מלא פרטים וקבל מידע על קורסי פסיכומטרי. ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791
פסיכומטרי
להתכונן לבחינת הפסיכומטרי – תכנית לימודים, עלויות, מועדי הבחינות ועוד


פסיכומטרי הוא כלי שפותח במטרה לחזות את סיכויי ההצלחה של המועמד ללימודים אקדמיים באתגרים שמהלך שכזה יצריך ממנו. כלומר, לעמוד על רמת מיומנויות הלמידה של המועמד, לבחון את הבקיאות שלו בנושאי הליבה שנחוצים לשם הצלחה בתואר אקדמי – אנגלית, חשיבה כמותית וחשיבה מילולית, לבחון את הזריזות המחשבתית, את המשמעת העצמית וכן לבחון את היכולת להכשל ולקום על הרגליים בכדי לעמוד במטרה שהוצבה (כי מה לעשות, הבחינה בנויה כך שרבים לא יכולים להסתפק בציון שמקבלים בפעם הראשונה ונאלצים לגשת שוב, בייחוד המועמדים ללימודי רפואה בישראל). יש שמפקפקים בכלי זה וביכולת שלו להעיד על סיכויי ההצלחה באקדמיה, ויחד עם זאת, יש לא מעט מחקרים שמעידים על כך שציוניו אכן עומדים בקורלציה עם מידת ההצלחה באוניברסיטאות ובמכללות.
אתם מבינים שאין מנוס מלגשת לבחינה הפסיכומטרית? אז תנו לנו לעשות לכם סדר בנושא. ריכזנו עבורכם את כל המידע שחשוב להכיר לפני הבחינה, וכן את התשובות לכל השאלות הנפוצות.

קורס פסיכומטרי
גם אם יש לכם משמעת עצמית מברזל, גם אם הכל הלך חלק בתקופת הבגרויות ולאורך 12 שנות הלימוד, גם אם אתם סומכים על עצמכם יותר מכל – כנראה שתצטרכו בכל זאת להרשם לקורס פסיכומטרי כזה או אחר. אין מה לומר, זהו איננו עוד מבחן שהתרגלתם לפתור. מדובר בבחינה שמצריכה טכניקות מאוד קריטיות לשם ההצלחה בה (ניהול זמנים, תעדוף הלמידה, טכניקות של זיכרון ושליפה ועוד). ניתן למצוא בשוק הלימודים מתכונות לימוד מגוונות לקראת הבחינה המאתגרת – ובטוח שתמצאו בתוך כך המגוון הזה את מה שהכי מתאים לכם. כך למשל, תוכלו למצוא קורסים ייעודיים ללקויי למידה, קורסים שמועברים בשפות ערבית או רוסית, קורסים שמיועדים באופן ספציפי למגזר הדתי או החרדי וכוללים הפרדה מגדרית בכיתות, קורסים שמועברים באופן פרטי אחד על אחד, קורסים שמתקיימים בקבוצות קטנות בהגדרה, קורסים שמתקיימים אונליין וכדומה.

עלויות קורס הכנה לפסיכומטרי
העלות של קורס ההכנה משתנה כמובן ממוסד לימודים אחד לאחר, וזאת בדרך כלל בהתאם ליוקרה שמיוחסת למוסד, בהתאם להיקף הקורס ומספר השיעורים שמוענקים, בהתאם לכמות התלמידים בכיתות וכדומה. יתרה מכך, מדובר בנתון דינאמי למדי שמשתנה מתקופה לתקופה בבתי הספר השונים בתחום, ולכן חשוב מאוד לבחון אותו באופן פרטני למול כל אחד ממוסדות הלימוד שעשויים להיות רלוונטיים עבורכם (מבחינה גאוגרפית, מבחינת שיטת הלימוד, נוכח המלצות וכדומה). יחד עם זאת, מהבדיקה שערכנו, נראה כי המחיר ההתחלתי הממוצע שמוסדות הלימוד מציעים נע בין כ-8,500 שקלים לבין כ-10,800 שקלים לקורס. מה שכן, קחו בחשבון שבמרבית ממוסדות הלימוד מוצעות לא מעט הנחות לאוכלוסיות שונות, ולא מן הנמנע שאתם נכללים באוכלוסיות אלו. הנחות בדרך כלל מוענקות לחיילים משוחררים, ליוצאי יחידות מסויימות בצבא, לכאלו שעובדים בחברות ספציפיות במשק וכדומה.

משהו נוסף שחשוב לחדד הוא שהעלות של קורס לקראת בחינה חוזרת היא מופחתת באופן משמעותי. כלומר, אם ניגשתם כבר לבחינה ולא הלך כמצופה, ואתם מבינים שתאלצו לגשת שוב, במרבית ממוסדות הלימוד תקבלו קורס מוזל לקראת הבחינה הנוספת המתוכננת. יתרה מכך, ישנם לא מעט גופים שמעניקים מלגות ללימודי הפסיכומטרי. מלגות שכאלו מוענקות בדרך כלל לאלו שמגיעים מהפריפריה, ליוצאי אתיופיה או חבר העמים, לבעלי רקע סוציו אקונומי קשה, ללוחמים משוחררים וכדומה. כדאי שתבחנו את הזכאות שלכם למלגות למול: הת"ש ביחידה שלכם באם אתם עדיין משרתים, עמותת קדמה, עמותת יכולות, מרכז מעשה ולמול מוסדות הלימוד עצמם שידעו גם הם להכווין אתכם למלגות אופציונליות.

מועדי הבחינות לאורך השנה
לנבחנים בשפה העברית, בדרך כלל מתקיימים חמישה מועדי בחינות בפריסה ארצית רחבה מאוד. יחד עם זאת, תושבי העיר אילת למשל, צריכים להחליט האם יחכו לשני המועדים שיש להם בעיר אילת עצמה או לחלופין להגיע ליתר המועדים במידה ויירשמו לבחינות בערים אחרות בדרום. לנבחנים בשפה הערבית, בדרך כלל מתקיימים ארבעה מועדי בחינות בפריסה ארצית רחבה למדי. לנבחנים בשפה האנגלית, הצרפתית או הרוסית מוצעים בדרך כלל שני מועדים. כמובן שמדובר בנתון שמשתנה ברמה כזו או אחרת משנה לשנה, וחשוב לבחון את המידע המעודכן שמפרסם בכל שנה המרכז הארצי לבחינות ולהערכה (מאל"ו).

האם זה נכון שכבר לא חייבים פסיכומטרי?
בזמנו, שי פירון שכיהן כשר החינוך, הכריז על רפורמה בנושא שנועדה בין היתר לבטל את המנגנון הזה ששמו פסיכומטרי ושמצריך מהמועמדים ללימודים הוצאה כספית גבוהה ולא בהכרח עושה את העבודה. אלא שרפורמה זו לא התפתחה לכדי שינוי ממשי במבחן התוצאה, ועד היום במרבית ממוסדות הלימוד האקדמיים דורשים מהמועמדים להציג את ציון הפסיכומטרי הכללי וכן את הציונים בכל אחד מהפרקים בבחינה.

מה שכן, חשוב שתדעו שבחלק ממוסדות הלימוד, גם במובחרים שבהם, ישנה מידה מסויימת של הקלה בהיבט הזה – מוכנים לקבל מועמדים שאמנם לא ניגשו לבחינה אך זאת רק במידה ואותם המועמדים מחזיקים בממוצע בגרות גבוה מאוד (בדרך כלל הכוונה ללמעלה ממוצע 110). מחשבון בגרויות לחישוב הממוצע שלכם זמין לנוחיותכם באתר ToStudy.

איזה ציון מוסדות הלימוד דורשים לתחומים השונים?
חשוב להבין משהו בהיבט זה – הדרישות לציוני פסיכומטרי מצד מוסדות הלימוד האקדמיים בשוק הלימודים הם דבר מאוד מאוד דינאמי שמושפע מאוד ממידת הביקוש לתחום הלימוד וכן ממידת הנירמול שחלה באותו המחזור. כמו כן, הציון שנדרש מתלמיד אחד לתואר ראשון במדע המדינה לצורך העניין, הוא לא הציון שנדרש מתלמיד אחר לאותו התואר בדיוק. זה נובע כמובן מציוני הבגרות שיש לכל אחד מהמועמדים. בדרך כלל, הקבלה למוסדות הלימוד האקדמיים מותנית בציון סכם שכולל גם את הבגרות וגם את הפסיכומטרי.

יחד עם זאת, מבדיקה שערכנו, ניתן בצורה גסה לעמוד על הציונים שבדרך כלל נדרשים בתחומים המרכזיים הבאים: ללימודי רפואה, בדרך כלל נדרש ציון של כ-745 בממוצע, ללימודי משפטים, בדרך כלל נדרש ציון של כ-650 בממוצע, ללימודי חשבונאות, בדרך כלל נרש ציון של כ-630 בממוצע, ללימודי מדע המדינה, בדרך כלל נדרש ציון של כ-620 בממוצע. כמובן שנתונים אלה משתנים בין מוסדות הלימוד השונים וממחזור לימוד אחד לאחר, ולכן חשוב מאוד שתבחנו זאת באופן פרטני ובהתאם לציוני הבגרות שלכם.

שלושה טיפים לתקופת הלימודים
1. קורס מותאם ובחירה נבונה - תבחרו את מוסד הלימוד שמציע לכם את הקורס שהכי מותאם עבורכם, רצוי בקרבת מקום לביתכם, וזאת לאחר שעשיתם סקר שוק וקיבלתם את המידע מכל המוסדות האופציונליים עבורכם. חשוב שזו תהיה החלטה שקולה ולא פזיזה.

2. תנהלו לו"ז כמו חיילים – אין מה לעשות, מדובר בכמה חודשים שצריך לתת בהם הכל, כי חבל לגשת שוב ואולי לפספס שנת לימודים בגלל זה. אז אל תתביישו לבנות לעצמכם טבלת אקסל של ממש, עם לו"ז מקיף – מתי קמים בבוקר, מתי יושבים על אנגלית והמילים, מתי מתרגלים מתמטיקה, מתי יוצאים להפסקת צהריים ואולי אפילו עושים שנ"צ טוב וכדומה.

3. תקפידו על פעילות ספורטיבית – הזרמת הדם בגוף תועיל מאוד למוח, מה שיועיל לכם מאוד בתקופת הלימודים כמובן. זה מרענן, זה מעורר וזה בריא. אז לכו על זה – תרתי משמע!

פסיכומטרי

הפסיכומטרי הוא השלב הראשון בדרך ללימודים לתואר ולכן יש ללמוד לבחינה זו במקום הטוב ביותר. לפניכם מנוע חיפוש דרכו תוכלו לאתר את כל מוסדות הלימוד האפשריים, וכן לקבל את כל המידע על מוסד הלימודים ועל מהלך הקורס אותו הם מעבירים.
סוג לימודים תחום לימודים * מסלול לימודים * * *
 המכללה הטכנולוגית תל חי - היחידה ללימודי חוץ

המכללה הטכנולוגית תל חי - היחידה ללימודי חוץ

היחידה ללימודי חוץ - קורסים והכשרות
מור קורן פסיכומטרי

מור קורן פסיכומטרי

הרבה יותר מקורס פסיכומטרי
זינוק לליקויי למידה - און ליין

זינוק לליקויי למידה - און ליין

פסיכומטרי ובגרויות ללקויי למידה
 המכללה הטכנולוגית תל חי - היחידה ללימודי חוץ

המכללה הטכנולוגית תל חי - היחידה ללימודי חוץ

היחידה ללימודי חוץ - קורסים והכשרות
 המכללה הטכנולוגית תל חי - היחידה ללימודי חוץ

המכללה הטכנולוגית תל חי - היחידה ללימודי חוץ

היחידה ללימודי חוץ - קורסים והכשרות
מועדי בחינה פסיכומטרית קרובים
מועד תאריכים סיום הרשמה שפות מקום
דצמבר 1715.12.17, 17.12.1718.7.17עברית, ערביתדרום, י-ם, מרכז, צפון
מרץ 1828.3.18, 29.3.1812.2.18עברית, ערבית, משולב/אנגלית, רוסית, צרפתיתאילת, דרום, י-ם, מרכז, צפון
יולי 185.7.1822.5.18עברית, ערבית, משולב/אנגלית, צרפתית, רוסית, ספרדיתמרכז, צפון, דרום, ירושלים, אצבע הגליל
ספטמבר 183.9.18, 4.9.1815.7.18עברית, ערביתמרכז, צפון, דרום אילת, ירושלים
דצמבר 187.12.18, 9.12.1824.10.18עברית, ערביתמרכז, דרום, צפון, ירושלים
contact us banner

קורס פסיכומטרי באיזור הצפון

  • EZ Way
  • SIMPLEX - בגרות ופסיכומטרי
להרשם לקורס פסיכומטרי?

להרשם לקורס פסיכומטרי?

המבחן הפסיכומטרי נערך בישראל מספר פעמים לאורך שנת לימודים, ומאפשר לאלפי נבחנים לשפר או לקבוע ציון פסיכומטרי שילווה אותם לאורך כ- 7 השנים כציון שאמור לענות על תנאי קבלה למוסדות הלימוד השונים. המשך...

מה להביא למבחן פסיכומטרי

מה להביא למבחן פסיכומטרי

תעודת זהות – ללא ספק הדבר החשוב ביותר שעליכם להביא עמכם למבחן הפסיכומטרי. נכון כי אפשר להסתדר גם עם דרכון או אף עם כרטיס תושב עיר או אולי כרטיס מנוי לקאנטרי קלאב, אך למה להסתבך בטרם הסתכלתם על השאלון ...המשך

קורס פסיכומטרי פרטי

קורס פסיכומטרי פרטי

כל אחד או אחת הניגשים למבחן הפסיכומטרי מכוונים אל הציון הגבוה ביותר שיהיו יכולים להשיג, ולכן כל שאלה חשובה. ככל שהציון יהיה גבוה יותר, יותר אפשרויות תהיינה פתוחות בפניו – מבחינת לימודים או השתלבות ...המשך

ללמוד אנגלית לפסיכומטרי

ללמוד אנגלית לפסיכומטרי

בשנים האחרונות עולה הביקוש לבחינה הפסיכומטרית, מכללות ואוניברסיטאות רבות דורשות ציון גבוה בבחינה על מנת להתקבל ללימודי תואר ראשון. המבחן מחולק למספר חלקים וחד החלקים המשמעותיים ביותר ...המשך

פרקי הבחינה הפסיכומטרית

פרקי הבחינה הפסיכומטרית

הציון במבחן הפסיכומטרי מעניק נקודת ייחוס של הנבחן ביחס לשאר הנבחנים בני אותו מועד בחינה, לכן מדובר במעין תחרות אישית וקבוצתית אשר יש לכוון בה לגובה הרב ביותר שניתן. את ההרשמה למבחן ...המשך

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú