בגרויות ומכינות
להשלים בגרויות – מכינה להשלמת בגרויות, מכינה למבחני אנגלית, מכינה קדם אקדמית ועוד


זה כבר מזמן לא סוד שרבים באוכלוסייה, לא משנה כמה מוצלחים הם וחכמים, לא הצליחו להסתגל למערכת החינוך בנעוריהם ובשל כך לא סיימו את התיכון עם זכאות לתעודת בגרות. זה יכול לקרות ממגוון רחב מאוד של סיבות – קשיי למידה, הפרעות קשב וריכוז, תנודות נפשיות, בעיות חברתיות או אף זוגיות, סוגיות של חוסר ביטחון, קשיי התמודדות בתנאים של לחץ וכדומה. לצד קבוצה זו, עומדים גם אלו שאמנם זכאים לתעודת בגרות, אך הציונים ממש לא הולמים את הידע, את היכולות ואת ההשכלה שלהם (יכול לקרות בדיוק מאותן הסיבות שצויינו). אותם האנשים שנמנים בקבוצה זו פעמים רבות מתחרטים על כך שהסתפקו ב-4 יחידות באנגלית או ב-3 יחידות במתמטיקה ומעוניינים בהשלמת יתר היחידות. יש כאלו שהמציאות שבה הם חיו בין גיל 16 לגיל 18 לא אפשרה להם לסיים 12 שנות לימוד – תנאי שנחשב לבסיסי ביותר בקרב מוסדות הלימוד בישראל. ובכל זאת, מה לעשות שרבים נאלצו לצאת לעבוד בשנים קריטיות אלו, או רבים נשרו מהלימודים ממגוון סיבות, חלקן עקב עצלות אבל מרבית הסיבות היא הרבה מעבר לעצלות.

כשאנחנו לומדים בתיכון, מרבית מהמורים לא באמת מסבירים לנו מה החשיבות של ציוני הבגרות מבחינת הלימודים המתקדמים בהמשך הדרך. רבים מהם לא מסבירים עד כמה השפה האנגלית היא קריטית גם בלימודים האקדמיים וגם בשוק התעסוקה. לכן, פעמים רבות אנחנו נחשפים לפערים רק בהמשך הדרך, כאשר אנחנו ניצבים בפני הקבלה למוסד לימודים כזה או אחר. אגב, השלמה ושיפור של בגרויות יכולה לנבוע גם משיקול מאוד אסטרטגי – היה ונניח ניגשתם לפסיכומטרי והציון לא מספק אתכם או יותר נכון את האוניברסיטאות והמכללות, אל תשכחו שמה שמשפיע על הסכם שלכם בקבלה למוסד הלימוד האקדמי מורכב גם מציון הבחינה הפסיכומטרית וגם מציוני תעודת הבגרות! אז אם הכלי הזה שנקרא פסיכומטרי לא מתאים לכם ולא משקף את היכולות שלכם, שלא נדבר על כך שמדובר במנגנון יקר למדי, אז מה שיעלה לכם את הסכם ויהיה משמעותית פחות טריקי זה השיפור וההשלמה של הבגרויות.

להשלים חוסרים בבגרויות
מכינה להשלמת בגרויות היא דבר מאוד רווח בקרב רבים שהשתחררו מהצבא וכן בקרב רבים שמבינים שתנאי הקבלה לתחום שהם מעוניינים ללמוד הם קשוחים יותר משחשבו. בדיוק מסיבה זו, ניתן למצוא כיום מגוון רחב מאוד של מכינות שהן ההזדמנות השנייה של רבים ומוכשרים מאיתנו – מכינה להשלמת 12 שנות לימוד, מכינה להשלמת תעודת בגרות מלאה, מכינות להשלמת מקצועות ספציפיים בתעודת הבגרות (אנגלית, מתמטיקה, אזרחות, היסטוריה, תנ"ך, שפה ערבית, ספרות, לשון והבעה, פיזיקה, גיאוגרפיה וכדומה), מכינה ייעודית להשלמת בגרות לבעלי לקויי למידה (מכינות שמאוד מותאמות לקצב האישי של התלמידים) ועוד.

מכינה ללימודים אקדמיים
מוסדות הלימוד להשכלה גבוהה (אוניברסיטאות ומכללות) מצד אחד רוצים לשמור על רף קבלה גבוה ומצד שני ובאותה הנשימה רוצים גם לקבל אליהם תלמידים וללכת לקראת המועמדים. בדיוק בגלל זה, במרביתן המוחלט של מוסדות הלימוד תוכלו למצוא כיום מכינות רבות לכל אותם המועמדים שלא עומדים בתנאי הקבלה למסלול אליו רוצים להתקבל. שימו לב לכך שבחלק ממוסדות הלימוד מכינות קדם אקדמיות אלו נחשבות למכינות בעלות תוקף גם בעת הקבלה למוסדות לימוד אחרים (כלומר לא מיועדות רק למי שרוצים ללמוד באותו המוסד), ואילו בחלק אחר ממוסדות הלימוד תעודת המכינה הקדם אקדמית תקפה רק באותו מוסד הלימוד. חשוב לשאול זאת את מוסד הלימוד בטרם ההרשמה למכינה בכדי למנוע אי נעימות בסיומה.

מכינות קדם אקדמיות ניתן למצוא במגוון של מתכונות: מכינה קדם אקדמית כללית וכן מכינות ייעודיות כדוגמת – מכינה לבני 30 פלוס, מכינה ללקויי למידה, מכינה ייעודית לחינוך, מכינה ללימודי הנדסה, מכינה למדעי החברה, מכינה לעולים חדשים, מכינה למגזר הדתי והחרדי, מכינה לרענון, מכינה למדעים מדוייקים, מכינה ליוצאי אתיופיה, מכינה למגזר הבדואי, מדינה למגזר הערבי, מכינה למנהל עסקים, מכינה למשפטים ועוד.

מכינה בתחומי העיצוב, האדריכלות והאמנות
בתחומי העיצוב באופן ספציפי פותחו מכינות רבות וספציפיות לנישה שמעניינת אתכם בעולם העיצוב והאמנות שהוא מסועף וגדוש. למעשה, ברבים ממוסדות הלימוד אשר מתמחים בתחומים אלו תוכלו למצוא את המכינות הבאות: מכינה באמנות, מכינה לעיצוב פנים, מכינה לאדריכלות, מכינה לעיצוב תעשייתי, מכינה לעיצוב גרפי, מכינה לעיצוב אופנה, מכינה לתקשורת חזותית, מכינה לצורפות ותכשיטנות, מכינה לעיצוב טקסטיל, מכינה לעיצוב קרמי, מכינה לאנימציה, מכינה לצילום, מכינה לתרפיה באמנות, מכינה לאדריכלות נוף ועוד. יצויין כי לא בכל מוסדות הלימוד המתמחות בתחומי האמנות והעיצוב תוכלו למצוא את כל המכינות הללו – ולכן חשוב לבחון את האופציות שעומדות לרשותכם בכל אחד ממוסדות הלימוד האופציונליים וכך תוודאו שאתם נרשמים למכינה שהכי מותאמת לציפיות ולצרכים שלכם.

מכינות וקורסי הכנה לקראת בחינות הערכה חיצוניות
כיום, ניתן למצוא מגוון רחב של בחינות באנגלית ובמיומנויות נוספות, כאשר לכל בחינה יש ייעוד משלה, ורבים מאיתנו לא בהכרח מכירים את ההבחנות ביניהן. אז תנו לנו לעשות לכם סדר בתחום:

מבחן אמיר – מבחן שנועד לבחון את רמת האנגלית של הנבחנים, מטעם המרכז הארצי לבחינות והערכה בישראל (מאל"ו). בחינה זו מאפשר למוסדות הלימוד להשכלה גבוהה לאמוד את רמת האנגלית של המועמדים ללימודים, ובהתאם להחליט האם הם מתקבלים ללימודים, האם עליהם לבצע קורסי אנגלית או לחלופין האם ניתן להעניק להם פטור. מדובר בבחינה שהיא המקבילה לפרק האנגלית בפסיכומטרי – בוחנת את הבנת הנקרא באנגלית וכן את אוצר המילים של הנבחנים, וזאת תוך הגבלת זמן. ניתן למצוא כיום קורסים ייעודיים שנועדו להכין אתכם לבחינה זו ולמעבר מוצלח שלה, מעבר שעשוי לחסוך לכם לא מעט כסף באוניברסיטה באם תקבלו ציון שמקנה פטור מלימודי אנגלית במהלך התואר.

מבחן ה-GMAT – המבחן שעל המועמדים ללימודי מנהל עסקים לתואר שני נדרשים לעבור לשם הקבלה לתואר. מוסדות לימוד רבים בעולם בכלל ובישראל בפרט עומדים על דרישה זו ברצינות רבה ויש שאף מעניקים מלגות לאלו המוציאים ציון גבוה במיוחד בבחינה המאתגרת.  ניתן למצוא לא מעט קורסים ייעודיים שמכינים את אלו שצפויים לגשת ל-GMAT ולא רוצים להתמודד עם זה לבד.

מבחן SAT – מבחן שנועד להעיד על היכולות הלימודיות של המועמדים ללימודים אקדמיים בארצות הברית. אפשר לומר שזו המקבילה ללימודי הפסיכומטרי בישראל. מדובר בבחינה שבוחנת מיומנויות של כתיבה, ידע במתמטיקה ואת הבנת הנקרא. גם לקראת בחינה זו יש קורסים ייעודיים שמכינים את הנבחנים העתיידים לקראת המאורע.

מבחן Toefl – בחינה זו נועדה לאפשר למוסדות הלימוד האקדמיים ברחבי העולם לבחון את רמת האנגלית כשפה זרה של המועמדים שרוצים ללמוד אצלם ויאלצו ללמוד בשפה האנגלית כאשר זו אינה שפת אימם. כלומר, הבחינה שמה דגש על האנגלית ברמה האקדמית. רבים מהניגשים לבחינה ה-Toefl בישראל לוקחים קורס קצר כהכנה לבחינה, בכדי שזו חלילה לא תבטל את התוכנית לטוס ללמוד מחוץ לארץ.

מכינות בתחומי הרפואה והסיעוד
גם בתחומי הרפואה, הסיעוד והבריאות יש לא מעט בחינות ובהתאם לא מעט מכינות ייעודיות, וביניהן: מכינה בפסיכולוגיה, מכינה ללימודי רפואה מחוץ לארץ, מכינה בביוכימיה, מכינה לקראת אחיות מוסמכות ועוד.

בגרויות ומכינות

השלמת בגרויות ומכינות קדם אקדמיות יעזרו לכם להתקבל ללימודי התואר שרציתם ללא פשרות. השתמשו במנוע חיפוש הלימודים בדף זה על מנת למצוא את המקום הטוב ביותר לשיפור בגרויות או את המכינה הקדם אקדמאית המתאימה לכם ביותר

סוג לימודים תחום לימודים * מסלול לימודים * * *

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר

Call Us Banner
מלא פרטים וקבל מידע על בגרויות ומכינות. ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791




callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú