום ללא כל רקע קודם יכולים למצוא תועלת רבה בתכנית הלימודים.

באופן כללי, הכשרה זו מתאימה לאנשים בעלי אינטלגנציה רגשית גבוהה ובעלי רגישות לפרטים הקטנים ביותר. בכל הנוגע לניתוח כתב היד, כל פרט עשוי לשנות לחלוטין את מסקנות האבחון והניתוח.

היקף תכנית הלימודים

התכנית נמשכת בין 50 ל-60 שעות אקדמיות בממוצע. מומלץ לבדוק באופן פרטני מול המוסד הרלוונטי הנבחר באשר למתכונת הקורס (לימודי בוקר/ערב).

תעודות והסמכה

סטודנטים אשר יעמדו בכל דרישות המוסד הכוללות נוכחות חובה, ביצוע מטלות כיתתיות, מטלות בית ומעבר הבחינות הנדרשות יקבלו תעודת בוגר קורס גרפולוגיה מטעם המוסד הרלוונטי הנבחר.

למעוניינים בתעודה רשמית מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה, ניתן לגשת למבחן ההסמכה המקיפים גישות פסיכולוגיות ומגוון סוגיות בחקר וניתוח כתב יד.

אפשרויות תעסוקה

הגרפולוגיה השתרשה כשיטת מיון פופולרית במגוון חברות וארגונים וככלי מקצועי למתן ייעוץ והכוונה. בפני בוגרי התכנית האפשרות להשתלב במכוני ייעוץ, מרכזים תעסוקתיים וחברות השמה. כמו כן, גרפולוגים יכולים לעבוד בתחום כעצמאיים למתן ייעוץ עבור לקוחות פרטיים.

פרטים אחרונים...

ישנם מוסדות לימודיים רבים בהם מסלול לימודי גרפולוגיה מוכר כשנת השתלמות עבור מורים. כמו כן כדאי לדעת כי תכניות לימודים אלו מוכרות על ידי משרד הכלכלה (התמ"ת לשעבר).

עלותו של קורס גרפולוגיה עשויה להשתנות בין מוסד למוסד ותלויה בהיקף הלימודים ומידת ההכשרה. ככלל ניתן לומר שטווח המחירים נע בין 2,500 ש"ח ועשוי להגיע גם לכ-5,500 שקלים. 

אפשרויות לימוד נוספות

גולשים שחיפשו מידע אודות גרפולוגיה, התעניינו גם במסלול קורס פענוח ציורי ילדים.

לצערנו לא נמצא באינדקס ToStudy אף מכללה אשר מלמדת את מה שחיפשת

השאר פרטיך ואנו נחזור אליך במידה ונמצא מכללה מתאימה

שם:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:

-מודעה פרסומית-

קצת מידע על לימודי גרפולוגיה

הגרפולוגיה היא למעשה תורת כתב היד, היוצאת מנקודת ההנחה שכתב היד, כמו שאר ההתנהגויות האנושיות, משקף את היכולות השכליות והחברתיות של האדם ואת מצבו הנפשי והגופני. תורה זו מאפשרת לחקור את הקשר שבין כתב היד של אדם לבין התנהגותו תכונותיו ולספק מידע נוסף הנוגע לו. הגרפולוגיה היא כלי רב מימדים, שלו שימושים רבים ומגוונים, המאפשר להכיר את האדם על כל חלקיו.

מהם תכני לימודי גרפולוגיה?
קורס הגרפולוגיה משלב בין לימודים עיוניים לבין התנסות מעשית בתחום. בין התכנים המועברים בקורס: סקירה כללית של תחום הגרפולוגיה, ההיסטוריה של הגרפולוגיה ואסכולות מרכזיות, שלוש תמונות הכתב – תנועה, ארגון וצורה, מימד הרוחב, מימד האורך ומימד העומק, צורת הכתב, התנועה בכתב, חתימות, זיהוי סימני מצוקה, ציורים כביטויים גרפיים, סדנאות עבודה מעשיות ועוד.

למי מיועדים לימודי גרפולוגיה?
לימודי גרפולוגיה מיועדים לכל מי שמעוניין להתוודע לתחום הגרפולוגיה ולהכיר את העקרונות העומדים בבסיסו, למעוניינים לרכוש ידע בסיסי באבחון סימנים גרפיים חשובים ככלי לניתוח כתב היד. קורס זה יכול לעניין אנשים העוסקים בחינוך ומשאבי אנוש שמעוניינים להעשיר את הבנתם בנפש האדם באמצעות האבחון הגרפולוגי, וכמובן – למעוניינים לעסוק כגרפולוגים.

מהן אפשרויות התעסוקה בתחום הגרפולוגיה?
רוב הגרפולוגים העוסקים בתחום פועלים כעצמאיים המוצאים את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלהם. מעטים המועסקים על ידי מכוני גרפולוגיה או על ידי מוסדות ומפעלים ציבוריים ופרטיים. גרפולוגים עוסקים במגוון רחב של פעילויות: חוות דעת למעסיקים, ייעוצים אישיים, הכוונות מקצועיות, אבחון ציורי ילדים, הרצאות, העברת קורסים, גרפולוגיה משפטית, ציורי ילדים, גרפותראפיה ועוד. רוב הגרפולוגים בוחרים להתמחות בתחום כזה או אחר ולהתמקד בו.

מאמרים מקצועיים בנושא לימודי גרפולוגיה

  • לימודי קריאה בכף יד
    לימודי קריאה בכף יד
    גם אתם שמעתם על קוראת כף היד שידעה לספר על מחלה או במקרים היותר טובים על הריון עוד לפני שהאדם עצמו בכלל ידע מזה? זה קורה המון, ומסתבר שאפשר ללמוד את התחום ולהתמקצע בו בקורס לימודי! ...המשך
  • ללמוד קריאה בכף היד
    ללמוד קריאה בכף היד
    משחר ההיסטוריה, נהג האדם לחפש משמעויות מיסטיות על פני סימנים שונים ובין היתר גם על ידי תווי האורך והרוחב הקיימים על כף היד. גם היום, רבים נוהגים להשתמש בשיטה זו בכדי להתמודד עם צמתי הדרכים של החיים....המשך
  • לימודי קורס גרפולוגיה
    לימודי קורס גרפולוגיה
    תמיד התענייתם בללמוד על אנשים מעבר לתקשורת הבינאישית? רוצים ללמוד לקרוא בן אדם לפי מאפייני כתב היד שלו ? קורס גרפולוגיה יכול להיות מתאים עבורכם! הכנסו ולימדו את כל מה שצריך לדעת אודות הקורס!...המשך
  • איפה לומדים גרפולוגיה?
    איפה לומדים גרפולוגיה?
    מדע הגרפולוגיה מספק לנו הצצה אל נבכי נפשו של האדם על פי ניתוח מבנה כתב היד ומאפשר לגרפולוגים לסייע למעסיקים בהערכת יכולותיהם של מועמדים פוטנציאליים לאיוש משרה, באיתור תלמידים מתקשים ועוד....המשך
  • חושב ללמוד גרפולוגיה?
    חושב ללמוד גרפולוגיה?
    הגרפולוגיה מוגדרת על ידי רבים כ"פסיכולוגיה של הכתיבה". במהותה, הגרפולוגיה היא טכניקה שמטרתה לחקור את האישיות של בני האדם דרך הפרשנות של ההיבטים הגרפיים בכתב ידם. מעוניינים לקבל יותר מידע?...המשך

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

תחומי לימוד קרובים

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú